Allan alltsåVisst hörde du fredags-karaoke. Och du hörde alldeles rätt.
![]()
Vi börjar med en låt för att locka fram @Pippis pappa ur gömslet.
![Smiling face with tear :smiling_face_with_tear: 🥲](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f972.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Allan alltsåVisst hörde du fredags-karaoke. Och du hörde alldeles rätt.
![]()
Vi börjar med en låt för att locka fram @Pippis pappa ur gömslet.
Ahaaa!tonneau och Karaoke lördag!är på medLördag. Karaoke idag med!!!
Livet leker!
Skål krabater!
![]()
Härligt!!Frisk dag i skogen!![]()
![]()
-5 här men vindstilla.Härligt!!Minus 13 här och ska ta mig en sväng ut jag med snart.. Gäller att passa på när det är myggfritt
![]()
”-vem sjutton är Dalle ALN?” Undrade jag lite längre än jag borde erkänna..Missade karaoken helt...
Nytt in,
OS 1980
![]()
Testade lite nu på morgonen hur bra Dalle AIn är på klockor, sådär skulle jag säga...
![]()
![]()
”-vem sjutton är Dalle ALN?” Undrade jag lite längre än jag borde erkänna..![]()
Haha vafan!? Där bor ju jag!God kväll medbrottslingar.
![]()
Kvällen musik tillägnas @Watchvintage som tillbringar veckorna ute i obygden, dvs i mina hemtrakter.
Missade karaoken helt...
Nytt in,
OS 1980
![]()
Testade lite nu på morgonen hur bra Dalle AIn är på klockor, sådär skulle jag säga...
![]()
![]()
Dalle Aln... ? H.Måser & Cie....?H. Måser & Cie?
Ville inte vara den första att fråga...Dalle Aln... ? H.Måser & Cie....?
Det är bara att erkänna sin bristande intellektuella spänst och medge att ovanstående referenser går mig helt förbi.
Kan ni tänka er att hjälpa en stackars förstånds-dvärg på traven?
+1 på det!Ville inte vara den första att fråga...
Kan vi få lite hjälp på traven?
Dalle Aln... ? H.Måser & Cie....?
Det är bara att erkänna sin bristande intellektuella spänst och medge att ovanstående referenser går mig helt förbi.
Kan ni tänka er att hjälpa en stackars förstånds-dvärg på traven?
Ville inte vara den första att fråga...
Kan vi få lite hjälp på traven?
+1 på det!![]()
Haha sorry - Jag gissar att det där ”Dalle” handlade om en artificiell intelligens som @Rikala skrev ut som ”AI:n” typ. Vilket jag läste fel och trodde handlade om en person som hette Dalle Aln (som i måttenheten). Tankarna gick som hastigast här till ”Bruno med sitt tolvtumsekipage” som Wilmer X besjungit och som jag misstänker är tämligen bekant för @Delgada ?
Skämtet som ”Måser” syftade på den mer eller mindre sjövilda klocktillverkaren ”H. Moser et Cie” - kända bl a för att tillverka klockor i ost och för att ha gjort en (svindyr) handjagad mekanisk version av Apple-watch. Jag tyckte bara att en klocka med en mås på tavlan förde tankarna till hur jag gissar att Moser uttalas (har inget aning om jag har rätt beträffande detta).
Helt orelaterat har Moser även gjort ett av de roligare automatiska chronografverken jag har sett.
![]()