• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vostok-Tråden

Välkommen till vostoktråden som numera även tjänstgör som karaoke-träffpunkt på fredagar (med valfri klocka), och tack för ditt bidrag i tråden med tidsrelaterad musik.

Jodå, vostok amphibia är riktigt skojiga klockor. Själv hade jag som mest tio stycken men sålde av de flesta efter hand jag upptäckte fler intressanta och prisvärda mikromärken.
Kvar har jag dessa tre som nu definitivt får stanna.
20250712_124406.jpg

Ingen scuba?!

Välkommen till vostoktråden som numera även tjänstgör som karaoke-träffpunkt på fredagar (med valfri klocka), och tack för ditt bidrag i tråden med tidsrelaterad musik.

Jodå, vostok amphibia är riktigt skojiga klockor. Själv hade jag som mest tio stycken men sålde av de flesta efter hand jag upptäckte fler intressanta och prisvärda mikromärken.
Kvar har jag dessa tre som nu definitivt får stanna.
20250712_124406.jpg
Tack!

Riktigt fina! Hade tänkt vänta tills nästa år med att köpa en ny klocka men det kanske inte blir så inser jag nu…

Happy trädgårdskaraoke!
Håller egentligen på och sportar och burken är inte öppnad men jag tänkte att den kunde få vara med på bilden åtminstone 🤷‍♂️

IMG_7223.jpeg

Låt med något slags klockreferens

God kväll medmänniskor. Härligt att se att karaoken redan är igång. Skål medmänniskor.
20250718_205906.jpg

Kommer här med ett bidrag på tema tid.
Det är väl ingen hemlighet att jag har en viss faiblesse för baktakt / reggae och ska. Vad ni kanske inte visste är att jag faktiskt även dansat argentinsk tango.
Här kommer tango i reggaetakt på tema tid.

God kväll medmänniskor. Härligt att se att karaoken redan är igång. Skål medmänniskor.
20250718_205906.jpg

Det är väl ingen hemlighet att jag har en viss faiblesse för baktakt / reggae och ska. Vad ni kanske inte visste är att jag faktiskt även dansat argentinsk tango.
Riktigt fint!! Även om jag personligen föredrar finsk tango!

Hejja fredag! Hejja karaoke! Hejja @hepanter !
Följer tidstema med en klassisk date+day på både orkester och verk. Råpunk i valstakt när den är som allra bäst.

Har inte ens rätt fabrikat på pilsnern idag; så djupt i fördärvet har semestern dragit mig. God helg vänner!

IMG_7286.jpeg

Senast ändrad:
20250718_205906.jpg

Jag hade precis som du antar inte den blekaste aning om att du dansade tango. Men nu när jag vet det så är jag osäker på om något någonsin känts så självklart. 🔥👌

Senast ändrad:
Hade helt glömt! Fortfarande inte köpt min Vostok även om jag har 2-3 sparade på ebay. Enda hindret är att jag också vill köpa en ny Squale…

IMG_3739.jpeg
Du skulle ju eventuellt kunna dra ett PM till @Utvisaren också och höra om han har kvar någon amphibia som kan bli till salu. Vill minnas att han hade en ansenlig mängd back in the good old days. Köpte och sålde rätt friskt ett tag. Trevlig prick för övrigt.

Du skulle ju eventuellt kunna dra ett PM till @Utvisaren också och höra om han har kvar någon amphibia som kan bli till salu. Vill minnas att han hade en ansenlig mängd back in the good old days. Köpte och sålde rätt friskt ett tag. Trevlig prick för övrigt.
@Chris_Micco Här finns 3 st som vill ha nya hem, rätt inslitna dock men de tickar på
De två utan band saknar bandstift, albatrossen skadad bezel som synes men helt korrekt länk för referensen
👍🙂
1000070427.jpg
1000070435.jpg
1000070431.jpg
1000070433.jpg
1000070436.jpg
1000070437.jpg
1000070439.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp