Snyggt, var har du köpt länken till 7a38-7020?
Tackar Köpte den hos Klockmaster i Globen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt, var har du köpt länken till 7a38-7020?
Såpass, vad landade det på?Tackar Köpte den hos Klockmaster i Globen.
Såpass, vad landade det på?
Såpass, vad landade det på?
SNA741 var förvånandsvärt snygg för att vara från Premier-serien!
Så här ser det ut för stunden. Min SRP773 är bara några dagar gammal. Den andra, en SNA741, är min första riktiga klocka som jag köpte när jag var 13, så den har några år på nacken!
Tackar Köpte den hos Klockmaster i Globen.
Samlingsbild dykare/chronos, bara scoobien som fattas
Länken beställs alltså... som reservdel till en annan klocka, ser ut att vara en vanlig seiko 5-länk.Undrar om den finns på klockmaster på Frölunda Torg?
Länken beställs alltså... som reservdel till en annan klocka, ser ut att vara en vanlig seilo 5-länk.
Är ingen expert, men är klockan nere till höger ok? Har Seiko gjort en klocka med en sådan tavla?Samlingsbild dykare/chronos, bara scoobien som fattas
Oj, minns inte alls faktiskt. Har originallänken i nyskick men tyvärr med ett brott på den. Klockmaster skickade den till Optura för att se om den gick att laga. Fick nej på det men fick erbjudande om att köpa länken på bilden. Vild gissning på allt från 800sek till 2.000sek...noll koll som sagt
Ska se om jag kan få tummen ur nån gång och ta lite närbilderÄr ingen expert, men är klockan nere till höger ok? Har Seiko gjort en klocka med en sådan tavla?
Hade gärna sett bättre bilder på klockorna
Edit: Inser att det är kvartsare som jag har dålig koll på, men upplys mig gärna om modell mm.
Googlade runt lite och den är riktigt ball!Ska se om jag kan få tummen ur nån gång och ta lite närbilder
Den gröna är en 7548-700C, alltså med samma ref som orange 7548. Den gröna tillverkades bara under December 1984 så man ser den inte så ofta. De hade även ett par andra referenser som fick grön tavla med samma tillverkningsmånad. Nåt jubileum eller nån officiell klocka till ett event kanske?
Löjligt jäfffla bra !!!!Samlingsbild dykare/chronos, bara scoobien som fattas
Imponerande, är den längst ner till höger en mod eller har den funnits med den gröna tavlan?Samlingsbild dykare/chronos, bara scoobien som fattas
Imponerande, är den längst ner till höger en mod eller har den funnits med den gröna tavlan?
Ska se om jag kan få tummen ur nån gång och ta lite närbilder
Den gröna är en 7548-700C, alltså med samma ref som orange 7548. Den gröna tillverkades bara under December 1984 så man ser den inte så ofta. De hade även ett par andra referenser som fick grön tavla med samma tillverkningsmånad. Nåt jubileum eller nån officiell klocka till ett event kanske?
Skön samling! Uppe i det vänstra hörnet ser jag något intressant (en KS), inte funderat på att släppa taget om den?Här är mina mögel Seiko
Dän här hör också med, men ligger nerplockad och väntar på delar:
Underbar samling! Måste säga att din Marvel är höjdpunkten i din samling!Här är mina mögel Seiko
Dän här hör också med, men ligger nerplockad och väntar på delar: