Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket intryck. Ingy är grym! Santos Dumont med Breguetvisare slår nog Normale.
Ja, stenindex är koolt, men Dumonten är ju clownstor.Mycket intryck. Ingy är grym! Santos Dumont med Breguetvisare slår nog Normale.
Ja, stor med mekaniska urverket. Men den har visarna som Normalen borde haft.Ja, stenindex är koolt, men Dumonten är ju clownstor.
Tack - kul med bildernaHar precis fått en full cavity search och blivit insläppt. Hittade några sköningar på mässan.
Den är typ grå, men minns inte riktig. Får kolla igen imorrnTack - kul med bilderna
Går YM tavla mot ”taupe”, som Tudors BB58 silver, eller bara starkt ljus?
Vilken tänkte du på?
Kermit. Uppdaterad grön färg.Vilken tänkte du på?
Ja då är jag med. Ok så de har bytt alltså.Kermit. Uppdaterad grön färg.
För visst hade du beställt en om jag inte minns helt fel?
Det var en ny färg på Sub, se ovan. Frågan är om den är bra i verkligheten.Det var inget, jämförde nu. GMT:ns ring är helt klart mer "skogsgrön".
Men tror fortfarande det är bilderna bara, de lär inte ha gjort något med klockan i praktiken.
Där ser man!Det var en ny färg på Sub, se ovan. Frågan är om den är bra i verkligheten.
Det ska bli intressant att se den i verkligheten. Tavlan ser ju ljusare ut på den nya på bilderna men det kan ju inte stämma.Där ser man!
slaviska för "det ska bli"? eller Gotländska?Detajanbki
Så du har alltså en Mk1 Christmas tree green LV.Där ser man!
Tittar jag på hans video ser den definitivt ljusare ut, men svårt att avgöra på en skärm. Behöver ses IRL.Detajanbki intressant att se den i verkligheten. Tavlan ser ju ljusare ut på den nya på bilderna men det kan ju inte stämma.
Fårömålslaviska för "det ska bli"? eller Gotländska?
Tror jag gillar denna ljusare mer, som han säger är den mer mot originalet. Samtidigt är den mörkare mer elegant och nedtonad. Svårt Vad säger ni andra?Kermit. Uppdaterad grön färg.
För visst hade du beställt en om jag inte minns helt fel?
Läser man på rolexforums verkar folk ha ringt sina ads och fått det bekräftat. Jag reagerade ju som sagt på prodiktbilderna på hemsidan igår , utan att ha läst något, så det är ju inte omöjligt att något har hänt .Tror jag gillar denna ljusare mer, som han säger är den mer mot originalet. Samtidigt är den mörkare mer elegant och nedtonad. Svårt Vad säger ni andra?
@SWC har du koll om detta stämmer, eller är det bara att strålkastarna får honom att ta fel? Jag tror förstås han har koll, men alltid bra att dubbelkolla med KS guru
Kort körning på Kermit mk1.
Edit: tittat ett gäng gånger och känner mer och mer att den är ny.
Jag gillar den nya bättre. Blir mer grön helt enkelt, det jag vill ha i en grön sub.Tror jag gillar denna ljusare mer, som han säger är den mer mot originalet. Samtidigt är den mörkare mer elegant och nedtonad. Svårt Vad säger ni andra?
@SWC har du koll om detta stämmer, eller är det bara att strålkastarna får honom att ta fel? Jag tror förstås han har koll, men alltid bra att dubbelkolla med KS guru
Citerar mig själv... Efter att ha sett några (fåtal) riktiga bilder samt någon film föredrar jag uppdateringarna helt klart. Subdials lite mer slimmade design gör dock att mörk tavla med ljusa subdials är aningen vassare enligt mig. Riktigt bra balans i den med svart tavla t ex.Hade hoppats på att de ordnat symmetrin i tavlan, men iom ett nytt urverk verkar denna design snarast vara ett aktivt val.
Skall bli intressant att se en jämförelse mellan nya och förra reffen hursomhelst.
Tror jag gillar denna ljusare mer, som han säger är den mer mot originalet. Samtidigt är den mörkare mer elegant och nedtonad. Svårt Vad säger ni andra?
Citerar mig själv... Efter att ha sett några (fåtal) riktiga bilder samt någon film föredrar jag uppdateringarna helt klart. Subdials lite mer slimmade design gör dock att mörk tavla med ljusa subdials är aningen vassare enligt mig. Riktigt bra balans i den med svart tavla t ex.
Kanske en av få som även gillar ringen runt bezeln. I o m att den är polerad blir det ytterligare ett element som reflekterar ljus och medför än mer "bling" vilket jag personligen uppskattar i en (ny) Rolex.
Med mer centrerade subdials vore den nästintill spot on.
I övrigt anser jag inte Rolex nyheter vara "tråkiga". Det är konservativa Rolex vi talar om. Att de släpper en OP med färgglad tavla, en DD med pusselbitar och emojis, en Daytona med open caseback, SD med grön samt blå tavla, en YM i titan, en helt ny desslinnje, GMT i helguld och tvåton, en 40 mm Explorer och på det smyger in en uppdatering av den gröna subben utan vidare tycker jag är över förväntan. Fanboy, javisst.
En VC 222 i stål hade varit fint att se. Synd att GP inte var med ö h t. Piaget Polo är nice som alltid, dock för stor. .. Zeniths nya keramiska är cool. Dock lite väl lik en konkurrent för att helt stå på egna ben, enligt mig.
Nåväl.
Håller med! Gillar också nya gröna bättre!Jag gillar den nya bättre. Blir mer grön helt enkelt, det jag vill ha i en grön sub.
Jo... Förmodligen är skillnaden så liten att många nog inte märkt av det. Inte ens "de stora medierna" har väl alla faktiskt sett "starbucks" i verkligheten.Håller med! Gillar också nya gröna bättre!
Tycker dock det känns lite konstigt att inga stora medier, tex. Hodinkee har skrivit något om detta? Och om det är en ny färg borde det väl publicerats som en nyhet hos Rolex av dom själva?
Håller med! Gillar också nya gröna bättre!
Tycker dock det känns lite konstigt att inga stora medier, tex. Hodinkee har skrivit något om detta? Och om det är en ny färg borde det väl publicerats som en nyhet hos Rolex av dom själva?
Rolex brukar inte nämna sådana förändrigar, det finns väl tre varianter av keramiska Pepsi? Rolex har aldrig nämnt något om dessa.Jo... Förmodligen är skillnaden så liten att många nog inte märkt av det. Inte ens "de stora medierna" har väl alla faktiskt sett "starbucks" i verkligheten.
Att de inte kommunicerat förändringen är väl ändå lite klassisk Rolex easter egg. Typ "vi har så många grymma nyheter att vi inte ens bemödar oss att berätta att vi även uppdaterat subben".
Okej! Tack för info, visste ej detta!Rolex brukar inte nämna sådana förändrigar, det finns väl tre varianter av keramiska Pepsi? Rolex har aldrig nämnt något om dessa.
Det borde ju iofs stått "The change in color was first reported by @azcii". Du var ju före!The 2023 Submariner LV Brightens Up
...70-Year Anniversary... Old vs. New LV. Photo Credit: Mr. Nice Watch . THE NEW 2023 SUBMARINER LV BRIGHTENS UP By DANNY CRIVELLO Captain ...www.rolexmagazine.com
Haha, eller hur ! Känner mig kränktDet borde ju iofs stått "The change in color was first reported by @azcii". Du var ju före!