• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa och berätta om din CWC dykare

DrDre

Patek
Tyvärr inte min, men jag stötte på bilden på en tidig 80-talare. Härlig!

1144923162031_CWC3_Front.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Skuffar liv i en gammal tråd. Har inte lyckats förstå vilken typ av glas som sitter i Royal Navy Divern. Plast, mineral eller safir?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Vart är dessa billigast att köpa?
KS, MWR, WUS, Ebay?
Någon som vet på ett ungefär vad dom ligger på? Quartz/automat
 

Noami

Cartier
Efter att ha läst igenom denna tråd har jag blivit nykär i SBS Issue. Jag måste ha en. Står inför ett stort i-landsproblem då alla ägare har dem svetsade runt armen. Tålamod eller pengar till Silvermans är dilemmat.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Efter att ha läst igenom denna tråd har jag blivit nykär i SBS Issue. Jag måste ha en. Står inför ett stort i-landsproblem då alla ägare har dem svetsade runt armen. Tålamod eller pengar till Silvermans är dilemmat.

Samma sak har hänt mig, står inför exakt samma "dilemma".
 

DrDre

Patek
Samma sak har hänt mig, står inför exakt samma "dilemma".

Jag sitter på en CWC och jag misstänker att de flesta med mig tycker att a) det är en rätt trevlig beater kombinerat med b) det handlar om så lite pengar så det är ingen ide att sälja den. Om jag har förstått det rätt så är det Silverman som nu äger CWC.
 

Simpatico

Rolex
Är oxå en ägare av en CWC SBS modellen och instämmer med DrDre.
Men det brukar dyka upp några på bukten då och då.
Men som sagt det är ju inte så mycket pengar för en beater som håller.
 

Noami

Cartier
Har letat runt på Youtube efter recensioner på SBS:en, utan att lyckas. Vill få en så bra bild som möjligt av hur störande/icke-störande den nämnda problematiken med vridningen är.
Finns det någon som har lust att redogöra lite, eller i bästa fall slänga upp ett klipp på Youtube?
Hade givetvis tagit mig till en försäljare och klämt på den där om det nu fanns någon.
 

Noami

Cartier
Oj, nu är jag här igen.
Denna gång har jag hittat en CWC SBS Issue på Ebay. Jag är väldigt försiktig när det gäller att köpa klockor. Att äntligen köpa den klockan man längtat efter för att sedan upptäcka att det är en kopia ser jag i mina värsta mardrömmar.
Just i detta fall är det färgen på indexen som ser lite för välåldrade ut för att vara en 2007:a. Vad tror ni? Han vill ha c.a 3.4' för den.
7U81huL.jpg

fREdaSS.jpg

HkPDYYb.jpg
 
Topp