Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jävligt bra! Nu fick jag lite ångest
Ja, svårt att se hur du kunde släppa den!Jävligt bra! Nu fick jag lite ångest
Ja det var för att lösa 127 köpet, men jag har också svårt att se att det är ngn annan som kompletterar 127 mkt bättre än 662. Skickar några bilder sen på mina favorit combos... Vem vet, kanske ngt jag inte längre behöver sitta och ruva på...Ja, svårt att se hur du kunde släppa den!
Fiddyn är väl svaret antar jag..
Måste fixa något schysst band till den nu. Något i gulare ton med sömmar som matchar index bättre (än bilden), tips?
Du sitter ju ändå på 50+ band
Blev svårt att välja bara ngn så här kommer ett gäng. Precis som du var inne på själv så tyckte jag den sjöng fantastiskt ihop med band i "mustard toner", "french ammo" men även riktigt bra på mörkt bruna. Men favorit för mig var nog french ammo med ecru färgad tråd, tråden matchar bra texten otroligt bra och lädret perfekt mot tavla och index. Men som sagt även det mörkbruna från Kostas var grymt bra tycker jag.Ja, svårt att se hur du kunde släppa den!
Fiddyn är väl svaret antar jag..
Måste fixa något schysst band till den nu. Något i gulare ton med sömmar som matchar index bättre (än bilden), tips?
Du sitter ju ändå på 50+ band
Blev svårt att välja bara ngn så här kommer ett gäng. Precis som du var inne på själv så tyckte jag den sjöng fantastiskt ihop med band i "mustard toner", "french ammo" men även riktigt bra på mörkt bruna. Men favorit för mig var nog french ammo med ecru färgad tråd, tråden matchar bra texten otroligt bra och lädret perfekt mot tavla och index. Men som sagt även det mörkbruna från Kostas var grymt bra tycker jag.
Toshi (kommer inte ihåg namnet)
Cordes "distressed french ammo" om jag var tvingad att leva med endast ett band till alla klockor så blev det detta.
Oleg "1940 R" här fångar tråden texten fantastiskt bra.
Kostas "Arillo" en klar favorit, även nu på 127.
Cordes "Turquos painted ammo" roligt sommar band.
Auby Straps "french ammo"
Simona "La Storcha""
Mays "Mares" grymt mjukt och skönt från start. @mårt favoritband?
Lite inspiration, mer finns men det här får räcka
Snyggt, tack!Blev svårt att välja bara ngn så här kommer ett gäng. Precis som du var inne på själv så tyckte jag den sjöng fantastiskt ihop med band i "mustard toner", "french ammo" men även riktigt bra på mörkt bruna. Men favorit för mig var nog french ammo med ecru färgad tråd, tråden matchar bra texten otroligt bra och lädret perfekt mot tavla och index. Men som sagt även det mörkbruna från Kostas var grymt bra tycker jag.
Cordes "distressed french ammo" om jag var tvingad att leva med endast ett band till alla klockor så blev det detta.
Simona "La Storcha""
Färgen på det där Cordes ammot ser riktigt bra ut, ser skönt ut också. Men på bild upplever jag det som riktigt platt och brett med tunn tråd och placeringen av tråden så pass långt ut samt avsaknandet av box stitch. Kanske bara bilden?Snyggt, tack!
Ja, ser ut som den lirar riktigt bra med Cordes ”distressed french ammo” och Auby Straps ”french ammo”. Verkligen bra! Gillar även Oleg ”1940 R” bandet
Bland din uppsättning där så är Mays favoriten. Jag gillar mjukare band.Blev svårt att välja bara ngn så här kommer ett gäng. Precis som du var inne på själv så tyckte jag den sjöng fantastiskt ihop med band i "mustard toner", "french ammo" men även riktigt bra på mörkt bruna. Men favorit för mig var nog french ammo med ecru färgad tråd, tråden matchar bra texten otroligt bra och lädret perfekt mot tavla och index. Men som sagt även det mörkbruna från Kostas var grymt bra tycker jag.
Simona "La Storcha""
Jag upplever inte hans band som breda och platta, vad gäller box stitch så tycker dom flesta bandmakare jag haft kontakt med att det inte ska vara det på ett ammo strap, box hör mer hemma på vintage strap som oxo får sömmen lite längre in och därmed ofta ser lite "bulligare" ut. Ganska tydlig skillnad om man tittar på bandet från Auby och bandet från Cordes. Aubys band är ett mer Vintage style i ammo läder, Cordes ett klassiskt ammostrap i ammoläder.Färgen på det där Cordes ammot ser riktigt bra ut, ser skönt ut också. Men på bild upplever jag det som riktigt platt och brett med tunn tråd och placeringen av tråden så pass långt ut samt avsaknandet av box stitch. Kanske bara bilden?
Jag gillar också dom mjukare från start, tycker däremot att dom ofta blir för mjuka och sladdriga med tiden medans dom lite hårdare från start bara blir bättre och bättre. Precis som med riktiga skor. Men som sagt smaken är olika och inget är rätt el fel.Bland din uppsättning där så är Mays favoriten. Jag gillar mjukare band.
Nu tycker jag att du är lite elak när du tar så fina bilder på den hela tiden ;-)
Haha tackNu tycker jag att du är lite elak när du tar så fina bilder på den hela tiden ;-)
Förstår det med boxstitch men upplever i alla fall på bilderna att tråden känns tunn och stygnen ligger väldigt långt ut. Men som sagt det är kanske bara är vinkeln på bilderna. Jag har ej testat hans band i verkligheten. Oavsett ser de bra utJag upplever inte hans band som breda och platta, vad gäller box stitch så tycker dom flesta bandmakare jag haft kontakt med att det inte ska vara det på ett ammo strap, box hör mer hemma på vintage strap som oxo får sömmen lite längre in och därmed ofta ser lite "bulligare" ut. Ganska tydlig skillnad om man tittar på bandet från Auby och bandet från Cordes. Aubys band är ett mer Vintage style i ammo läder, Cordes ett klassiskt ammostrap i ammoläder.
Men kunden betala så oftast går det att få all precis som man vill.
Här en bild på Kostas "french ammo" som jag fick hem igår.
Du har helt rätt att stygnen sitter väldigt nära kanten, lite av hans signum, och tråden är kanske lite tunnare än ex Kostas ammo och klart tunnare än hans vintage band.Förstår det med boxstitch men upplever i alla fall på bilderna att tråden känns tunn och stygnen ligger väldigt långt ut. Men som sagt det är kanske bara är vinkeln på bilderna. Jag har ej testat hans band i verkligheten. Oavsett ser de bra ut
Njae, är nog bara estetisk fråga, smaksak helt enkelt. Sen finns det såklart gränser för hur långt ut man kan lägga sig utan att tappa hållfasthet.Du har helt rätt att stygnen sitter väldigt nära kanten, lite av hans signum, och tråden är kanske lite tunnare än ex Kostas ammo och klart tunnare än hans vintage band.
Kanske @oddface har ngn idé om vad varför man syr nära kan el inte?
Härliga färger309an luftas idag