• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Delgada

Patek
Trevlig tisdag.
20231010_165742.jpg
 

maal

Omega
Skulle behöva lite support från er på forumet;
Jag tänkte byta bezel på min 710920 eftersom jag har ett gäng bezels liggandes i lådan.
Att få av den var inga problem, me att få dit den nya är helt omöjligt. Den går på så pass att den hamnar snett. Har gjort försök både med handkraft och även med hjälp av pressverktyg avsett för att montera glas.
Fjädern ligger i spåret, bezeln är original och allt övrigt ser ok ut så vitt jag kan bedöma.
Vad är problemet, har någon drabbats av samma problem?
 

Beo

Patek
2-Faktor
Skulle behöva lite support från er på forumet;
Jag tänkte byta bezel på min 710920 eftersom jag har ett gäng bezels liggandes i lådan.
Att få av den var inga problem, me att få dit den nya är helt omöjligt. Den går på så pass att den hamnar snett. Har gjort försök både med handkraft och även med hjälp av pressverktyg avsett för att montera glas.
Fjädern ligger i spåret, bezeln är original och allt övrigt ser ok ut så vitt jag kan bedöma.
Vad är problemet, har någon drabbats av samma problem?
Kolla vinklarna på fjädern för ibland måste man justera lite,sen prova att rotera lite på bezelen när du trycker dit denför det brukar hjälpa.
 

Delgada

Patek
Skulle behöva lite support från er på forumet;
Jag tänkte byta bezel på min 710920 eftersom jag har ett gäng bezels liggandes i lådan.
Att få av den var inga problem, me att få dit den nya är helt omöjligt. Den går på så pass att den hamnar snett. Har gjort försök både med handkraft och även med hjälp av pressverktyg avsett för att montera glas.
Fjädern ligger i spåret, bezeln är original och allt övrigt ser ok ut så vitt jag kan bedöma.
Vad är problemet, har någon drabbats av samma problem?
Jag har stött på det fenomenet då jag bytt från originalbezel till eftermarknadsbezel ex med färgad insert.
De senare kan vara svåra att få på med originalfjädern utan kräver en något tunnare bezelfjäder.
Kolla om du kan hitta en bezelfjäder som är lite tunnare än de andra så brukar det lösa sig. Har du ingen tunnare så får vi kolla i våra lådor om vi har någon att skicka.
 

maal

Omega
Jag har stött på det fenomenet då jag bytt från originalbezel till eftermarknadsbezel ex med färgad insert.
De senare kan vara svåra att få på med originalfjädern utan kräver en något tunnare bezelfjäder.
Kolla om du kan hitta en bezelfjäder som är lite tunnare än de andra så brukar det lösa sig. Har du ingen tunnare så får vi kolla i våra lådor om vi har någon att skicka.
Jag var helt övertygad om att det är en origalbezel men jag kan naturligtvis ha fel, det har ju hänt förr 😁
Det kanske är lösningen, att testa med en något tunnare fjäder.
Kolla om du har möjlighet och svara här i tråden alternativt dra ett PM.
Tack 👍
 

Vostok

Audemars
Svinsnygg! I waaant!



Japp, idag e de freda!

Vad står det på baksidan? Himla snygga de dära är, måste nog skaffa en med en sådan tavla nån gång...
Jag fick det översatt av en ryss men har lyckas tappa bort texten men det stod något namn och "från besättningen på 60 årsdagen"
Är så jäkla svårt med Rysk skrivstil så ska snacka med henne igen får hon skriva ner översättningen åt mig :)
 
Topp