Samlarn
Silver
18 stenar..... Sensationellt.
Betyder det ett 22xx-urverk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
18 stenar..... Sensationellt.
Exakt 22xx! Det är väldigt tidigt18 stenar..... Sensationellt.
Betyder det ett 22xx-urverk?
Undrans hur bakboetten såg ut?Exakt 22xx! Det är väldigt tidigt
Ja det hade varit intressant att veta faktisktUndrans hur bakboetten såg ut?
Märklig klocka.
Bilden är skickad till min franske kompis. Han svarar alltid blixtsnabbt på mina meddelanden. Just nu är det knäpptyst. Antingen har han redan börjat tulla på julgroggen eller så har han satt den i halsen, efter bilden.
Det va så lite.. Ska gräva mer senare då jag kommer hem igen.. Nu blir det en runda biljard och lite kaffeMin franske kompis hade inte sett de här bilderna och han har letat som fan efter liknande bilder. Du är ju makalöst bra på att gräva fram intressant information Erik!!! Tack för hjälpen!
Det är ju "Oleg" som har målat den där urtavlan på fri hand, med fel pensel.
Hahahaha! Ja det var väl inte hans bästa verk kanske det därDet är ju "Oleg" som har målat den där urtavlan på fri hand, med fel pensel.
Nja, säg inte det. Det kanske var med den där urtavlan han "labbade" fram Neptune-urtavlan? Inspirationen rann till?Hahahaha! Ja det var väl inte hans bästa verk kanske det där
Aldrig sett förr. Ett 24xx-verk till kostymklocka - från Vostok?Här va något annat udda jag trillade över idag när jag grävde runt
Du skulle ha köpt ju.Här va något annat udda jag trillade över idag när jag grävde runt
Ja det ser ut som något sådant? 29 juveler! Påminner om Poljot men ändå inte riktigt..Aldrig sett förr. Ett 24xx-verk till kostymklocka - från Vostok?
Det där va inte till saluDu skulle ha köpt ju.
Det är kul att gräva runt bland de udda klockorna.Här va något annat udda jag trillade över idag när jag grävde runt
Mja!det vädret är inte riktigt här….Kom lite snö i natt så fick ta och skotta igen Kör lite Lemmy för att pigga upp efter skottningen
Du kan få lite av mig för nu började det snöa igen här Får väl börja gräva tunnlar snart här då plogvallarna börjar bli ganska högaMja!det vädret är inte riktigt här….
Tunna afton min vän!Nu så medmänniskor. Nu kan vi inte dra ut på det längre.
Fredag och karaoke så klart.
Skål.
Jag hörde förresten att gode vännen @hepanter är vaken. Vidare hörde jag att bussige broder @Beo lyckligtvis har alla fingrarna i behåll och kan skicka bidrag.
Mitt bidrag är Madness som har stått sig väl i mer än 40 år. Det är respekt.