• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Svarar mig själv. SATAN.
Den nya är så bra i svart.

151F01CF-657F-4F2A-83E0-28EF8E74B0D1.jpeg
Den svarta ser väldigt mycket bättre ut än den vita. Tycker den vita ser ut som en kopia, åtminstone bredvid den gamla. Som att någonting man inte riktigt kan sätta fingret på känns off. Tror det är de smalare indexen och ringarna. Får inte alls den känslan av den svarta.

Fick så sjukt starka vill-ha-vibbar av denna.
D823EFF0-1F1A-4CBD-9B30-C36485FA4BFF.jpeg

Denna är väldigt saknad, och trots att index är väldigt olika på en modern klocka jmf m nipple dial, så gick tankarna direkt till den. Uppskriven på listan och ser fram emot leverans!
8606631C-CC98-4BA8-A446-F30194524E1C.jpeg
Håller med! Den var riktigt cool! Jag gillar de här uppdaterade moderna versionerna av rolex greatest hits.

Har funderat lite och kommit fram till att Rolex DD med pusseltavla och deras OP med färgade cirklar är det bästa de gjort på länge. Delvis på grund av hur provocerade vissa blir, men mest för att det är kul att de tar ut svängarna lite.

Hade jag pengarna skulle jag beställa den där DD:n, men tyvärr är jag bara en fattig sosseproletär..

Har funderat lite och kommit fram till att Rolex DD med pusseltavla och deras OP med färgade cirklar är det bästa de gjort på länge. Delvis på grund av hur provocerade vissa blir, men mest för att det är kul att de tar ut svängarna lite.

Hade jag pengarna skulle jag beställa den där DD:n, men tyvärr är jag bara en fattig sosseproletär..
Håller med, dessa två är riktigt bra släpp. Tycker även det är intressant hur totalt onödiga saker som klockor väcker så starka känslor

Hodinkee:

"..The truth is that how you feel about Rolex says more about you than it does about Rolex.."

Senast ändrad:
Såg att den nya iwc ingenieuren är boutique only.
För att den är så populär, efterfrågan sjukt hög, inte går få tag på etc. Så inte en färg utan alla 4
Magiskt! 🤣🤯

Zenith's chronograf i stål är nog den roligaste av årets nyheter. Den klocka jag helst skulle ha på armen. Men den är så klart inte den mest prisvärda av årets släpp.

Tycker fortfarande hela grejen att de gör en sådan medveten förändring med argumentet att det är pga jubileum men utan att kommunicera det skaver lite.
Dessutom skulle alltså 70-års utgåvan hylla 50-årsutgåvan (vilket väl kermit var?) vilket också är lite rörigt.

Men vad vet jag, jag är bara glad att jag fick min LV innan ringen blev ljusare. Jag tycker tom min är för ljus ibland :)
kan man våga sig på spekulationen att de kör kermiten i jubileumsgrönt 2023 sen slutar tillverka den helt?

Vad tycker ni om denna? jag blev sugen när jag såg den. Har inte varit så tänd på Cellini, men denna tilltalade mig mera. Borde man beställa?
Grejen med Rolex är ju deras sportklockor, inte dressklockor. 39 mm är dessutom för stort för en dressare i mina ögon. Finns väl betydligt roligare alternativ från andra märken, särskilt för den prislappen.

Jo, det är sant, men är inte denna en klar förbättring av Celllini?
Vad tänker du om bättre alternativ?
En klar förbättring jämfört med Cellini, men det är delvis för att vad som helst är bättre än Cellini.

Bättre alternativ i min bok vore exempelvis en calatrava, alternativt nåt från Cartier. En dressklocka är för mig ett rent smycke, och där tycker jag både Patek och Cartier har bättre design är cellinin.

Tillbaka
Topp