Bb58 i guld, Rolex 1908 och Grand Seiko SLGH021Vad var bäst iår?
Kanske är det mitt klockintresse som är på dekis, men inget skapade ha-begär detta år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bb58 i guld, Rolex 1908 och Grand Seiko SLGH021Vad var bäst iår?
Kanske är det mitt klockintresse som är på dekis, men inget skapade ha-begär detta år.
Ja, klassiskt monokrom utan gilt med METAS är nog ett riktigt starkt kort även om det är ganska ospektakulärt. Under halva pengen mot en 124060 och en SMP listar en halv gång mer.Två superstarka kort i den och helsvart BB 41 mm var väl mässans starkaste släpp. Inte många, men i grunden riktigt vassa kommersiella kort från Tudor.
Känns som att Tudor lyssnar på sina kunder och släpper vad som efterfrågas medans Rolex gör precis tvärtom: mängder av nya klockor i ädla metaller men ingen i stål.Två superstarka kort i den och helsvart BB 41 mm var väl mässans starkaste släpp. Inte många, men i grunden riktigt vassa kommersiella kort från Tudor.
200 kanske?Vad anser du hade varit ”rimligt”?
Laurent Ferrier’s nya ”Classic Moon” var riktigt fet och stack definitivt ut från massan, även Tortue från Cartier varVad var bäst iår?
Absolut bäst och som hade klassat sig in som min nya graal, om det inte vore för storleken, är PF Toric. Så avskalad och enkel utan att vara det, fast det inte syns. Hela klockan är i guld princip (tavla, urverk). Förstår inte varför det inte skrivs mer om den, den baksidanVad var bäst iår?
Väldigt snygg! Lite synd med vit bakgrund på datumet, det sticker ut på ett negativt sätt, tycker jag. Om man nu måste envisas med att trycka in ett datumhjul.Gröning
Mosers citrus pioneer, men den var väl ute innan mässan så det räknas kanske inte..Vad var bäst iår?
Har missat den där så fattade först inte alls vad som var nytt med den utöver det förvirrande namnet. Men nu känns den ju väldigt intressant
Den har funnits som 300T tidigare och då varit något för stor för mig men gillar skarpt den mindre storleken. Även att den är rätt mycket billigare än 300T vilket känns ovanligt idag när klockorna bara blir dyrare. Mitt sätt att säga att jag är rätt besviken på alla andra märken just nu hehe.Har missat den där så fattade först inte alls vad som var nytt med den utöver det förvirrande namnet. Men nu känns den ju väldigt intressant
Tudors monokroma BB, alt. Cartier Monopouissoirs i helguld. Annars var ju Rolex helt störda, off catalouge-grejer som vanligt sjukt coolaVad var bäst iår?
Sub med Oysterflex skulle ha varit trevligt men Rolex har brukat använde Oysterflex bara på sina ädelmetall klockorna.En stålklocka som inte är jätterolig heller då det i princip är en rerelease av en tidigare modell. Halva bezeln i grått istället är inte direkt en stor ändring. Min åsikt är att suben gör den helsvarta stållooken så mycket bättre. Tyckte deepsean i helguld var döcool och definitivt höjdpunkten här.
Strösslet bjöd dock på riktigt fräsiga urtavlor måste jag ändå säga och jag tror du kommer kunna välja bort diamanterna vilket gör det hela rätt intressant ändå. Hade dock hoppats på Sub med gummi eller oysterflex men lär väl inte hända trots att det vore som att printa pengar för Rolex.
Sub med Oysterflex skulle ha varit trevligt men Rolex har brukat använde Oysterflex bara på sina ädelmetall klockorna.
Tudor har gummiband på Black Bay serien.
Dags att byta upp stålisen till RG..... villhöver deluxe!
Sant. De gör väl det med YM. Inte deras bästa linje, men YM40 i mattsvart med röd text är fin och var väl först ut med oysterflex dessutom. Tycker oysterflex passar bättre till dykare än jubilee.Håller med, det hade varit en pengaprint för Rolex också då de enkelt kunnat tagit 30 papp för ett gummiband med glidelock, samma med jubileelänk till Suben vilket jag tyckte tudor gjort bra också på sina dykare.
Ja fy, har starka villhöver känslor över denna. Fantastisk urtavla med fin sunburst effekt.