Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De där cts-fkm-banden är ena riktiga fullträffar.
En fråga: Hur stort är fjärilslåset "exclusive" jämfört med det vanliga viklåset? Alltså den synliga delen? Jag tycker att viklåset är väldigt bekvämt och stabilt, men skulle gärna vilja ha något som är så nätt som möjligt till en särskild klocka jag har i åtanke. Är det värt att frångå komforten från viklåset och byta till fjärilslåset, eller är skillnaden i storlek negligerbar?
En fråga: Hur stort är fjärilslåset "exclusive" jämfört med det vanliga viklåset? Alltså den synliga delen?
Tack! Större skillnad i storlek än jag trodde faktiskt. Får bli ett sådant vid nästa beställning.Här kan ni se skillnaden på storleken lite tydligare.
![]()
![]()
Bara jag som ivrigt väntar på ett CTS gummi i teal (mint)
Har redan ett av den andra modellen, men tycker att dom släta som smalnar av från 20-16 sitter sjukt mycket bättre på mig![]()
![]()
20/16 är min favorit också. Snyggt och bekvämt med taper på dessa lite elegantare gummin.Bara jag som ivrigt väntar på ett CTS gummi i teal (mint)
Har redan ett av den andra modellen, men tycker att dom släta som smalnar av från 20-16 sitter sjukt mycket bättre på mig![]()
![]()
Hade varit superJag ska framför önskemål om lite fler färger.![]()
Eller hur! Sjukt sköna och snygga20/16 är min favorit också. Snyggt och bekvämt med taper på dessa lite elegantare gummin.
Bästa gummibandenJag köpte ett Pilot FKM för ett tag sedan till min Fliegerchrono 3706. Väldigt nöjd.
Precis som med ett läderband så blir det skönare efter någon vecka eller två på handleden. Då hinner det vridas och töjas lite så att det passar handleden.
De är ju superenkla att byta och kostar inte särskilt mycket, så jag funderar på att köpa ett till i någon någon sommarfärg längre fram.
![]()
![]()