• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Kör hårt @Feskarn
IMG_20180410_125539.jpg

Skitkul! Skall kolla ikväll.

Tips: Byt "Storlek" mot "Bredd". Storlek avser ju väl oftast längden (Jag behöver oftast "XL" på mina band)

Nu fick även Ocean One byta till sommarstrap från @Feskarn !
20200803_104536-01-01.jpeg

20200803_104541-01.jpeg

Och här är bägge tillsammans:
20200803_130558-01.jpeg

Lite osäker på hur länge mockan kommer att kännas fräsch dock, kanske lite ömtåligt material med tanke på smuts och vatten? En grå canvas hade kanske varit något.

Och får man önska en feature? Quick release på dem så man kan byta oftare och snabbare ;)

Nu fick även Ocean One byta till sommarstrap från @Feskarn !
20200803_104536-01-01.jpeg

20200803_104541-01.jpeg

Och här är bägge tillsammans:
20200803_130558-01.jpeg

Lite osäker på hur länge mockan kommer att kännas fräsch dock, kanske lite ömtåligt material med tanke på smuts och vatten? En grå canvas hade kanske varit något.

Och får man önska en feature? Quick release på dem så man kan byta oftare och snabbare ;)

Snyggt! :) Ja just nu har jag bara en modell av canvas som har just quick release men det går säkert att få fler band med just den lösningen om intresset skulle vara stort.

Återkom gärna med hur det gick. :) Verkar det allt för krångligt att få till det är det kanske bättre att jag på sikt tittar efter en annan modell av mesh att ta hem, där själva länken även har lösa ”bitar”.
Absolut! Lånar en avbitare på jobbet jag kan testa med imorgon, men rent spontant låter det ju relativt simpelt! Men kanske kan vara lite avskräckande för de som har tummen mitt i handen så att säga :)

Har en Navitimer 01, 43mm.

Listat ut att jag ska ha 22mm band. Men ingen aning om vilket verktyg från er sida som passar bäst?

Har en Navitimer 01, 43mm.

Listat ut att jag ska ha 22mm band. Men ingen aning om vilket verktyg från er sida som passar bäst?

Har du länk eller band på klockan just nu? Jag har klarat mig med 6767F (Fine) på nästan alla klockor som jag haft. Sitter det länk på klockan skulle jag nästan vilja påstå att F (Fine) är ett måste för att komma åt bandstiftet, för S (Standard) är för grov för det.

En del säger att S-gaffeln är att föredra om man ska byta band på klockan för att gaffeln inte är lika vass och därför mer skonsam mot bandet. Någon får gärna rätt mig om jag har fel. :)

Här kommer några jämförelsebilder mellan 6767F och 6767S:

6767S (Standard) överst. Gaffeln är ca 3mm bred.

6767F (Fine) underst. Gaffeln är ca 1mm bred.
IMG_4991 (kopia).png

Pinnen är det ingen större skillnad på mellan modellerna. 0,8mm på båda men lite olika form.

6767S (Standard) överst. 0,8mm

6767F (Fine) underst. 0,8mm
IMG_4990 (kopia).png

Hoppas att du blev något klokare för nu blev det ett långt svar. :hilarious:

Är man osäker kan man alltid köpa ett 6767F och en lös S-gaffel eller komplettera med annan gaffel senare.

• Like
Reactions: HSK
Har du länk eller band på klockan just nu? Jag har klarat mig med 6767F (Fine) på nästan alla klockor som jag haft. Sitter det länk på klockan skulle jag nästan vilja påstå att F (Fine) är ett måste för att komma åt bandstiftet, för S (Standard) är för grov för det.

En del säger att S-gaffeln är att föredra om man ska byta band på klockan för att gaffeln inte är lika vass och därför mer skonsam mot bandet. Någon får gärna rätt mig om jag har fel. :)

Här kommer några jämförelsebilder mellan 6767F och 6767S:

6767S (Standard) överst. Gaffeln är ca 3mm bred.

6767F (Fine) underst. Gaffeln är ca 1mm bred.
IMG_4991 (kopia).png

Pinnen är det ingen större skillnad på mellan modellerna. 0,8mm på båda men lite olika form.

6767S (Standard) överst. 0,8mm

6767F (Fine) underst. 0,8mm
IMG_4990 (kopia).png

Hoppas att du blev något klokare för nu blev det ett långt svar. :hilarious:

Är man osäker kan man alltid köpa ett 6767F och en lös S-gaffel eller komplettera med annan gaffel senare.

Tack för det snabba och bra svaret! Har läder men kommer nog ha några på länk framöver så kanske lika bra och köra F då. Tack igen!

Sista fråga, passar bandstiften till en Navitimer på läder? De flesta verkar skriva man ska 1.8 istället för 1.5 om de läder?

Tillbaka
Topp