Vad tror ni om detta bygge, 36mm och med ett NH38 verk samt akryl glas. Ska man köra med guldiga eller silvriga mercedes händer?
![]()
![]()
Guldiga definitivt!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tror ni om detta bygge, 36mm och med ett NH38 verk samt akryl glas. Ska man köra med guldiga eller silvriga mercedes händer?
![]()
![]()
Yes! Jag ska köra på det! Slänger upp en bild här sen på resultatet. Delarna är iallafall beställdaGuldiga definitivt!![]()
Riktigt fin! Bra jobbat.Här är mitt bygge som ännu inte är klart.
Tavla/Case/Bezel och Krona egentillverkat.
Urverk ett HR 2538 Microrotor och köpta visare där visarna skall bytas ut mot egentillverkade. Band ett blått Tropic liknande gummiband.
![]()
![]()
Jag håller helt med!Guldiga definitivt!![]()
Jag har aldrig varit med om några konstigheter från AE, och enda gången jag fick en trasig grej var den säljaren väldigt tillmötesgående och hjälpsam, så jag fick nya grejer. Kvaliteten är kanske inte den högsta, men amatör som man är, blir man inte ruinerad heller om något går snett. Enda negativa är att frakten kan dröja något, men generellt är även den snabbare än förväntat ofta.Tack för informationen angående att beställa urverk från AE, var skeptisk först och kollade på urverk genom Ebay.
De flesta på Ebay sänds också från Kina dock.
Verkar vara ett säkert kort att beställa från AE efter att ha läst igenom denna tråd!
Ska ge det ett försök själv![]()
Låter braJag har aldrig varit med om några konstigheter från AE, och enda gången jag fick en trasig grej var den säljaren väldigt tillmötesgående och hjälpsam, så jag fick nya grejer. Kvaliteten är kanske inte den högsta, men amatör som man är, blir man inte ruinerad heller om något går snett. Enda negativa är att frakten kan dröja något, men generellt är även den snabbare än förväntat ofta.
Lycka till!
Schysst! Liknande stuk som den jag tänker byggaMitt första hemmabygge, men inte det sista. Allt från Namoki, urverket är ett Miyota 90S5. Håller på med en till som jag började med innan denna, men lyckades paja axeln till sekundvisaren (plus själva visaren) så det urverket är kört.Nåja, ser det som inlärningsmaterial och väntar på nytt urverk och visare.
Väldigt nöjd med denna i alla fall. +2 sek/dygn är inte så illa.