• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa upp era hemmabyggda klockor

Vad tror ni om detta bygge, 36mm och med ett NH38 verk samt akryl glas. Ska man köra med guldiga eller silvriga mercedes händer?

IMG_4262.jpeg

IMG_4261.jpeg

Guldiga definitivt! 👌

Tack för informationen angående att beställa urverk från AE, var skeptisk först och kollade på urverk genom Ebay.
De flesta på Ebay sänds också från Kina dock.
Verkar vara ett säkert kort att beställa från AE efter att ha läst igenom denna tråd!
Ska ge det ett försök själv :)

Tack för informationen angående att beställa urverk från AE, var skeptisk först och kollade på urverk genom Ebay.
De flesta på Ebay sänds också från Kina dock.
Verkar vara ett säkert kort att beställa från AE efter att ha läst igenom denna tråd!
Ska ge det ett försök själv :)
Jag har aldrig varit med om några konstigheter från AE, och enda gången jag fick en trasig grej var den säljaren väldigt tillmötesgående och hjälpsam, så jag fick nya grejer. Kvaliteten är kanske inte den högsta, men amatör som man är, blir man inte ruinerad heller om något går snett. Enda negativa är att frakten kan dröja något, men generellt är även den snabbare än förväntat ofta.
Lycka till!

Jag har aldrig varit med om några konstigheter från AE, och enda gången jag fick en trasig grej var den säljaren väldigt tillmötesgående och hjälpsam, så jag fick nya grejer. Kvaliteten är kanske inte den högsta, men amatör som man är, blir man inte ruinerad heller om något går snett. Enda negativa är att frakten kan dröja något, men generellt är även den snabbare än förväntat ofta.
Lycka till!
Låter bra :) Ska definitivt ge det en chans.
Om man letar efter ST36, NH35/36 eller andra urverk i högre kvalité vart kan man vända sig då?
Verkar som det mesta skickas från Kina även på Ebay.

Tack!

Mitt första hemmabygge, men inte det sista. Allt från Namoki, urverket är ett Miyota 90S5. Håller på med en till som jag började med innan denna, men lyckades paja axeln till sekundvisaren (plus själva visaren) så det urverket är kört. :) Nåja, ser det som inlärningsmaterial och väntar på nytt urverk och visare.

Väldigt nöjd med denna i alla fall. +2 sek/dygn är inte så illa.

Bilagor

• IMG_3885.jpeg
    IMG_3885.jpeg
    699.5 KB · Visningar: 7
Mitt första hemmabygge, men inte det sista. Allt från Namoki, urverket är ett Miyota 90S5. Håller på med en till som jag började med innan denna, men lyckades paja axeln till sekundvisaren (plus själva visaren) så det urverket är kört. :) Nåja, ser det som inlärningsmaterial och väntar på nytt urverk och visare.

Väldigt nöjd med denna i alla fall. +2 sek/dygn är inte så illa.
Schysst! Liknande stuk som den jag tänker bygga :)

• Like
Reactions: FKA
Då har jag byggt klocka nummer två. Tavlan är vad jag vet inte en direkt homage till någon annan. Egentligen hade jag tänkt att ha en annan, men ångrade mig pga associationer. Tim- och minutvisare är Sinn-kopior men jag bytte ut sekundvisaren mot en röd. Tyvärr var den en mm för lång så den tog i caset, varför jag har kapat spetsen på den. Tänkte först att jag ska byta ut den mot en annan röd men funderar på att behålla den. En viss brutal charm i det hela. Urverket är ett Seiko NH35.

Allt utom armbandet från Namoki.

IMG_3914.jpeg

Här kommer mitt bidrag i version 1. Skall uppgrades med blått datumhjul och gmt verk med extra visare samt troligen ett reflexfritt glas. Bandet kommer från läderhörnan och skall väl troligen slöjdas om till version 2.

IMG_0686.jpeg

Petade ihop denna med ST3600 verk (ETA 6497 kopia)

Blev inte nöjd med första tavlan och visarna jag fick hem. Men dessa dök upp i lördags. Nu är jag nöjd!
IMG_1524.jpeg
IMG_1528.jpeg
IMG_1527.jpeg

Tillbaka
Topp