Jag har haft en 590 och jag minnes att min var icke-blank, vilket den var enligt bilder
Den ska vara borstad. Visste att den detaljen var fel när jag köpte klockan men bedömde att det var prissatt och tänkte att det var en detalj jag kunde leva med. Nu är jag inte helt säker…
jag tror också du löser det själv. Jag kan rekommendera en Bergeon 5444-A eller B beroende på grovheten i borstningen man vill åt. Skulle tippa A blir bra i ditt fall.
Jag har köpt min på cousinsuk. Men finns nog på andra ställen med.
Jag har använt till att borsta länkar och till viss del boetter med dessa. Funkar mycket bra. Perfekt för ditt fall och ska mycket till att du försämrar klockan. Men skruva loss kronskyddet från boetten innan du borstar det. Så inte boetten kommer till skada. Sitter två skruvar från sidan.
Jag hade aldrig gett mig på det där. Ska mycket till för att det ska bli bra. Är extremt tydligt när det inte är perfekt utfört.
Men att fixa själv är uteslutet och att skicka iväg klockan för att fixa nytt kronskydd känns lite overkill.
Får fundera på det där men lutar mot att fixa borstning hos någon lokal förmåga först och sedan eventuellt byta kronskyddet i samband med service