• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Du saknar Bergeon 7825. Verktyget som det borde vara lag på så att inte alla begagnade klockor på KS är så söndergrävda.

Har funderat på Bergeon 6825 eller 7825 men tänker att många lär tycka att det är för dyrt men några kan man såklart ta in. Så åtminstone några boetter kan räddas. :nailbiting:

Verkar ju finnas en del MN-konkurrenter med låga priser, hitta nått som är i klass med Erikas, men med feskarnpris ;-)

Ska titta på detta. :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Grymt! Ser riktigt bra ut :)

Kommer de böjda gummina tas hem i 22 mm? Tänker till exempelvis SEIKO.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har funderat på Bergeon 6825 eller 7825 men tänker att många lär tycka att det är för dyrt men några kan man såklart ta in. Så åtminstone några boetter kan räddas. :nailbiting:



Ska titta på detta. :)
De är dyra, men värda varenda öre för länkbyten. Man behöver dock en fulklocka med länk för att träna lite på innan man ger sig på finklockorna. Sen bör jag man tejpa underluggarna, så slipper även man tweezer-spåren som alltid AD lämnar efter sig. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag har funderat på att skaffa en sån tång för bandbyten, vad är det för utpris?

Tittade som hastigast på eBay då verkar ett Bergeon 6825 kosta ca 2400 kr och ett 7825 ca 1600 kr. Hittar inte många svenska sidor som säljer verktygen men fick någon träff på ref 6825 för 2750 kr och ref 7825 för 1890 kr.

Skulle jag ta hem verktygen lägger jag mig i så fall i det lägre prisspannet.
 

Enrico

Omega
Grymt! Testat Curved gummi tidigare och mycket nöjd! blev ett litet köp nu när butiken är uppe också! Kul att få lite Bergeon verktyg lättillgängligt! Själv köpt Bergeon 7812 om du skulle ta in de tror jag vore grymt, tror många på KS hade haft nytta av ett sånt
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Grymt! Testat Curved gummi tidigare och mycket nöjd! blev ett litet köp nu när butiken är uppe också! Kul att få lite Bergeon verktyg lättillgängligt! Själv köpt Bergeon 7812 om du skulle ta in de tror jag vore grymt, tror många på KS hade haft nytta av ett sånt

Kul att höra och tack för tipset! Såg ut att vara ett trevlig kit (7812). :)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Tittade som hastigast på eBay då verkar ett Bergeon 6825 kosta ca 2400 kr och ett 7825 ca 1600 kr. Hittar inte många svenska sidor som säljer verktygen men fick någon träff på ref 6825 för 2750 kr och ref 7825 för 1890 kr.

Skulle jag ta hem verktygen lägger jag mig i så fall i det lägre prisspannet.

Kan Horofix vara ett alternativ, dom verkar billigare än Bergeon men har fått bra recensioner?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hur är passformen på curved gummi mot en 114060?

@Fixxxer körde detta gummi på sin tidigare 114060. Personligen körde jag detta gummi på min tidigare 116710. Lite trixigt kanske det var att få dit det men gick betydligt bättre att få dit med lite tunnare bandstift än original så jag brukar alltid skicka med 2 st bandstift.

IMG_1317.JPG


IMG_4882.JPG


Jämför man med RubberB finns ju en uppsjö av olika modeller av bandet fastän modellen i sig ser likadan ut. Den stora skillnaden lär ju vara placeringen av vart bandstiftet hamnar. På äldre Rolex som t.ex 14060 och 16570 har jag hör att det underlättar om man böjer bandstiftet lite svagt.
 

klockfille

Breitling
Hade varit schysst om du lät dina kunder skicka in bilder och ladda upp, så man kan få lite inspiration. För ett estetiskt mongo som jag öppnar detta lätt tankebanor som jag aldrig annars hade funderat över :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hade varit schysst om du lät dina kunder skicka in bilder och ladda upp, så man kan få lite inspiration. För ett estetiskt mongo som jag öppnar detta lätt tankebanor som jag aldrig annars hade funderat över :)

Folk får gärna skicka in bilder så jag lägger upp det på hemsidan eller på Instagram. Jag har redan börjat fylla på lite smått på båda ställena.

https://watchwear.se/inspiration/
 

kmg

Patek
2-Faktor
Lycka till.

Du borde ha en sektion med band för udda bredder, tex 19 och 21 mm. Som det är nu är det rätt meckigt att hitta exempelvis natos och mesh i 21 mm när man googlar runt.
 
Topp