Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har en fråga angående Seko ALpinist nyaste modellen, på en vecka 7 dagar så går den 70 sekunder långsammare än min datorklocka, är det ok, TomasFuskar lite, min första Seiko från 81 är inte med - en kvartsare med titan-PVD som nu värmer nån byrålåda. Med på bild: spb147, srp777, sarb017 och liggande sarb035 som jag snällt nog gav till min son häromåret. Bara mainstream Seikos alltså men var och en har sin plats i livet.
Är det 6r35 i den så har den en tolerans på -15/+25 per dag har jag för mig. På 7 dagar kan den alltså tappa 105 sekunder och andå vara inom toleransen. Om det är ok får man nog avgöra själv, jag använder 90 % quarts.Har en fråga angående Seko ALpinist nyaste modellen, på en vecka 7 dagar så går den 70 sekunder långsammare än min datorklocka, är det ok, Tomas
Så är det,,lite av en besvikelse,,, är ingen klockexpert och att datorklockan sklle darra lite finns inte eller, över1 minut i veckan fel gosh lol tack för svaretÄr det 6r35 i den så har den en tolerans på -15/+25 per dag har jag för mig. På 7 dagar kan den alltså tappa 105 sekunder och andå vara inom toleransen.
En minut i veckan är inget konstigt för en mekanisk klocka. Men se till att den får sova tavla upp på natten. Den går långsammare liggande på sidan. Om det inte hjälper så kan du be din urmakare rucka klockan dvs justera gången lite. Seikos 6r35 kan justeras till att gå mkt bättre än vad du anger.Har en fråga angående Seko ALpinist nyaste modellen, på en vecka 7 dagar så går den 70 sekunder långsammare än min datorklocka, är det ok, Tomas
Tack för tipset skall kolla den varianten,, brukar annars sove med min klockaEn minut i veckan är inget konstigt för en mekanisk klocka. Men se till att den får sova tavla upp på natten. Den går långsammare liggande på sidan.
Så där vackert kan det bli om man satsar på kvalitet istället för kvantitet. Wow!En blygsam "samling" på två klockor, men det kanske blir fler?
Vänster fat panda , srq029j1
Höger Seiko urushi byuakudan-nuri , spb085
Tror jag är ensam om bägge på forumet däremot
Tack Seiko har visserligen hög kvalitet rakt igenom sina serier, men jag tycker det är kul med limited edition seiko's med hantverk.Så där vackert kam det bli om man satsar på kvalitet istället för kvantitet. Wow!
2 pogue?Det har rakat iväg lite
Ja det råkade bli så. De är ju från olika år så de är inte helt lika2 pogue?
Med andra ord en lösgodispåse med seiko i.Liten men naggande god. Lite automatisk och lite kvarts, lite vintage och lite modernt, lite digitalt, lite analogt och lite blandat
Det är den och den går fortfarande inom spec fastän den är 43år gammalMed andra ord en lösgodispåse med seiko i.
Edit: Din GQ är grym! Visst är den HAQ?
Låt mig gissa, den som är på väg är en dykare?Här är mina seikos som är hemma nu. På fredag kommer en till!
Jaaaa, hur KUNDE du gissa det? Den här avviker dock från de andra i två avseenden - för det första har den inte kronan kl fyra och för det andra har den en vit urtavla. Det gäller att ta ut svängarna!Låt mig gissa, den som är på väg är en dykare?
Jäklar du är våghalsig du!Jaaaa, hur KUNDE du gissa det? Den här avviker dock från de andra i två avseenden - för det första har den inte kronan kl fyra och för det andra har den en vit urtavla. Det gäller att ta ut svängarna!