• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

God morgon Paneristi! Kom hem från jobbet kl 23:00, i säng strax efter 00:00, vaknade 01:28 och har ännu inte lyckats somna om. Så på begäran av @metamorfos kommer här en gryningsbild på PAM00309 på OEM JV golden nubuck med Brunnsviken och Stockholm som siluett.
A08EE060-5453-4DCC-BCFD-E2D2EC3A834F.jpeg
 
Jag och sonen drog upp fyra firrar, sammanlagd vikt ca 2 hekto;)

Jag försöker få grabbarna intresserade Av fiske men det går trögt.
Frugan och barnbarnet fiskade på bryggan idag medans jag byggde ny kylbox på båten. Samma där, dagens barn har ett attention span på sekunder. Händer det inget så ledsnar dom.
 
Jag och sonen drog upp fyra firrar, sammanlagd vikt ca 2 hekto;)

Jag försöker få grabbarna intresserade Av fiske men det går trögt.

Frugan och barnbarnet fiskade på bryggan idag medans jag byggde ny kylbox på båten. Samma där, dagens barn har ett attention span på sekunder. Händer det inget så ledsnar dom.
Även jag var ute med grabben, 6-år, idag för att försöka få han biten av fiske!! Ser faktiskt ljust ut här. Tänkte att vi kör det safe så vi grävde lite mask i farfars kompost och rigga upp jr med metspö. Resulterade i totalt 14 firrar (12 abborrar, 1 mört, 1 brax) Så han var helt lyrisk. Själv kastade jag så jag fick nöja mig med 4 abborrar. Men en på ca 7hg så helt ok utdelning. Och framförallt är jag så jävla nöjd över grabbens totala lycka!! Han fråga så sent som vid läggningen när vi ska fiska nästa gång:) Finns hopp alltså!!
 
E98902C9-EA37-4736-A3C2-F8F4EDB808B2.jpeg
Även jag var ute med grabben, 6-år, idag för att försöka få han biten av fiske!! Ser faktiskt ljust ut här. Tänkte att vi kör det safe så vi grävde lite mask i farfars kompost och rigga upp jr med metspö. Resulterade i totalt 14 firrar (12 abborrar, 1 mört, 1 brax) Så han var helt lyrisk. Själv kastade jag så jag fick nöja mig med 4 abborrar. Men en på ca 7hg så helt ok utdelning. Och framförallt är jag så jävla nöjd över grabbens totala lycka!! Han fråga så sent som vid läggningen när vi ska fiska nästa gång:) Finns hopp alltså!!
Så länge fiskarna nappar så är det inget problem, men försök sitta med en 6-7åring i 30 minuter utan napp. Skickar med en bild på PAM309 med 7 åring i bakgrunden som spelar IPad och kollar på youtube samtidigt.
 
Det där med storleken på klockor har mer med storleken på dina pungkulor att göra än hur stora dina handleder är.
Ju mer du skiter i vad omgivningen tycker och bryr dig om vad du själv tycker om och gillar så blir livet så mycket enklare och roligare:)
 
Flugfiske is the shit. Testa med det, det är ren konst :)

Har du barn? Jag fattar grejen med flugfiske men har inga riktigt bra vatten. Mina grabbar trasslar till en metrev och ledsnar sen. Jag tror tyvärr det skulle bli en riktigt dålig dag för alla inblandade om vi provade på det tillsammans

Jag har nu tutat i juniorerna att det är en utmaning på gång. Vi drar iväg med båten och kommer inte tillbaka förrän vi fått varsin gädda. Verkar som om det lockar lite, vi får se.
 
Har du barn? Jag fattar grejen med flugfiske men har inga riktigt bra vatten. Mina grabbar trasslar till en metrev och ledsnar sen. Jag tror tyvärr det skulle bli en riktigt dålig dag för alla inblandade om vi provade på det tillsammans

Jag har nu tutat i juniorerna att det är en utmaning på gång. Vi drar iväg med båten och kommer inte tillbaka förrän vi fått varsin gädda. Verkar som om det lockar lite, vi får se.
Här i Brunnsviken kan du få riktigt dina abborrar på fluga. Vad har du för båt?
 
Tillbaka
Topp