• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Gick in för att läsa lite samt se lite bilder på vilken panerai jag ska lägga in en köpes annons på , men får vänta lite innan jag blir godkännd

Lägg inte in en köpes annons. Kolla på säljes istället för att hitta din Panerai. Köpesannonser kan generera mindre seriösa svar
Tack för tipset. Har en submariner och en big pilot men alltid velat ha en panerai.
men har inte riktigt koll vilket urverk man ska ha. Kikat på en 233 , 422 samt en 372, en kille vill sälja en 00001 firenzy Limeted men svårt att hitta pris bild

Tack för tipset. Har en submariner och en big pilot men alltid velat ha en panerai.
men har inte riktigt koll vilket urverk man ska ha. Kikat på en 233 , 422 samt en 372, en kille vill sälja en 00001 firenzy Limeted men svårt att hitta pris bild
Finns bara 159ex tillverkade av 001q så det är finns nästan inget att jämföra med. Men jag skulle säga 7-8k € ev lite lägre om det är från privatperson.

Ok, det är min gamla klocka och jag vet inte vad dom begär men den var iaf i mkt bra skick och är otroligt läcker.
20190927_174846.jpg

En liten fråga till dig som tydligen ägt det mesta. Vilket modell har ett riktigt bra urverk. Vill ha klockan clean inte massa onödiga saker Max datum
Jag måste säga att jag har varit väldigt nöjd med samtliga verk som suttit i dom olika modeller jag testat.
Gillar dom manuella verken bäst, framförallt för att jag gillar att dra upp dom :)
Men vill du ha datum så är det Automatiska som gäller om jag inte är ute och cyklar.
422 har ett 3dgr manuellt inhouse.
233 ett 8dgr manuellt inhouse.
001 ett 56h manuellt ETA.

Finns bara 159ex tillverkade av 001q så det är finns nästan inget att jämföra med. Men jag skulle säga 7-8k € ev lite lägre om det är från privatperson.

Ok, det är min gamla klocka och jag vet inte vad dom begär men den var iaf i mkt bra skick och är otroligt läcker.
20190927_174846.jpg

Just Firenze är annorlunda mot de andra, urtavlan ser inte likadan ut. Och det är 50 för varje stad förutom Florens som har 159.

En liten fråga till dig som tydligen ägt det mesta. Vilket modell har ett riktigt bra urverk. Vill ha klockan clean inte massa onödiga saker Max datum

Vad är ett "bra" urverk? Det är väl subjektivt. Vissa gillar inhouse, vissa gillar ETA. Jag gillar funktionerna, framförallt uppskattar jag 8-dagarsverken (inhouse), samt att många är utan datum. :)

Och jag tror jag måste fråga samma fråga som jag alltid ställer folk som trillar in här och frågar om en specifik modell som de sett i någon annons eller så ... varför är det just specifikt en [001 Firenze] du fokuserar på? Det finns hundrasjuttioelva andra modeller som ser precis likadana ut för en oinvigd, och är lättare att få tag på, billigare att köpa, enklare att kränga om man ångrar sig, kanske nyligare servad, etc.

Tillbaka
Topp