• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Ser ut som en riktigt trevlig tavla!
Lite fler bilder

1679567187014-png.2277961

1679567206963-png.2277962

Jag har inte riktigt hängt med men har det spekulerats något om vad Tudor ska släppa eller eventuellt ta bort?

Jag har inte riktigt hängt med men har det spekulerats något om vad Tudor ska släppa eller eventuellt ta bort?
Något som vore koolt, troligen utklassa den där plastspeedyn i hype flera gånger om, och världsrekord i trollning av hela klockvärlden på samma gång vore man man helt sonika bytte namn på tavlan och prislapp på rolex respektive tudors sortiment under ett år.

Rolex Pelagos - ett enda produktionsår, one and done! Tudor submariner till priset av en BB - nu och sedan aldrig mer; kön skulle gå tre varv runt kvarteret och internet skulle brinna up.

Kommer givetvis aldrig i helv@tre att ske dock, men hade varit ett boss move utan motstycke.

I Tudor tråden finns det en post gällande ett inlägg på facebook som bland annat hävdar att Tudor ska släppa en Black Bay 54 på 37mm. Det blir intressant att se om det stämmer då dykare på 37 mm ofta dissas av många. Själv skulle jag tycka att det var riktigt coolt.

Skönt namn på länken med omega/patek/AP. Tickar inte för mig utan konstant flytande (via dator)
Testa att ladd om sidan och bara låta den glida en minut.

Jag var nog för snabb i mitt avfärdande av länkarna dock, man kommer till samma sida vad man än skriver in men de i orginalinlägget är indexerade mor Google vilket borde innebära att de är skapade av kronan. Den som lever får se som vanligt

Gällande Explorer som teoretiserats kring i några inlägg.
Är det inte mer "rimligt" (utifrån hur Rolex opererar generellt) att de snarare leker med färg / storlek osv för Oyster Perpetual linjen?
Tror på sin höjd att de släpper en helguld Explorer 39 mm med svart urtavla. Men kan såklart ha fel (mest troligen).

Är det inte mer "rimligt" (utifrån hur Rolex opererar generellt) att de snarare leker med färg / storlek osv för Oyster Perpetual linjen?
Tror på sin höjd att de släpper en helguld Explorer 39 mm med svart urtavla. Men kan såklart ha fel (mest troligen).
Jag är inne på samma linje nu när jag funderat lite, tror det har med OP serien att göra! Vi får se på måndag!

Ja, den kommer i slutet på sommaren i år.

Jag är inne på samma linje nu när jag funderat lite, tror det har med OP serien att göra! Vi får se på måndag!
Det känns väl mer sannolikt att det är en ny Explorer. Glasringen i teasern är ju av samma typ som Explorer och inte rundad som OP. Den senaste Explorern verkar ju inte superpoppis så förvånar mig inte om det kommer en större variant. Fast ni kanske bara tänker på den färgglada tavlan som syns? Då är jag med på att det är någon annan klocka. :)

Det känns väl mer sannolikt att det är en ny Explorer. Glasringen i teasern är ju av samma typ som Explorer och inte rundad som OP. Den senaste Explorern verkar ju inte superpoppis så förvånar mig inte om det kommer en större variant. Fast ni kanske bara tänker på den färgglada tavlan som syns? Då är jag med på att det är någon annan klocka. :)
Precis, tänker på tavlan! Glasringen är explorer, det stämmer. Kan de luras den här gången och släpper en större Explorer samt nya tavlor till OP i samma tease?

Tillbaka
Topp