Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur svårt ska det vara för panerai att bygga precis den där liksom..995 modd
Lika svårt som en 422 i 44.........Hur svårt ska det vara för panerai att bygga precis den där liksom..
Ser ut som ni har liknande band båda två? Vad är detta för nåt? Hade gärna haft nåt liknande att varva mitt svarta gummi med på min 112.
Rimligen inte så svårt kan man tycka i svart, grönt och blått typ. Svårt att se att det inte skulle bli en storsäljare…Hur svårt ska det vara för panerai att bygga precis den där liksom..
Kanske kan bli en svensk boutique edition av det?Rimligen inte så svårt kan man tycka i svart, grönt och blått typ. Svårt att se att det inte skulle bli en storsäljare…
Det vore den bästa.Kanske kan bli en svensk boutique edition av det?
590 i kolgruvan.
Fortfarande lite nykär faktiskt. Stör mig på att någon valt att polera kronskyddet. Försöker intala mig att det är en trevlig detalj men det går sådär.
Borde väl gå att få till en borstad yta hyfsat enkelt av någon kunnig urmakare hoppas jag?
Jo det kan nog funka. Får hitta en trovärdig firma baraJag hade också togstört mig på det. Men det borde gå smidigt o lösa gissar jag utan att behöva skicka utomlands? Skruva loss det och borsta.
Nänänä, nu gör du det själv och dokumenterar processen i tråden!Jo det kan nog funka. Får hitta en trovärdig firma bara
Min Pre-A1 från 1997 har också polerat kronskydd590 i kolgruvan.
Fortfarande lite nykär faktiskt. Stör mig på att någon valt att polera kronskyddet. Försöker intala mig att det är en trevlig detalj men det går sådär.
Borde väl gå att få till en borstad yta hyfsat enkelt av någon kunnig urmakare hoppas jag?
jag tror också du löser det själv. Jag kan rekommendera en Bergeon 5444-A eller B beroende på grovheten i borstningen man vill åt. Skulle tippa A blir bra i ditt fall.Jo det kan nog funka. Får hitta en trovärdig firma bara
Jag hade aldrig gett mig på det där. Ska mycket till för att det ska bli bra. Är extremt tydligt när det inte är perfekt utfört.jag tror också du löser det själv. Jag kan rekommendera en Bergeon 5444-A eller B beroende på grovheten i borstningen man vill åt. Skulle tippa A blir bra i ditt fall.
Jag har köpt min på cousinsuk. Men finns nog på andra ställen med.
Jag har använt till att borsta länkar och till viss del boetter med dessa. Funkar mycket bra. Perfekt för ditt fall och ska mycket till att du försämrar klockan. Men skruva loss kronskyddet från boetten innan du borstar det. Så inte boetten kommer till skada. Sitter två skruvar från sidan.
Lämna in och byt kronskydd!Jo det kan nog funka. Får hitta en trovärdig firma bara
590 i kolgruvan.
Jag har haft en 590 och jag minnes att min var icke-blank, vilket den var enligt bilder