• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Fick bli 177:an idag igen fast nu från ett härligt band från Postale.
7863CFA5-BE42-4B30-AD92-CA4501F1F8DE.jpeg

Skaffade min första Panerai idag. Jag har alltid gillat Luminor -lineupen, men de sedervanliga storlekarna har avskräckt mig en aning. Börjar försiktigt med en 40mm PAM00126 innan jag dyker ner i Paneraiträsket på riktigt 😁

DSC02732-01.jpeg
Bra, en ovanlig liten rackare. Grattis och välkommen ! 😋

Skaffade min första Panerai idag. Jag har alltid gillat Luminor -lineupen, men de sedervanliga storlekarna har avskräckt mig en aning. Börjar försiktigt med en 40mm PAM00126 innan jag dyker ner i Paneraiträsket på riktigt 😁

DSC02732-01.jpeg
Grattis! Kul att du hittat något ganska ovanligt som du verkar gilla!

Jag måste dock få fråga ... Har du provat de nyare modellerna? Både 40mm Luminor Quaranta och 42mm Luminor Marina? De är 25% tunnare generellt, hornen är ~50% tunnare vilket gör en hel del på längdkänslan och om du ska ha på länk så är den mer än hälften så tunn.

Grattis! Kul att du hittat något ganska ovanligt som du verkar gilla!

Jag måste dock få fråga ... Har du provat de nyare modellerna? Både 40mm Luminor Quaranta och 42mm Luminor Marina? De är 25% tunnare generellt, hornen är ~50% tunnare vilket gör en hel del på längdkänslan och om du ska ha på länk så är den mer än hälften så tunn.
Jo, testade dem faktiskt hos en AD i våras när jag började testa mig fram med att kanske äga en Luminor. Fastnade dock för denna modell pga av den silver/gråfärgade sekund- och power reserve tavlan. Efter att jag prövat just detta exemplar i början av Maj på Watch Show Finland kunde jag inte mera backa ur, detta var exakt den modell jag ville ha. 👌 Funderade länge på en vit 40mm Luminor på länk, men den kändes helt enkelt fel efter att jag fick nys om denna.

Senast ändrad:
Jo, testade dem faktiskt hos en AD i våras när jag började testa mig fram med att kanske äga en Luminor. Fastnade dock för denna modell pga av den silver/gråfärgade sekund- och power reserve tavlan. Efter att jag prövat just detta exemplar i början av Maj på Watch Show Finland kunde jag inte mera backa ur, detta var exakt den modell jag ville ha. 👌 Funderade länge på en vit 40mm Luminor på länk, men den kändes helt enkelt fel efter att jag fick nya om denna.
Bra research! Grattis igen.

Tillbaka
Topp