Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte omöjligt!Precis, tänker på tavlan! Glasringen är explorer, det stämmer. Kan de luras den här gången och släpper en större Explorer samt nya tavlor till OP i samma tease?
Du verkar säker på flera modeller alltsåExplorer 1 41mm (dvs i verkligheten typ 40) men den lär heta Explorer 41
Lovar nästan
Denna lovar jag bara nästanDu verkar säker på flera modeller alltså
Denna lovar jag bara nästan
Läs vad jag skriver istället.
”Mycket möjligt” är fel. Den kommer i guld.
Nu läser du ju inte igen, kom igen!Denna lovar jag bara nästan
Jag skrev att du verkar säker på flera modeller inte att du lovar på demNu läser du ju inte igen, kom igen!
Explorer 41mm lovar jag bara nästan.
Jag var säker på de andraJag skrev att du verkar säker på flera modeller inte att du lovar på dem
Jag antar att de kanske syftar på nya produktionslinan när de pratar om ett nytt kapitel - men hur kul hade det inte varit om de gjorde en Rolex och startade ett helt nytt varumärke som sålde Tudorklockor med uthusverk för ett lägre pris under eget namn?Meningen "A new chapter begins" och sedan massor av filmsnuttar från deras fabrik (jfr bilder på någon halvt dold klocka eller associationsbilder på sportbilar, djuphavsdykare, eller bergsbestigare). Det antyder att det ska komma något lite mer omfattande än bara lite småjusteringar av befintligt sortiment.
Omega speedmaster fois ownedI want to believe
Fan så spännande. Nån som vågar gissa på vad priset hamnar på?Platinum Submariner.
Optimal dykarklocka, man sjunker till botten så fort man hamnar i vattnetPlatinum Submariner.
Submariner är ju en tool-watch. Ska den finnas i helguld? Varför inte helt i marsipan då då?Optimal dykarklocka, man sjunker till botten så fort man hamnar i vattnet
Nä, fy så dumt. Vad sägs om en Explorer 39mm, svart diatavla med index i roséguld. Men i stål, bara för att fucka med alla posörer som vill ha en i guld.Nu ska vi inte vara logiska, här är det spekulationer. 40mm exp 1 destro som produceras i ett år likt sprite
Mer nyfiken på viktenFan så spännande. Nån som vågar gissa på vad priset hamnar på?
Det tror jag också, ganska säker faktiskt.Explorer 1 41mm (dvs i verkligheten typ 40) men den lär heta Explorer 41
Lovar nästan
Känns logiskt med tanke på hur populär 214270 verkar vara jämfört med 124270.Det tror jag också, ganska säker faktiskt.
Känns logiskt med tanke på hur populär 214270 verkar vara jämfört med 124270.
Tyvärr är ingen av dem perfekt så kanske blir det tredje gången gillt nu?
Jag tror dock inte de slutar producera 36mm, eller hoppas inte. De tillverkar ju DJ, DD och YM i flera storlekar så varför inte Explorer?
Ah, visste att jag glömde något. OP finns ju såklart i fler storlekar.Håller med!
Jag tror att de kommer ha båda, typ som OP 36 och 41.
De delar väl case om jag minns rätt? Det blir ju smidigt och enhetligt för dem.Ah, visste att jag glömde något. OP finns ju såklart i fler storlekar.
Ja, det vore ju nice. Även om jag kanske inte springer och ställer mig i kö direkt.
Slipper viktbälteOptimal dykarklocka, man sjunker till botten så fort man hamnar i vattnet
Typ.. men Explorern har ju 19mm mellan bandhornen. Tror OP36 har 20. 124270 är en lite udda fågel men jag har inte djupdykt i likheter/skillnader dem emellan.De delar väl case om jag minns rätt? Det blir ju smidigt och enhetligt för dem.
Just ja, det kanske inte OP har?Typ.. men Explorern har ju 19mm mellan bandhornen. Tror OP36 har 20. 124270 är en lite udda fågel men jag har inte djupdykt i likheter/skillnader dem emellan.
Båda lär finnas. Explorer 36 och 41.Känns logiskt med tanke på hur populär 214270 verkar vara jämfört med 124270.
Tyvärr är ingen av dem perfekt så kanske blir det tredje gången gillt nu?
Jag tror dock inte de slutar producera 36mm, eller hoppas inte. De tillverkar ju DJ, DD och YM i flera storlekar så varför inte Explorer?