• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Imorgon blir 382an nyårsklockan för 4:e året i rad

20201230184252_IMG_3726-01-01_1skksks_resize_4.jpg
Gott Nytt!
Hade varit kul att se hur patinan utvecklats år för år... :angel:

Hur trivs du med denna nu efter ett tag? Du har ju en del andra fina pjäser, får denna mycket tid?

Riktigt trevlig modell förövrigt!
Den får väldigt mycket tid.

Gillar titanet, har behaglig vikt. Inte för lätt, inte för tungt. Gillar också nyansen på titanet mycket som verkligen ger den lite annan feeling.
Har provat andra titanklockor genom åren och ofta tyckt de var liiiite för lätta men denna var rätt

Tycker den är så skönt ”instrumentig” och lite udda.

Gillar smådetaljer som att skalan runt tavlan som är vinklad och ger lite djup. Kronografknapparna sitter på ”fel” sida. Kronografen har både sekund och minutvisare i ”stor” storlek och minutvisare är gömd under sekund när kronografen inte är igång.
Blå detaljer på knappar ock tavla som ger mycket sportkänsla men inte överdrivet.

Har haft några Panerai innan och alltid gillad dem, med 764 fick jag en massa smått och gott som jag gillar plus det faktum att det är... en Panerai :)

Senast ändrad:
Den får väldigt mycket tid.

Gillar titanet, har behaglig vikt. Inte för lätt, inte för tungt. Gillar också nyansen på titanet mycket som verkligen ger den lite annan feeling.
Har provat andra titanklockor genom åren och ofta tyckt de var liiiite för lätta men denna var rätt

Tycker den är så skönt ”instrumentig” och lite udda.

Gillar smådetaljer som att skalan runt tavlan som är vinklad och ger lite djup. Kronografknapparna sitter på ”fel” sida. Kronografen har både sekund och minutvisare i ”stor” storlek och minutvisare är gömd under sekund när kronografen inte är igång.
Blå detaljer på knappar ock tavla som ger mycket sportkänsla men inte överdrivet.

Har haft några Panerai innan och alltid gillad dem, med 764 fick jag en massa smått och gott som jag gillar plus det faktum att det är... en Panerai :)
Kul!! Den är supertrevlig verkligen

Tillbaka
Topp