Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Crystal times boett, baklock och krona
Nh36
Oem chapter, tavla, vridning och länk
Eftermarknads visare
![]()
Original Hardlex. Man ser mer av tavlan med platt glas. Föredrar de mer än tophat på de bygget.Snyggt! Sådär skulle Seiko gjort 011 från början utan gulddetaljerna som bara kladdar till det. Vad kör du för glas? Ser ut som platt med fasad kant? Lirar bättre med stuket än tophat tycker jag.
Byggde något liknande 2021:
![]()
![]()
![]()
Original Hardlex. Man ser mer av tavlan med platt glas. Föredrar de mer än tophat på de bygget.
Yes! Har deras safirglas på andra byggen.Helt rätt! Helheten blev kanonbra. Vill man ha safir så har väl t.ex crystaltimes sådana i samma utförande...
Riktigt fin röd nyansHär är en av klockorna jag byggde tidigt i våras. Jag fick syn på en Blaken Submariner Date "Lucky Red", vilket blev inspirationen till detta bygge. Jag köpte urverk Nh35, submariner case, röd urtavla och röd bezel ring, samt silverfärgare Mercedes-visare som jag satte ihop. Jag har också fått en logo specialtillverkade som sitter på. Jag köpte senare röda visare som sitter på nu för omväxlings skull. Armbandet är 5-länks vilket jag tycker passar bra. En äkta Brok Sub Red.
![]()
Tack, jag är väldigt nöjd med att det röda på bezeln matchade den röda urtavlan så bra.Riktigt fin röd nyans![]()