• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Jag har haft en 590 och jag minnes att min var icke-blank, vilket den var enligt bilder

Den ska vara borstad. Visste att den detaljen var fel när jag köpte klockan men bedömde att det var prissatt och tänkte att det var en detalj jag kunde leva med. Nu är jag inte helt säker…
jag tror också du löser det själv. Jag kan rekommendera en Bergeon 5444-A eller B beroende på grovheten i borstningen man vill åt. Skulle tippa A blir bra i ditt fall.
Jag har köpt min på cousinsuk. Men finns nog på andra ställen med.
Jag har använt till att borsta länkar och till viss del boetter med dessa. Funkar mycket bra. Perfekt för ditt fall och ska mycket till att du försämrar klockan. Men skruva loss kronskyddet från boetten innan du borstar det. Så inte boetten kommer till skada. Sitter två skruvar från sidan.
p1404_group_cmyk1.jpg

Jag hade aldrig gett mig på det där. Ska mycket till för att det ska bli bra. Är extremt tydligt när det inte är perfekt utfört.

Men att fixa själv är uteslutet och att skicka iväg klockan för att fixa nytt kronskydd känns lite overkill.
Får fundera på det där men lutar mot att fixa borstning hos någon lokal förmåga först och sedan eventuellt byta kronskyddet i samband med service

Den ska vara borstad. Visste att den detaljen var fel när jag köpte klockan men bedömde att det var prissatt och tänkte att det var en detalj jag kunde leva med. Nu är jag inte helt säker…

Men att fixa själv är uteslutet och att skicka iväg klockan för att fixa nytt kronskydd känns lite overkill.
Får fundera på det där men lutar mot att fixa borstning hos någon lokal förmåga först och sedan eventuellt byta kronskyddet i samband med service
Tro mig, de kommer inte göra det bra. Svårt att få till. Sett för många misslyckade borstningar (och poleringar) för att tro att det ska bli bra.

Löses vid en service 🙏🏻

Jag ville prova något nytt och annorlunda, fullt medveten om att det kanske inte var för mig - och det ska väl erkännas att det i början kändes konstigt och inte riktigt som min smak, men den känslan har gradvis ersatts av en uppskattning för det lite udda och nu vill jag nästan inte vara utan.

Klockan tyckte jag dock var trevlig från dag ett.
B1662DE1-460C-4DE3-9F22-EE9D6D334252.jpeg

Jag ville prova något nytt och annorlunda, fullt medveten om att det kanske inte var för mig - och det ska väl erkännas att det i början kändes konstigt och inte riktigt som min smak, men den känslan har gradvis ersatts av en uppskattning för det lite udda och nu vill jag nästan inte vara utan.

Jag snusar inte, men föreställer mig att det där är fullkomligt vidrigt :D

Som föredetta fanatisk snusare så måste jag hävda att det där är hädelse, haram och orent! Tumme upp för klocka och band.

Som föredetta fanatisk snusare så måste jag hävda att det där är hädelse, haram och orent! Tumme upp för klocka och band.
Även om jag nog får erkänna att jag till min natur är sådan att jag ser detta som tre goda argument för att köpa just detta snus så lovar jag dyrt och heligt att återkomma med något lite mer konservativt inom kort för att visa god vilja och att jag inte enbart är obstinat 😅

Även: tack 🙏 🙂

Tillbaka
Topp