• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vostok-Tråden

Ja det är ett djuupt kaninhål du hittat ner i😂,mycket rolig och till överkomliga priser.👍
Haha ja gick från att jag sa till mig själv ”efter min Explorer blir det inga fler klockor” till att ha 4 sidor med olika Vostoks sparade på Ebay…

IMG_4248.jpeg

Denna har konkurrerat ut Explorern ikväll nu

Har dock svårare att få till denna, typ ingen bezel som verkar funka/passa. Vet inte om det är fjädern som inte sitter som den ska i bezeln som gör att dem inte går att få på…

IMG_4249.jpeg

Det finns tunnare fjädrar, det kan hjälpa.

Du kan försöka justera den du har, så att så lite av tråden syns.

Ibland kan det vara lättare att trycka i delen där fjädern är öppen sist.

Lycka till!

När det är fredag kan man lätt va sugen på en ny klocka!

Det finns tunnare fjädrar, det kan hjälpa.

Du kan försöka justera den du har, så att så lite av tråden syns.

Ibland kan det vara lättare att trycka i delen där fjädern är öppen sist.

Lycka till!
Ja jag tror att jag bara behöver få in tekniken lite, tack för tips! Har fått lite hjälp av käre @Delgada också så det ska nog lösa sig!

Hittills har jag iaf upptäckt att bra förutsättningar är dagsljus och nykterhet…

Ja jag tror att jag bara behöver få in tekniken lite, tack för tips! Har fått lite hjälp av käre @Delgada också så det ska nog lösa sig!

Hittills har jag iaf upptäckt att bra förutsättningar är dagsljus och nykterhet…

Jo, nyktert tillstånd är nog att föredra!

Jag har en jag lyckats få på en bezel efter mycket om och men. Sedan ångrade jag mig, men får inte av den igen 😆

Haaaa!
Men skål typ fredag ju. Valjoux 7765 tror jag. Den hänger med, håller tiden och krånglar inte. Typ en Vostok.
20250816_214001.jpg

Tillbaka
Topp