Yes! Jag ska köra pÄ det! SlÀnger upp en bild hÀr sen pÄ resultatet. Delarna Àr iallafall bestÀlldaGuldiga definitivt!![]()

Senast Àndrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Yes! Jag ska köra pÄ det! SlÀnger upp en bild hÀr sen pÄ resultatet. Delarna Àr iallafall bestÀlldaGuldiga definitivt!![]()
Riktigt fin! Bra jobbat.HÀr Àr mitt bygge som Ànnu inte Àr klart.
Tavla/Case/Bezel och Krona egentillverkat.
Urverk ett HR 2538 Microrotor och köpta visare dÀr visarna skall bytas ut mot egentillverkade. Band ett blÄtt Tropic liknande gummiband.
![]()
![]()
Jag hÄller helt med!Guldiga definitivt!![]()
Jag har aldrig varit med om nÄgra konstigheter frÄn AE, och enda gÄngen jag fick en trasig grej var den sÀljaren vÀldigt tillmötesgÄende och hjÀlpsam, sÄ jag fick nya grejer. Kvaliteten Àr kanske inte den högsta, men amatör som man Àr, blir man inte ruinerad heller om nÄgot gÄr snett. Enda negativa Àr att frakten kan dröja nÄgot, men generellt Àr Àven den snabbare Àn förvÀntat ofta.Tack för informationen angÄende att bestÀlla urverk frÄn AE, var skeptisk först och kollade pÄ urverk genom Ebay.
De flesta pÄ Ebay sÀnds ocksÄ frÄn Kina dock.
Verkar vara ett sÀkert kort att bestÀlla frÄn AE efter att ha lÀst igenom denna trÄd!
Ska ge det ett försök sjÀlv![]()
LÄter braJag har aldrig varit med om nÄgra konstigheter frÄn AE, och enda gÄngen jag fick en trasig grej var den sÀljaren vÀldigt tillmötesgÄende och hjÀlpsam, sÄ jag fick nya grejer. Kvaliteten Àr kanske inte den högsta, men amatör som man Àr, blir man inte ruinerad heller om nÄgot gÄr snett. Enda negativa Àr att frakten kan dröja nÄgot, men generellt Àr Àven den snabbare Àn förvÀntat ofta.
Lycka till!
Schysst! Liknande stuk som den jag tÀnker byggaMitt första hemmabygge, men inte det sista. Allt frÄn Namoki, urverket Àr ett Miyota 90S5. HÄller pÄ med en till som jag började med innan denna, men lyckades paja axeln till sekundvisaren (plus sjÀlva visaren) sÄ det urverket Àr kört.NÄja, ser det som inlÀrningsmaterial och vÀntar pÄ nytt urverk och visare.
VÀldigt nöjd med denna i alla fall. +2 sek/dygn Àr inte sÄ illa.
Riktigt nöjd med detta NH38 bygge! Redigt rasslig lÀnk ocksÄ för den dÀr vintage kÀnslan.
![]()
Det dÀr Àr kul! Jag Àr sjÀlv sugen pÄ ett sÄnt bygge men har inte kommit mig för. Skulle den rÄka bli till salu nÄn gÄng i framtiden Àr jag nog intresseradDÄ var delar bestÀllt, blir ett 16610 Relax bygge med maxi tavla och svart bezel.
![]()
![]()
Ja vi fÄr se, vÀntar ivrigt pÄ delarna. Lite sugen först pÄ grönt bezel men jag Àr trÄkig och enkel haha.Det dÀr Àr kul! Jag Àr sjÀlv sugen pÄ ett sÄnt bygge men har inte kommit mig för. Skulle den rÄka bli till salu nÄn gÄng i framtiden Àr jag nog intresserad
Snygg!HÀr Àr mitt bygge som Ànnu inte Àr klart.
Tavla/Case/Bezel och Krona egentillverkat.
Urverk ett HR 2538 Microrotor och köpta visare dÀr visarna skall bytas ut mot egentillverkade. Band ett blÄtt Tropic liknande gummiband.
![]()
![]()
Snyggt!DÄ var delar bestÀllt, blir ett 16610 Relax bygge med maxi tavla och svart bezel.
![]()
![]()
Riktigt kul!![]()
LĂ€gger till hĂ€r. SĂ„g just att tavlan hamnat lite snett sĂ„ datumet ser lite off ut beroende pĂ„ vinkel, uffff ids man verkligen skruva upp och ta isĂ€r och bĂ€nda stiften pĂ„ tavlan för en sĂ„ pass sak och riskera mer damm pĂ„ tavlan eller risken att stiften under tavlan böjs avâŠ. detta fĂ„r man fundera pĂ„. HĂ€r Ă€r tvĂ„ bilder i olika vinklar
![]()
![]()
Jo gÄr i tankarna att det kanske inte Àr vÀrt det, sett tudors och dyrare seikos som haft sÄ frÄn fabrikRiktigt kul!synd pÄ datumed men det kÀnns ju riskabelt att böja tavelpelarna