Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Rikala här är ju faktiskt Slava i fickursmodell.. Jag har sett dom förut men aldrig tänkt på att det var 2ChZ (Slava) som tillverkade dom
![]()
![]()
Vintage RARE 2ChZ Slava Captain Chronograph early 3Q1955 serviced pocket watch | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Vintage RARE 2ChZ Slava Captain Chronograph early 3Q1955 serviced pocket watch at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Kastar in ett till roligt fickur när vi ändå nördar
![]()
![]()
Fast utan alarm va? Riktigt läcker den där med!!Hittade en liknande alarm-klockan fast Vostok. Skall se om jag kan köpa den (mer normalpris och i Ukraina).
![]()
![]()
Fast utan alarm va? Riktigt läcker den där med!!Finns ju mycket roliga klockor som ej nödvändigtvis måste sitta på armen med om man rotar runt lite
![]()
De där svängde ju rejält. Får väl bjuda på lite poesi för att väga upp dettaSå nu hoppas jag att alla är samlade för kvällens första låt.
@hepanter @Vostok @Beo @Utvisaren och många många flera. Vi börjar med lite punk för att @Pippis pappa ska vakna.
Underbart.De där svängde ju rejält. Får väl bjuda på lite poesi för att väga upp detta
![]()
Mycket av min inspiration till musik kommer från karln hur konstigt o petiga han än må varaUnderbart.
Tyvärr sitter jag i vanlig ordning med fel klocka, men som David Bambi sa så får man helt enkelt lära sig att ta det.Så nu hoppas jag att alla är samlade för kvällens första låt.
@hepanter @Vostok @Beo @Utvisaren och många många flera. Vi börjar med lite punk för att @Pippis pappa ska vakna.
Vilken underbar och mångfacetterad konstnär han var. Jag och dåvarande sambon (nuvarande hustrun) skulle åka till Stockholm och Brunnsgstan 4 hösten 1996 och se en föreställning. Tyvärr var föreställningen inställd pga sjukdom... strax senare avled han...Tyvärr sitter jag i vanlig ordning med fel klocka, men som David Bambi sa så får man helt enkelt lära sig att ta det.
Skål vänner, jag hoppas att ni har en härlig fredag och helg!
![]()
Kompenserar för klockan med en arg kommunist från Hissmofors och hans konstnärliga geni
Är vaken och som med Vostok är man!Så nu hoppas jag att alla är samlade för kvällens första låt.
Men ändå stort att ha varit på väg och att det var utom er kontroll att det inte blev av. Går själv och grämer mig över de gånger jag kunde ha sett Kjell Höglund men av olika anledningar ändå inte gjorde det. Även om han fortfarande är ibland oss så har nog det tåget oåterkalleligt lämnat perrongen nu.Vilken underbar och mångfacetterad konstnär han var. Jag och dåvarande sambon (nuvarande hustrun) skulle åka till Stockholm och Brunnsgstan 4 hösten 1996 och se en föreställning. Tyvärr var föreställningen inställd pga sjukdom... strax senare avled han...
Det grämer mig än i denna dag att jag inte han se honom...
![]()
Åh. Härliga Kjell Höglund !! En annan av mina favoriter.Men ändå stort att ha varit på väg och att det var utom er kontroll att det inte blev av. Går själv och grämer mig över de gånger jag kunde ha sett Kjell Höglund men av olika anledningar ändå inte gjorde det. Även om han fortfarande är ibland oss så har nog det tåget oåterkalleligt lämnat perrongen nu.
Men sorger skadar inte att skjuta på framtiden, vi tar en liten karaoke istället
Det gläder mig verkligenÅh. Härliga Kjell Höglund !! En annan av mina favoriter.
Glädjande nog kan jag meddela att jag sett och hört honom live! Dels på visfestivalen i min nuvarande hemstad, men även på Hultsfreds-festivalen då han turnerade med Johan Johansson och Stefan Sundström. Den sistnämnda konstellation var ju rätt otippad men blev en total fullträff!!
Är väl sommar idag??![]()
Förbereder utifall att det skulle bli sommar nån gång.
Jag har ett sekonda fickur som borde vara en västbrandad poljot?Kastar in ett till roligt fickur när vi ändå nördar
![]()
![]()
Hmm! 19 juveler? Undra om det inte sitter 2614.H i dom där Seconda fickuren? Borde vara Raketa som tillverkat den men kan ha fel?Jag har ett sekonda fickur som borde vara en västbrandad poljot?
![]()
Och denna kitschiga Molnijan. Jag har svårt att komma på ett tillfälle där detta ur är det perfekta valet
![]()
![]()
![]()
Det verkar som du har rätt. Det står 2614 på brygganHmm! 19 juveler? Undra om det inte sitter 2614.H i dom där Seconda fickuren? Borde vara Raketa som tillverkat den men kan ha fel?
Men läckra va dom båda två![]()
Ja du har till och med Raketas märke på bryggan därDet verkar som du har rätt. Det står 2614 på bryggan![]()
Något verknummer på båtbryggan?![]()
Förbereder utifall att det skulle bli sommar nån gång.