• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Seiko-samling!

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Det är nått speciellt med en gammal 80-talare, fast den vita är iofs också ganska najs.
FAB885D6-34E4-4A71-988A-B8F31A16961F.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Dyk samlingen idag, börjar ta sig. Gillar verkligen Seiko dykare, sitter super bekvämt och oftast rätt prisvärda med!
IMG_20220514_093828__01.jpg

Så jävla coolt, har en gång i tiden haft det där själv, inte samtidigt dock. Saknar dem mer än alla andra klockor jag ägt. Otroligt mycket klocka för pengarna. Vill du sälja den översta så säg till ;)
 
Den mest imponerande Seiko-samlingen?
Kanske inte, men den betyder mycket för mig då jag älskar märket och tre av dem är arvegods.
Två av dem är klockorna som fick mig att fastna i klockträsket och sen fick mitt hembygge vara med på bild. Mest för att den grundar sig på en SKX.

(Såg först nu att digitalaren uppe till höger sitter uppochner i lådan 🤦🏼‍♂️)

A5010E5D-A3CE-4158-8D55-50130E9C926B.jpeg


77DE170B-A81E-4203-9FEB-B97F9E254D43.jpeg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Den mest imponerande Seiko-samlingen?
Kanske inte, men den betyder mycket för mig då jag älskar märket och tre av dem är arvegods.
Två av dem är klockorna som fick mig att fastna i klockträsket och sen fick mitt hembygge vara med på bild. Mest för att den grundar sig på en SKX.

(Såg först nu att digitalaren uppe till höger sitter uppochner i lådan 🤦🏼‍♂️)

A5010E5D-A3CE-4158-8D55-50130E9C926B.jpeg


77DE170B-A81E-4203-9FEB-B97F9E254D43.jpeg

Och ser att en Islander har nästlat sig in i samlingen. 🙂
 

Psykel

Patek
Senaste posten här var i Maj så får kasta in en bild av samlingen i början av sommaren nu när jag snöat in mig lite på Seiko 🌝 Lite av varje tänk i valet av inköpta referenser även om 🐟en får mycket dagligt wear!
DCE16512-08F8-41E8-8CF4-A6D23304E84A.jpeg
Mycket skoj där! Gillar speciellt din GS. Första generationen GS quartz från ca 1990, väl?
 

Horologen

Cartier
Mycket skoj där! Gillar speciellt din GS. Första generationen GS quartz från ca 1990, väl?
Tackar tackar, Helt korrekt, enligt serienr tillverkad 1988 om jag inte missminner mig, Roligt nog med plasten kvar på baksidan och väldigt trevligt skick, föll för att den var så otroligt tunn så den passar fint till mer uppklädda middagar mm.
 
Topp