• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

I want to believe
52E316AA-6FAC-4E28-889E-700056EFA0A8.jpeg

Meningen "A new chapter begins" och sedan massor av filmsnuttar från deras fabrik (jfr bilder på någon halvt dold klocka eller associationsbilder på sportbilar, djuphavsdykare, eller bergsbestigare). Det antyder att det ska komma något lite mer omfattande än bara lite småjusteringar av befintligt sortiment.
Jag antar att de kanske syftar på nya produktionslinan när de pratar om ett nytt kapitel - men hur kul hade det inte varit om de gjorde en Rolex och startade ett helt nytt varumärke som sålde Tudorklockor med uthusverk för ett lägre pris under eget namn?

Det tror jag också, ganska säker faktiskt. 😃
Känns logiskt med tanke på hur populär 214270 verkar vara jämfört med 124270.
Tyvärr är ingen av dem perfekt så kanske blir det tredje gången gillt nu?

Jag tror dock inte de slutar producera 36mm, eller hoppas inte. De tillverkar ju DJ, DD och YM i flera storlekar så varför inte Explorer?

Jag tror dock inte de slutar producera 36mm, eller hoppas inte. De tillverkar ju DJ, DD och YM i flera storlekar så varför inte Explorer?

Håller med!

Jag tror att de kommer ha båda, typ som OP 36 och 41.

Fy fan vad najs det vore med en Explorer 1 i 39-41mm 😍 Take my money säger jag!! Personligen upplever jag 36:an som för liten för min smak! Gissningsvis väntetid från helvetet men ändå värt det. Då köper jag en vit/silvertavlad BB 39:a med t-fit tills turen kommer till mig för explorern! Kan bli ett riktigt grymt WW imho.

Båda lär finnas. Explorer 36 och 41.
Tror dock fortfarande 39 kommer vara den bästa. 41 blir nog lite stor.

Tror att det var en miss att göra Explorern i 36 mm. Undantaget nördarna så känns det som att de flesta vill ha en större klocka än 36 mm och är det storleken man vill ha så är det en Datejust och inte en Explorer. Känns rimligt att den blir större igen.

Tillbaka
Topp