Mm frågan är vem som titta på vem här av tillverkarna, känns som Giovanni va före Vostok dock @DelgadaTrevlig mod!![]()
![Face with tears of joy :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f602.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mm frågan är vem som titta på vem här av tillverkarna, känns som Giovanni va före Vostok dock @DelgadaTrevlig mod!![]()
Ha ha ha ha ha underbart!Merry Påskmas på er ljuvliga galningar
Hoppas ni har en fin helg - jag bjuder er en skål, en OT-klocka och en karaoke till åminnelse av vad det är vi firar idag
![]()
Nu vet inte jag vilken klocka du pratar om på k&s men Generalskie boetten heter 091 och scuba tavlan heter 059 och en sådan klocka finns då med i en gammal katalog jag har (dock är katalogen väldigt dåligt scannad)
![]()
@Vostok minns kanske att jag la ut en annons på tradera här där de sålde en komandirskie som han lutade åt hade urtavla av papper eller ngt annat skumt material? Jag hade budat på den i tron att det var en sk övergångsklocka då det varken stod att den var tillverkad i cccp eller Ryssland längst ner som det brukar. Blev lite fundersam då jag tog på min Komandirskie häromdagen som är den första vostok jag skaffade och kanske kan man säga också den första klocka jag skaffade för mer än enbart kolla tiden på. Den står det heller inte ngt längst ner på. Lägger till en bild så större experter än jag kan kika på den. Är det en övergångsklocka jag har utan att ha insett det eller är det ngt fuffens med den?![]()
Gömörrön!Morrn vänner.
![]()
”Askfatet” , vilket hejigt smeknamn! Vem skulle inte vilja ha ett eget askfat? Lagom otidsenligt men ändå med flashbacks för oss som levt då askfat var en del av vardagen.Ah, en scuba med den urcoola 521-boetten "askfatet"
Jo den där är från övergångsperioden, finns med lite olika motiv i samma tema@Vostok minns kanske att jag la ut en annons på tradera här där de sålde en komandirskie som han lutade åt hade urtavla av papper eller ngt annat skumt material? Jag hade budat på den i tron att det var en sk övergångsklocka då det varken stod att den var tillverkad i cccp eller Ryssland längst ner som det brukar. Blev lite fundersam då jag tog på min Komandirskie häromdagen som är den första vostok jag skaffade och kanske kan man säga också den första klocka jag skaffade för mer än enbart kolla tiden på. Den står det heller inte ngt längst ner på. Lägger till en bild så större experter än jag kan kika på den. Är det en övergångsklocka jag har utan att ha insett det eller är det ngt fuffens med den?![]()
Är det original stift eller är de utbytta till någon bredare modell? Har du fler bandstift kan du ju alltid klippa av det som jävlas med en avbitare och ersätta detHar efter ett par månaders letande fått tag i en 420, vi trivs bra ihop men skulle gärna byta ut NATO-armbandet mot originallänken som medföljde. Har fått ut en pin men de andra sitter som berget, vet inte om man vågar ta i mer så man inte förstör ngt, brukar det gå så sabla trögt?![]()
”Askfatet” , vilket hejigt smeknamn! Vem skulle inte vilja ha ett eget askfat? Lagom otidsenligt men ändå med flashbacks för oss som levt då askfat var en del av vardagen.![]()
Åhå, vad roligt, tänk att ibland blir det som man tänkt utan att man insåg det själv…Jo den där är från övergångsperioden, finns med lite olika motiv i samma tema![]()
Härligt! Har för mig att de är automater jämfört med Komandirskie, de blir väl snäppet tjockare då?Tror jag har två eller nått![]()
Såvitt jag vet är det original, har efter att ha suttit ett par timmar och hållit på till slut fått bort dem - nu ska det hela tillbaka igen…Är det original stift eller är de utbytta till någon bredare modell? Har du fler bandstift kan du ju alltid klippa av det som jävlas med en avbitare och ersätta det![]()
Härligt! Har för mig att de är automater jämfört med Komandirskie, de blir väl snäppet tjockare då?
Fattar inte riktigt, när jag fått dit länken insåg jag att det måste vara ngt som fattas, det blev så mkt luft mellan klockan och länken. Det är två småpluttar som följer med som jag inte fattar vad de är till men kanske ska de in mellan länken och klockan? De är som en klämma på ena sidan, ska den klämmas an mot länken tro?![]()
Fattar inte riktigt, när jag fått dit länken insåg jag att det måste vara ngt som fattas, det blev så mkt luft mellan klockan och länken. Det är två småpluttar som följer med som jag inte fattar vad de är till men kanske ska de in mellan länken och klockan? De är som en klämma på ena sidan, ska den klämmas an mot länken tro?![]()
Tack för hjälpen, har tillfälligt parkerat 420:in och ska koka lite potatis, Vostok-länk-jobbandet har sugit ut snart sagt all energi ur mig så jag måste fylla på med en skvätt påskskinka, potatis och senap. Sedan återgår vi till det väsentliga.Bra fråga, får ta och kolla vad som sitter i.
![]()
Ja det ska vara så men det kanske fanns en anledning till att någon satt dit ett nato istället?Alltså…, på ovansidan ser det ok ut men det blir ju en så vass kant som kommer ligga an mot klockan om man sätter dit den så här, ska det vara så här?![]()
![]()
Ok, jag trodde jag satt den fel väg på ngt vis men då ska det alltså vara så omänskligt mot den stackars klockan - vad det ska skava - den torde få skavsår!?Ja det ska vara så men det kanske fanns en anledning till att någon satt dit ett nato istället?
Det är fler klockmärken som kör med samma vassa kant mot klockan
![]()
Ja det kan nog bli lite repor efter ett tag kanske? Jag använder aldrig dom där länkarna själv så har dålig koll.. Brukar plocka bort "rasslet" så fort jag fått en ny Vostok med sån länk påOk, jag trodde jag satt den fel väg på ngt vis men då ska det alltså vara så omänskligt mot den stackars klockan - vad det ska skava - den torde få skavsår!?
Här är det däckbyte som gäller. Is på rutan och sommardäck är odds jag gillar. Men skall jag posta nån klocka blir det i digitaltråden. Det är allt jag fick med migIdag kör du väl ingen snö @hepanter ? Och @Utvisaren har väl inte däckat ännu ?
Kamrat @Vostok har isfiskat färdigt idag? Är @Kreacon och @Beo på plats ? Punklegendaren @Pippis pappa ? Och alla andra så klart!
Eftersom det är ballångfredag finns ju bara ett givet öppningsnummer!
![]()