• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa och diskutera dina vitvaror!!

Denna Smeg besitter jag i lägenheten. Då med matchande fläktkåpa :)

c6ipx9.jpg

Nöjd med den? Famlijen funderar eventuellt på att köpa en sådan.
Har en likadan, om det är en C6IPX9?
Ena plattan på hällen var kass från början på vår och det tog en jäkla tid att få ut en installatör som.åtgärdade det på garantin. I övrigt är den väll helt ok, mer design än funktion men det visste jag från början. Har haft min i ca 1 år och hällen har en hel del ytliga repor. Om det är vi som är oförsiktig eller om det är kvaliteten vågar jag inte svara på.

Har en likadan, om det är en C6IPX9?
Ena plattan på hällen var kass från början på vår och det tog en jäkla tid att få ut en installatör som.åtgärdade det på garantin. I övrigt är den väll helt ok, mer design än funktion men det visste jag från början. Har haft min i ca 1 år och hällen har en hel del ytliga repor. Om det är vi som är oförsiktig eller om det är kvaliteten vågar jag inte svara på.

Ska kolla upp modellbeteckning senare. Har inte fått ett märke eller haft ett strul ännu. 1år snart..

Glöm inte att behålla originalbox+cert.
Tänk även på ytbehandlingen på Ikeas grejer kan vara halvtaskig (mycket hairlines efter "deskdiving" på min köksfläkt i förra lägenheten)

Glöm inte att behålla originalbox+cert.
Tänk även på ytbehandlingen på Ikeas grejer kan vara halvtaskig (mycket hairlines efter "deskdiving" på min köksfläkt i förra lägenheten)
Jag (och säkert många andra) vill gärna se hur du utövar "deskdiving" på din köksfläkt!:D

Jag var för övrigt tvungen att kolla vad jag hade köpt för köksutrustning vid min renovering. Hoppades lite på Miele (som enligt tråden var vitvarornas motsvarighet till Rolex, rimligtvis menandes tråkigt men bra), men har fan köpt Samsung (vad är det? vitvarornas motsvarighet till typ Casio?)

Jag var för övrigt tvungen att kolla vad jag hade köpt för köksutrustning vid min renovering. Hoppades lite på Miele (som enligt tråden var vitvarornas motsvarighet till Rolex, rimligtvis menandes tråkigt men bra), men har fan köpt Samsung (vad är det? vitvarornas motsvarighet till typ Casio?)
Steinhart....

Gammal bild från ungkarlslyan många år sedan. Smegkyl skymtas. Aldrig att jag väljer Smeg igen. Den var bullrig och pendlade i temperatur. Värdelös. Snygg tyckte jag då :)

IMG_2032.JPG

Haha :D skämt åsido. Ingen större koll på Samsung vitvaru utbud :)
De fyller sin funktion, helt klart, och ser ut som alla andra vit(silver)varor.
Nu är jag ju ingen wizard i köket men uppskattar funktionen att kunna värma upp ugnen till typ 500 grader för att sedan kunna dammsuga upp askan.:)
Jävligt smidigt om man inte vill ägna någon länge tid till att skrubba ugnen...

Från en annan lägenhet några år senare. Lite mer klinisk i smaken. Gömde en Siemens i garderoben bakom väggen. Är igång och skissar på en husrenovering nu så kul att följa tråden för inspiration!
5DAF767F8201483E8FDE6FB8393A2D63.jpg

All in på Siemens, mellanmjölk. Inte premium som stortebror Gagge eller budget a la lillebror Bosch. Just ja, Avintage som vinkyl.

All in på Siemens, mellanmjölk. Inte premium som stortebror Gagge eller budget a la lillebror Bosch. Just ja, Avintage som vinkyl.
Bosch och siemens är ju i stortsett samma sak förutom designen...

Exakt likadant som elux kontra husqvarna och sen då är väl om jag inte har hel fel för mig sedan mina vitvaruförsäljardagar aeg eluxkoncernens svar på gagenau..

Bosch och siemens är ju i stortsett samma sak förutom designen...

Exakt likadant som elux kontra husqvarna och sen då är väl om jag inte har hel fel för mig sedan mina vitvaruförsäljardagar aeg eluxkoncernens svar på gagenau..
Som Tudor och Rolex, exakt lika bra - bara designen som skiljer. :D

Tillbaka
Topp