• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Seiko-samling!

Mina 3 grabbar, och fler kommer det bli!
PicsArt_04-14-03.40.27.jpg

Fuskar lite, min första Seiko från 81 är inte med - en kvartsare med titan-PVD som nu värmer nån byrålåda. Med på bild: spb147, srp777, sarb017 och liggande sarb035 som jag snällt nog gav till min son häromåret. Bara mainstream Seikos alltså 😉 men var och en har sin plats i livet.

Bilagor

• IMG_0950-01.jpeg
    IMG_0950-01.jpeg
    931.7 KB · Visningar: 101
Fuskar lite, min första Seiko från 81 är inte med - en kvartsare med titan-PVD som nu värmer nån byrålåda. Med på bild: spb147, srp777, sarb017 och liggande sarb035 som jag snällt nog gav till min son häromåret. Bara mainstream Seikos alltså 😉 men var och en har sin plats i livet.
Har en fråga angående Seko ALpinist nyaste modellen, på en vecka 7 dagar så går den 70 sekunder långsammare än min datorklocka, är det ok, Tomas

Har en fråga angående Seko ALpinist nyaste modellen, på en vecka 7 dagar så går den 70 sekunder långsammare än min datorklocka, är det ok, Tomas
Är det 6r35 i den så har den en tolerans på -15/+25 per dag har jag för mig. På 7 dagar kan den alltså tappa 105 sekunder och andå vara inom toleransen. Om det är ok får man nog avgöra själv, jag använder 90 % quarts.

Är det 6r35 i den så har den en tolerans på -15/+25 per dag har jag för mig. På 7 dagar kan den alltså tappa 105 sekunder och andå vara inom toleransen.
Så är det,,lite av en besvikelse,,, är ingen klockexpert och att datorklockan sklle darra lite finns inte eller, över1 minut i veckan fel gosh lol tack för svaret

En minut i veckan är inget konstigt för en mekanisk klocka. Men se till att den får sova tavla upp på natten. Den går långsammare liggande på sidan. Om det inte hjälper så kan du be din urmakare rucka klockan dvs justera gången lite. Seikos 6r35 kan justeras till att gå mkt bättre än vad du anger.

Senast ändrad:
Här har vi min lilla samling, om nu tre är en samling :rolleyes:
Det kan ju sägas att denna, kanske lite ovanliga, trio är resultatet av fem års klockintresse.
Jag känner mig mycket nöjd och alla tre används mycket, dock nyttjas väl Landmastern absolut mest :cool:

31D9FE58-EDDF-470A-8170-DEDF3250864F.jpeg

Landmaster SBDW005, Samurai SBDA001 & Chrono Divern SBDQ003

Tillbaka
Topp