• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Merry Påskmas på er ljuvliga galningar
Hoppas ni har en fin helg - jag bjuder er en skål, en OT-klocka och en karaoke till åminnelse av vad det är vi firar idag

B3F39214-3893-4B7F-99D3-FF5A475E212F.jpeg


 

SUL

Omega
@Vostok minns kanske att jag la ut en annons på tradera här där de sålde en komandirskie som han lutade åt hade urtavla av papper eller ngt annat skumt material? Jag hade budat på den i tron att det var en sk övergångsklocka då det varken stod att den var tillverkad i cccp eller Ryssland längst ner som det brukar. Blev lite fundersam då jag tog på min Komandirskie häromdagen som är den första vostok jag skaffade och kanske kan man säga också den första klocka jag skaffade för mer än enbart kolla tiden på. Den står det heller inte ngt längst ner på. Lägger till en bild så större experter än jag kan kika på den. Är det en övergångsklocka jag har utan att ha insett det eller är det ngt fuffens med den?
67477DE8-1E47-45B5-80B2-39D775EBB7E9.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
@Vostok minns kanske att jag la ut en annons på tradera här där de sålde en komandirskie som han lutade åt hade urtavla av papper eller ngt annat skumt material? Jag hade budat på den i tron att det var en sk övergångsklocka då det varken stod att den var tillverkad i cccp eller Ryssland längst ner som det brukar. Blev lite fundersam då jag tog på min Komandirskie häromdagen som är den första vostok jag skaffade och kanske kan man säga också den första klocka jag skaffade för mer än enbart kolla tiden på. Den står det heller inte ngt längst ner på. Lägger till en bild så större experter än jag kan kika på den. Är det en övergångsklocka jag har utan att ha insett det eller är det ngt fuffens med den?
67477DE8-1E47-45B5-80B2-39D775EBB7E9.jpeg

Tror det.
 

SUL

Omega
Har efter ett par månaders letande fått tag i en 420, vi trivs bra ihop men skulle gärna byta ut NATO-armbandet mot originallänken som medföljde. Har fått ut en pin men de andra sitter som berget, vet inte om man vågar ta i mer så man inte förstör ngt, brukar det gå så sabla trögt?
3F9ED82E-344A-45A5-B77E-B8E21AF73776.jpeg
 

Vostok

Audemars
@Vostok minns kanske att jag la ut en annons på tradera här där de sålde en komandirskie som han lutade åt hade urtavla av papper eller ngt annat skumt material? Jag hade budat på den i tron att det var en sk övergångsklocka då det varken stod att den var tillverkad i cccp eller Ryssland längst ner som det brukar. Blev lite fundersam då jag tog på min Komandirskie häromdagen som är den första vostok jag skaffade och kanske kan man säga också den första klocka jag skaffade för mer än enbart kolla tiden på. Den står det heller inte ngt längst ner på. Lägger till en bild så större experter än jag kan kika på den. Är det en övergångsklocka jag har utan att ha insett det eller är det ngt fuffens med den?
67477DE8-1E47-45B5-80B2-39D775EBB7E9.jpeg
Jo den där är från övergångsperioden, finns med lite olika motiv i samma tema :)
 

Vostok

Audemars
Har efter ett par månaders letande fått tag i en 420, vi trivs bra ihop men skulle gärna byta ut NATO-armbandet mot originallänken som medföljde. Har fått ut en pin men de andra sitter som berget, vet inte om man vågar ta i mer så man inte förstör ngt, brukar det gå så sabla trögt?
3F9ED82E-344A-45A5-B77E-B8E21AF73776.jpeg
Är det original stift eller är de utbytta till någon bredare modell? Har du fler bandstift kan du ju alltid klippa av det som jävlas med en avbitare och ersätta det :)
 

SUL

Omega
Fattar inte riktigt, när jag fått dit länken insåg jag att det måste vara ngt som fattas, det blev så mkt luft mellan klockan och länken. Det är två småpluttar som följer med som jag inte fattar vad de är till men kanske ska de in mellan länken och klockan? De är som en klämma på ena sidan, ska den klämmas an mot länken tro?
D6D269B5-BE0E-4CE4-9619-213E0DDE345D.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Härligt! Har för mig att de är automater jämfört med Komandirskie, de blir väl snäppet tjockare då?

Bra fråga, får ta och kolla vad som sitter i.

Fattar inte riktigt, när jag fått dit länken insåg jag att det måste vara ngt som fattas, det blev så mkt luft mellan klockan och länken. Det är två småpluttar som följer med som jag inte fattar vad de är till men kanske ska de in mellan länken och klockan? De är som en klämma på ena sidan, ska den klämmas an mot länken tro?
D6D269B5-BE0E-4CE4-9619-213E0DDE345D.jpeg

D6D269B5-BE0E-4CE4-9619-213E0DDE345D.jpeg.jpg
 

Vostok

Audemars
Ok, jag trodde jag satt den fel väg på ngt vis men då ska det alltså vara så omänskligt mot den stackars klockan - vad det ska skava - den torde få skavsår!?
Ja det kan nog bli lite repor efter ett tag kanske? Jag använder aldrig dom där länkarna själv så har dålig koll.. Brukar plocka bort "rasslet" så fort jag fått en ny Vostok med sån länk på 😂
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Idag kör du väl ingen snö @hepanter ? Och @Utvisaren har väl inte däckat ännu ?
Kamrat @Vostok har isfiskat färdigt idag? Är @Kreacon och @Beo på plats ? Punklegendaren @Pippis pappa ? Och alla andra så klart!
Eftersom det är ballångfredag finns ju bara ett givet öppningsnummer!


20230407_202745.jpg
Här är det däckbyte som gäller. Is på rutan och sommardäck är odds jag gillar. Men skall jag posta nån klocka blir det i digitaltråden. Det är allt jag fick med mig 😅
Men glad påsk i tråden!
 
Topp