• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visnings/skylt-examplar och butiksförsäljning

Tror att de flesta handlarna skulle tycka det var ok om du sa att du ville ha ett orört ex och kan vänta. Exempelvis hos pp så vill vissa kunder endast ha double sealed och det går ju att ordna men kan ta mer tid!

Lägg ifrån er "Logistik för dummies" nu! ;) Det är väl bara att de som vill ha en helfräsch klocka får vänta på beställning, de som har bråttom och/eller inte bryr sig får köpa den som ligger i hyllan. Knappast oöverstigligt problem...

Provade en klocka i Bremonts egna butik i NY i höstas. Eftersom det var en numrerad LE frågade jag om det var just det exet jag provat som man sedan fick vid köp, men nej, provklockan var bara en icke-fungerande demoklocka, den riktiga togs fram först vid köp. Bremont är ju ingen jättetillverkare precis. Är det några andra märken som har den principen? Det skulle ju glädja såväl de med avplastningsOCD som de som oroar sig för lönsamheten för AD:s...

Lite suddiga bilder piggar alltid upp:
image.jpg

Senast ändrad:
Provade en klocka i Bremonts egna butik i NY i höstas. Eftersom det var en numrerad LE frågade jag om det var just det exet jag provat som man sedan fick vid köp, men nej, provklockan var bara en icke-fungerande demoklocka, den riktiga togs fram först vid köp. Bremont är ju ingen jättetillverkare precis. Är det några andra märken som har den principen? Det skulle ju glädja såväl de med avplastningsOCD som de som oroar sig för lönsamheten för AD:s...
Bra lösning.
Det är det jag menar. Vissa försöker tänka i nya banor, medan andra bara säger att det inte finns nya lösningar, att det bara är att gilla läget.

Då är ju företaget tvungna att alltid ha en klocka inne som inte kan säljas av varje modell och den skall tillslut säljas med rabatt? Inser du vad den kostnaden skulle vara för tex Nymans som säljer för 300-400 tusen per år? Det är ogörligt, acceptera det.

Säljer Nymans Ur 300-400 tusen klockor per år menar du??

Bra lösning.
Det är det jag menar. Vissa försöker tänka i nya banor, medan andra bara säger att det inte finns nya lösningar, att det bara är att gilla läget.

Så klart det finns nya lösningar. Vet att Rolex använder sig utav "tomma klockor" för visning osv ibland, försöker mer förklara varför många av de förslagen som kommer upp är i praktiken "omöjliga" att få igenom. Tror ärligt att butikerna säljer mer genom att ha riktiga klockor i butik som man får känna på, köpa och slippa vänta på beställning.

Så klart det finns nya lösningar. Vet att Rolex använder sig utav "tomma klockor" för visning osv ibland, försöker mer förklara varför många av de förslagen som kommer upp är i praktiken "omöjliga" att få igenom. Tror ärligt att butikerna säljer mer genom att ha riktiga klockor i butik som man får känna på, köpa och slippa vänta på beställning.
AD kan ha en tom klocka som visnings ex. Den riktiga på lagret. Låst. Kunden får med sig en ny klocka. Orörd.
Och butiken skyddar sig samtidigt från plötsliga rån.

Schysst lösning, i min värld.

Det där är ju rätt så smart, det bör kosta en bråkdel av priset om man kan köra attrapper/tomma "skal" och kunden kan en få uppleva den på armen. Förr körde mobilbranschen med attrapper på grund av stöldrisken men nu har de gått över till riktiga. Där får man för övrigt oftast pilla hur mycket man vill och sedan om man ska köpa får man en helt ny i kartong.

Den bästa lösningen tycker jag vore om jag kunde gå in i en klockbutik och så fick jag välja 10 st sprillans nya klockor och få dem gratis. Det vore en bra lösning. Sen kunde jag åka ifrån butiken med min bil gjord av sockervadd och konfetti :)

Den bästa lösningen tycker jag vore om jag kunde gå in i en klockbutik och så fick jag välja 10 st sprillans nya klockor och få dem gratis. Det vore en bra lösning. Sen kunde jag åka ifrån butiken med min bil gjord av sockervadd och konfetti :)
Tror du inte man skulle kunna få med en back fruktsoda åxå:)

Tillbaka
Topp