Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, underbart inlägg. "Jag behövde en klocka så jag köpte 4st"Har inte använt klocka på många år och aldrig haft en mekanisk. Men så för några veckor sedan så fick jag för mig att jag behövde en klocka, vilket slutade med en beställning av 4st Seiko. Minstingen till höger är på tok för liten (37mm), men den bara slank med pga. priset. De i princip kastade den efter mig. Jag gillar rent generellt inte dykare, men det gick inte att motstå SNZ53 blåa tavla.
Bildkvalitén är inte den bästa (iSkräp)
Ser ut som min gamla 7040.
Här är mina, tre är keepers.
yonsson aka Falköga.Det är det. Fick efter lite tjat köpa den av @naggge
Fan. Den är kvar i GÖTEBORG!yonsson aka Falköga.
Kul att den är kvar i Sverige.
Fick hem två nya väskor som passar kassaskåpet bra. 46 Seiko i samlingen för närvarande.
1? 7st.Fan va ja gillar RAF kronografen! Va en ute till försäljning på blocket i början av månaden, ångrar djupt att jag inte köpte!
Nästan hela
Vi är visserligen en monarki men någon ordning får det vara. RAF har samma modell men issued med ett "P" (annan lume) och phoenix Nato.Fan va ja gillar RAF kronografen! Va en ute till försäljning på blocket i början av månaden, ångrar djupt att jag inte köpte!
Och annan tavla. Jmf 10-an.Vi är visserligen en monarki men någon ordning får det vara. RAF har samma modell men issued med ett "P" (annan lume) och phoenix Nato.
10an är högre på RAF?Och annan tavla. Jmf 10-an.
Fan va ja gillar RAF kronografen! Va en ute till försäljning på blocket i början av månaden, ångrar djupt att jag inte köpte!
Där ser man Hur är det med den civila 7t27?Annan font på siffrorna.
4S15-6000 och 6458-600bVad är det för ref på dem 2 nedersta?
Verkar som att den civila har samma tavla som den engelska. Lustigt att bägge heter 7t27-7a20 (a6).Där ser man Hur är det med den civila 7t27?
Vad är logiken med de olika markeringarna, tycker mig sett minst 3 olika?Vi är visserligen en monarki men någon ordning får det vara. RAF har samma modell men issued med ett "P" (annan lume) och phoenix Nato.
Skulle tro att "P" står förVad är logiken med de olika markeringarna, tycker mig sett minst 3 olika?
Aha, det verkar ju logiskt. Trodde det var ngn koppling till att de var issued...Skulle tro att "P" står för
Promethium och "L" for Lumibrite. Den tredje? Är det utan cirkel?
Fortfarande fin samling, gillar särskilt SBGV009, den är riktigt clean!Hade en riktigt skön samling för ett tag sedan, som jag var riktigt stolt över(inte i Molle, Kuma-kun eller Martback klass förstås)
Kommer aldrig släppa Seiko, men har lite färre nu...