• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vita tavlor

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad är skälet till att Panerai-puristerna fnyser åt vita tavlor?

Ingen klocka är väl lika mycket sommarklocka som en panna och ingen tavelfärg är väl lika mycket sommar som just vit.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vad är skälet till att Panerai-puristerna fnyser åt vita tavlor?

Ingen klocka är väl lika mycket sommarklocka som en panna och ingen tavelfärg är väl lika mycket sommar som just vit.
Jag känner ingen Paneraipurist som fnyser åt vita tavlor. Vem har du umgåtts med? :)

Jag har haft 3 vittavlade än så länge. Och jag är ganska så purist beroende på definitionen.
 
Senast ändrad:

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Vad är skälet till att Panerai-puristerna fnyser åt vita tavlor?

Ingen klocka är väl lika mycket sommarklocka som en panna och ingen tavelfärg är väl lika mycket sommar som just vit.
Inget fel på vita, har haft en 113 och den såldes inte pga färgen. Och för mig funkar vitt lika bra på vintern. Skulle nog klippa en 561 direkt om rätt läge skulle dyka upp.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Appropå vita tavlor så har jag alltid varit torsk på exp2 polar, igår kom jag överens med en säljare har på forumet om köp av en sådan, vi var överens om priset som han bekräftade med ett PM, diskuterade sedan det praktiska i några ytterligare PM, sen helt plötsligt så skriver han "du får inte kopa för en annan har bjudit 5k mer"
Det kommer fler klockor men tråkigt att behöva träffa på så ryggradslösa och giriga säljare som inte förstår hur man gör affärer här på KS. Känns inte som det skulle hända bland Panerai folket...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Appropå vita tavlor så har jag alltid varit torsk på exp2 polar, igår kom jag överens med en säljare har på forumet om köp av en sådan, vi var överens om priset som han bekräftade med ett PM, diskuterade sedan det praktiska i några ytterligare PM, sen helt plötsligt så skriver han "du får inte kopa för en annan har bjudit 5k mer"
Det kommer fler klockor men tråkigt att behöva träffa på så ryggradslösa och giriga säljare som inte förstår hur man gör affärer här på KS. Känns inte som det skulle hända bland Panerai folket...
Challenge accepted... nä, skojar bara.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Dags att göra något vettigt av den här tråden :D

Här är min gamla 630, såld sen länge.

IMG_5371 2.jpg


Här är min 655, även den såld.
IMG_0907.jpeg


Här är min 602, säljes icke!
E528F9B2-34C5-4A9B-AF08-B9FDD792E318.jpeg


Jag har en specifik smak på Panerai, eller hur? :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det lutar ju mer åt att jag får ändra rubriken i syfte att göra det till en hyllningstråd till den vita tavlan 🙃
 
Topp