• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Vostok

Audemars
Kör lite Titan jag med då :)

1686855726004.jpeg
 

Delgada

Patek
Tänkte ge lite plats för nytt i klocklådan. Den här ligger på köp o sälj nu.
Givetvis extra kompis-rabatt i rysstråden och i vostoktråden.
20230526_174629.jpg

 

Rikala

Patek
2-Faktor
ÖPPNA!!!! 😅 😂 Vill ju se hur det där ser ut!! 😂😂😂

🤣

Jo, försökte igår, ringen verkar vara fastrostad i locket. Rengjorde runt ringen igår, körde dit WD-40 samt rostborttagare. Lossnade inte!

Kanske behövs ligga längre, samt även värma? Oklart hur mycket kemi och våld som krävs...

Kul iallafall att allt bös innanför glaset är löst och rasslar runt! Kanske sätter jag på ett armband och använder som ett smycke?

Bommen går och skruva ut, men inte röra, den verkar rostat fast i keyless works. 😆

Underbar pjäs!

To be continued!

Ps, prutade så mycket jag kunde och fick den billigare än utsatt pris.
 

Vostok

Audemars
🤣

Jo, försökte igår, ringen verkar vara fastrostad i locket. Rengjorde runt ringen igår, körde dit WD-40 samt rostborttagare. Lossnade inte!

Kanske behövs ligga längre, samt även värma? Oklart hur mycket kemi och våld som krävs...

Kul iallafall att allt bös innanför glaset är löst och rasslar runt! Kanske sätter jag på ett armband och använder som ett smycke?

Bommen går och skruva ut, men inte röra, den verkar rostat fast i keyless works. 😆

Underbar pjäs!

To be continued!

Ps, prutade så mycket jag kunde och fick den billigare än utsatt pris.
Hahahaha! Fantastiskt!! 😂
Kan tänka mig att det där sitter ihop rätt rejält... Har aldrig sett kopparsulfatkristaller innanför glaset förr 😂😂😂
Spänningen är olidlig och lite värme är nog inte fel tänkt men va försiktig så du inte värmer så mycket så glaset blir deformerat 👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hahahaha! Fantastiskt!! 😂
Kan tänka mig att det där sitter ihop rätt rejält... Har aldrig sett kopparsulfatkristaller innanför glaset förr 😂😂😂
Spänningen är olidlig och lite värme är nog inte fel tänkt men va försiktig så du inte värmer så mycket så glaset blir deformerat 👍

Hehe, inte jag heller! 🤣🤣🤣

Jo, inte för mycket värme, kanske en hårfön istf de tyngre grejjerna.
 
Topp