• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Hej allihopa! Det kommer att bli en kortare semesterpaus för min del. Tyvärr kommer att leveranstiden att drabbas just under denna period men jag passar på att slänga in en rabattkod för lite extra rabatt.

Rabattkoden är ”SEMESTER20” och ger 20 % rabatt. Den gäller onsdag 23/7 till torsdag 31/7.

Alla beställningar 23-29/7 skickas den onsdag 30 juli.

Semester20.png

@Feskarn Har du funderat på att ha fler band med quick-release? Jag tycker det är väldigt gött nämligen. 👍🏽
Jag har även ett par klockor med 19mm, är det nåt du tänkt ta in?
Vet såklart att det är mindre vanligt, men borde nästan vara vanligare än 22mm kanske?

@Feskarn Har du funderat på att ha fler band med quick-release? Jag tycker det är väldigt gött nämligen. 👍🏽
Jag har även ett par klockor med 19mm, är det nåt du tänkt ta in?
Vet såklart att det är mindre vanligt, men borde nästan vara vanligare än 22mm kanske?

Nej det har jag nog faktiskt inte gjort. :) Det verkar lite tudelat det där med quick-release eller inte. Mockabanden t.ex var från början utan QR-stift men sen när vi testade att gå över till just QR-stift var det flera som inte uppskattade det. Men jag ska fundera lite. En lösning hade varit att köpa in ett dyrt verktyg för att själv ta ut hål för QR-stift om kund har en önskan om det, mot ett litet pristilläg.

Men just att ta in mer band i 19mm är absolut något jag har en tanke på.

Nej det har jag nog faktiskt inte gjort. :) Det verkar lite tudelat det där med quick-release eller inte. Mockabanden t.ex var från början utan QR-stift men sen när vi testade att gå över till just QR-stift var det flera som inte uppskattade det. Men jag ska fundera lite. En lösning hade varit att köpa in ett dyrt verktyg för att själv ta ut hål för QR-stift om kund har en önskan om det, mot ett litet pristilläg.

Men just att ta in mer band i 19mm är absolut något jag har en tanke på.
Jag hade precis tänkt fråga om 19 mm (och kanske 21 mm också) så tänkte bara räcka upp handen och visa mitt intresse.
Har kunnat klämma in 22 och 20 mm Natos på mina Certina dykare men tror det blir svårt med andra, styvare, typer.

Även Natos i rätt bredd är intressant såklart.

Senast ändrad:
@Feskarn

Ser att det finns adaptrar för 40 mm PRX, 35 mm är inget som finns att få tag på?
Eller har det inte varit något intresse för den storleken?

Vilka klockor passar oysterlänken på? Det framgår inte på sidan. Om någon har testat lägg gärna upp en bild så man får se

Det är en länk som passar t.ex Rolex Submariner 6-siffrig referens. Har även sett den på Seiko Alpinist. Här en bild från tråden lite längre bak.

Alpinist oyster.jpg

På Rolex GMT-Master 126710 vet jag att hålen för bandstiften hamnade lite off men att någon borrade upp hålen lite så passade den.

@Feskarn

Ser att det finns adaptrar för 40 mm PRX, 35 mm är inget som finns att få tag på?
Eller har det inte varit något intresse för den storleken?

Tyvärr inte. Har hört mig för några ggr men fortfarande bara adaptrar till just 40mm. Jag kan såklart höra mig för igen eller kolla med andra leverantörer.

Tyvärr inte. Har hört mig för några ggr men fortfarande bara adaptrar till just 40mm. Jag kan såklart höra mig för igen eller kolla med andra leverantörer.
Du får gärna undersöka lite lätt om du har möjlighet 😊
Utbudet till 40 mm verkar vara lite större 😅 antar att det beror på att den är äldre och mer populär.

Du får gärna undersöka lite lätt om du har möjlighet 😊
Utbudet till 40 mm verkar vara lite större 😅 antar att det beror på att den är äldre och mer populär.

Ja jag tar och kollar på det. Det är lite samma med gummi till Citizen Tsuyosa. De flesta leverantörer gör bara gummi till den storlek som de anser är mest populär (40mm) fastän den även finns i 37mm och 41mm.

@Feskarn

Pvd-spännet till iso fkm diver, är det mattsvart eller blanksvart? Är det samma typ av kvalitet som det borstade spännet som sitter monterat på bandet?

@Feskarn

Pvd-spännet till iso fkm diver, är det mattsvart eller blanksvart? Är det samma typ av kvalitet som det borstade spännet som sitter monterat på bandet?

Det är mattsvart. Svårt att avgöra kvalitet på ett spänne men det är väl samma som det borstade. En skillnad mellan spännena är att det mattsvarta är skruvat istället för att "tungan" hålls på plats med ett bandstift.

Spänne Diver.jpg

Äntligen kommer här en laddning med nyheter!

Gummi Tsuyosa FKM

Ett gummi framtaget för att passa Citizen Tsuyosa i 40mm. 7 st färger.

https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/gummi/gummi-tsuyosa-fkm/

Gummi Tsuyosa FKM .JPG

Sailcloth Deployant FKM

Ett gummi med strukturen av segelduk men med den slitstarka flexibiliteten hos premium FKM-gummi. Det kommer med ett bekvämt viklås.
20, 21 och 22mm. 8 färger

https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/sailcloth/sailcloth-deployant-fkm/

2E8851DA-BEE1-475A-8D3B-CC03C5B2B7F3.JPG

Gummi Clasp FKM

Gummi Clasp finns nu även i FKM-gummi. 20mm och finns i 5 färger.

https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/gummi/gummi-curved/gummi-curved-clasp-fkm/

Gummi Curved Clasp FKM.JPG

Gummi Curved Fifty Fathoms Premium

Vi har nu fått in en ny modell till Swatch x Blancpain Fifty Fathoms. 14 färgkombinationer till att börja med.

https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/gummi/gummi-curved-fifty-fathoms-premium/

Gummi Curved Fifty Fathoms Premium.JPG

Gummi Curved Fifty Fathoms Premium 2.JPG

Gummi AP Diver FKM

Ett FKM-gummi framtaget för att passa AP Diver. 28mm. 5 st färger att välja på.

https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/gummi/gummi-ap-diver-fkm/

Gummi AP Diver FKM.JPG

Gummi AP FKM

Även ett gummi som passar en del ”vanliga” Royal Oak. 26mm. 12 färger.

https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/gummi/gummi-ap-fkam/

Gummi AP FKM.JPG

Tillbaka
Topp