• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vostok-Tråden

Visst hörde du fredags-karaoke. Och du hörde alldeles rätt.
20231117_194640.jpg

Vi börjar med en låt för att locka fram @Pippis pappa ur gömslet.
Allan alltså 🥲

Dalle Aln... ? H.Måser & Cie....?
Det är bara att erkänna sin bristande intellektuella spänst och medge att ovanstående referenser går mig helt förbi.
Kan ni tänka er att hjälpa en stackars förstånds-dvärg på traven?
Ville inte vara den första att fråga...😀
Kan vi få lite hjälp på traven?

Haha sorry - Jag gissar att det där ”Dalle” handlade om en artificiell intelligens som @Rikala skrev ut som ”AI:n” typ. Vilket jag läste fel och trodde handlade om en person som hette Dalle Aln (som i måttenheten). Tankarna gick som hastigast här till ”Bruno med sitt tolvtumsekipage” som Wilmer X besjungit och som jag misstänker är tämligen bekant för @Delgada ?

Skämtet som ”Måser” syftade på den mer eller mindre sjövilda klocktillverkaren ”H. Moser et Cie” - kända bl a för att tillverka klockor i ost och för att ha gjort en (svindyr) handjagad mekanisk version av Apple-watch. Jag tyckte bara att en klocka med en mås på tavlan förde tankarna till hur jag gissar att Moser uttalas (har inget aning om jag har rätt beträffande detta).

Helt orelaterat har Moser även gjort ett av de roligare automatiska chronografverken jag har sett.

31CF0D25-4411-4224-BE04-E5229FAB56B9.jpeg

Senast ändrad:
Haha sorry - Jag gissar att det där ”Dalle” handlade om en artificiell intelligens som @Rikala skrev ut som ”AI:n” typ. Vilket jag läste fel och trodde handlade om en person som hette Dalle Aln (som i måttenheten). Tankarna gick som hastigast här till ”Bruno med sitt tolvtumsekipage” som Wilmer X besjungit och som jag misstänker är tämligen bekant för @Delgada ?

Skämtet som ”Måser” syftade på den mer eller mindre sjövilda klocktillverkaren ”H. Moser et Cie” - kända bl a för att tillverka klockor i ost och för att ha gjort en (svindyr) handjagad mekanisk version av Apple-watch. Jag tyckte bara att en klocka med en mås på tavlan förde tankarna till hur jag gissar att Moser uttalas (har inget aning om jag har rätt beträffande detta).

Helt orelaterat har Moser även gjort ett av de roligare automatiska chronografverken jag har sett.

31CF0D25-4411-4224-BE04-E5229FAB56B9.jpeg

DALL-E2 Ai:n, mkt riktigt. 😁

Vissa som tidigare hängde i rysstråden tråden verkade vara väldigt förtjusta (@Utvisaren bla) i måsar så det var ju ett bra motiv för att testa på ai:n. Resultatet blev ju så där, Skynet är inte helt redo och ta över världen ännu. 😇

Väntar på dagen då man kan be en ai rita nya fina urtavlor som man sedan kan realisera i en riktigt 😁

Tillbaka
Topp