• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Har du barn? Jag fattar grejen med flugfiske men har inga riktigt bra vatten. Mina grabbar trasslar till en metrev och ledsnar sen. Jag tror tyvärr det skulle bli en riktigt dålig dag för alla inblandade om vi provade på det tillsammans

Jag har nu tutat i juniorerna att det är en utmaning på gång. Vi drar iväg med båten och kommer inte tillbaka förrän vi fått varsin gädda. Verkar som om det lockar lite, vi får se.
Jag har barn men de är fortfarande lite för små för flugfiske (2 & 5). Förstår din situation, att fiska utan att få fisk är inte kul, speciellt för barn/ungdomar.

Ska ni få fisk på fluga lättast möjliga sätt behöver ni strömmande vatten (enklare att få linan spänd). Jag har en vän som arrenderar några km sträcka på borrsjöån utanför Sandviken med naturligt bestånd av öring samt tillsatt regnbåge. Okf.nu sen finns också Hedströmmen i Kolsva utanför Västerås. Finns säkert andra strömmande vatten närmre Sthlm också
 
upload_2020-7-13_22-40-0.jpeg

Hah! Är rätt och känns rätt är två olika saker
 
BFBEE2D3-9CD3-4D10-ABA6-B5670AE0E22C.jpeg
Efter en dags arbete på båten, med bad paus så klart, njuter jag av en cola Zero.
Gigantiskt tack till @metamorfos som genom att be om fler bilder på 309 fått mig att återupptäcka och återigen falla för klockan, den har legat lite bortglömd i kassaskåpet. Nu har 309an suttit ett par dygn på armleden och kommer nog att vara kvar ett tag, 127 till trotts. Bland Radiomir är det nog bara 672 som kan slå 309 i min bok.
 
BFBEE2D3-9CD3-4D10-ABA6-B5670AE0E22C.jpeg
Efter en dags arbete på båten, med bad paus så klart, njuter jag av en cola Zero.
Gigantiskt tack till @metamorfos som genom att be om fler bilder på 309 fått mig att återupptäcka och återigen falla för klockan, den har legat lite bortglömd i kassaskåpet. Nu har 309an suttit ett par dygn på armleden och kommer nog att vara kvar ett tag, 127 till trotts. Bland Radiomir är det nog bara 672 som kan slå 309 i min bok.

det var det lilla, bjud på skarpare bilder bara :p
 
Ordningsfråga:
- vad är det här för tråd? Varför är den inte ihop slagen med den allmänna Panerai tråden?!
Högst oklar tråd @Palenkovich @azcii ?!
Jag förstår inte skillnaden mellan dom här trådarna
 
Ordningsfråga:
- vad är det här för tråd? Varför är den inte ihop slagen med den allmänna Panerai tråden?!
Högst oklar tråd @Palenkovich @azcii ?!
Jag förstår inte skillnaden mellan dom här trådarna




Här kommer en ny tråd för att samla alla fina bilder på era pannor.

Vi kommer att plocka ut bilder från denna tråd och posta på @paneristi_sweden IG (https://www.instagram.com/paneristi_sweden/)

Start shooting ! :snaphappy:

79977485_1193921050807854_2649523496390505346_n.jpg

Den här tråden är i absolut huvudsak tänkt för de bilder man är mest nöjd över. Sen att barnen i klassen inte alltid kan hålla disciplinen är en annan femma :D
 
Aha, men då kanske det kräver lite av er att tömma tråden på bajsbilder och kasta in dom i den riktiga tråden?
Är inte vår eller någon annans sak att utgöra domare över huruvida bilderna medlemmar lägger upp här är bra eller inte; vi vill fortsatt uppmuntra till postande av bilder. Blir ju bara fler bilder att välja från..

"Huvudtråden" rymmer ju utöver bilder (som är huvudingrediens i denna tråd) snack om allt mellan himmel och jord kopplat till Panerai..
 
Men ändå bra med en påminnelse om att det krävs lite ”verkshöjd” på bilderna i den här tråden så kan man fritt posta suddiga nagelband i den andra:)
Äh, kör på. Är ni nöjda med en bild är det bara att posta här :) Tror det kan vara kul/bra, speciellt för nybörjare som bara vill kika lite på pannor och inte vill läsa allt för tekniska diskussioner.
 
Är inte vår eller någon annans sak att utgöra domare över huruvida bilderna medlemmar lägger upp här är bra eller inte; vi vill fortsatt uppmuntra till postande av bilder. Blir ju bara fler bilder att välja från..

"Huvudtråden" rymmer ju utöver bilder (som är huvudingrediens i denna tråd) snack om allt mellan himmel och jord kopplat till Panerai..

Jag tar bara dåliga bilder, och snackar bara skit. Frågor på det?
 
Äh, kör på. Är ni nöjda med en bild är det bara att posta här :) Tror det kan vara kul/bra, speciellt för nybörjare som bara vill kika lite på pannor och inte vill läsa allt för tekniska diskussioner.
Just så! Här är en nybörjare som mest vill kika på bilder. Men läser även parallellt den allmänna paneraitråden från start! Passerat sida 200 så räknar med att läst hela runt årsskiftet kanske?! Vet inte om jag är den enda ”nybörjaren” som följer denna tråd men jag har ett önskemål: Kan inte ni som postar era pannor även försöka skriva med ref?! Min tanke är att köpa min första panna under året och när man ser något snyggt vore det perfekt med ett ref för att googla lite info/pris på egen hand. Tror fler rookies som eventuellt slinker in här skulle uppskatta det. Som sagt, bara ett litet ödmjukt önskemål :)
 
Just så! Här är en nybörjare som mest vill kika på bilder. Men läser även parallellt den allmänna paneraitråden från start! Passerat sida 200 så räknar med att läst hela runt årsskiftet kanske?! Vet inte om jag är den enda ”nybörjaren” som följer denna tråd men jag har ett önskemål: Kan inte ni som postar era pannor även försöka skriva med ref?! Min tanke är att köpa min första panna under året och när man ser något snyggt vore det perfekt med ett ref för att googla lite info/pris på egen hand. Tror fler rookies som eventuellt slinker in här skulle uppskatta det. Som sagt, bara ett litet ödmjukt önskemål :)
Självklart. Vi gör det emellanåt och sen brukar vi glömma bort oss. Bra att bli påminda.
 
Självklart. Vi gör det emellanåt och sen brukar vi glömma bort oss. Bra att bli påminda.
Förstår det. Lätt att bli hemmablind. Blir ofta imponerad när folk efterfrågar något specifikt på en panna och någon paneristi direkt rabblar upp ett gäng referenser som passar in på önskemåleno_O Vet ärligt talat inte exakt vad det är som trollbinder mig men jag är helt övertygad om att nästa klocka blir en panna. Det har sakta kommit krypandes och nu kan jag inte sluta tänka på dem
 
Förstår det. Lätt att bli hemmablind. Blir ofta imponerad när folk efterfrågar något specifikt på en panna och någon paneristi direkt rabblar upp ett gäng referenser som passar in på önskemåleno_O Vet ärligt talat inte exakt vad det är som trollbinder mig men jag är helt övertygad om att nästa klocka blir en panna. Det har sakta kommit krypandes och nu kan jag inte sluta tänka på dem
Join the club, mate.
 
Tillbaka
Topp