• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Idag på Alla Hjärtans Dag kör vi en liten "Valentine Sale" med 25 % på allt. Rabattkoden är VALENTINE25. :heart: Erbjudandet gäller endast idag fredag 14 februari.

Valentine sale.png

Lite nyheter har trillat in

Gummi Crosspattern Edge CTS FKM - en uppdaterade version av Crosspattern CTS FKM som kommer med Spänne CTS Exclusive. 10 st färger. Tillgängliga storlekar är 18, 20, 21 och 22mm. 19mm tillverkas just nu.

Crosspattern Edge.jpg

Spänne CTS Exclusive.JPG

Sailcloth Oxford - ett sailcloth av nylon på ovansidan och läder på undersidan. 3 färger att välja på och det finns i 19, 20, 21, 22 och 23mm.

Sailcloth Oxford.JPG

Gummi Curved Quick - ett något mjukare gummi än Gummi Curved. Detta gummi har QR-stift (quick release). Bredden är 20mm och det finns i 13 olika färgkombinationer.

Gummi Curved Quick.JPG

De där cts-fkm-banden är ena riktiga fullträffar. 👍

En fråga: Hur stort är fjärilslåset "exclusive" jämfört med det vanliga viklåset? Alltså den synliga delen? Jag tycker att viklåset är väldigt bekvämt och stabilt, men skulle gärna vilja ha något som är så nätt som möjligt till en särskild klocka jag har i åtanke. Är det värt att frångå komforten från viklåset och byta till fjärilslåset, eller är skillnaden i storlek negligerbar?

De där cts-fkm-banden är ena riktiga fullträffar. 👍

En fråga: Hur stort är fjärilslåset "exclusive" jämfört med det vanliga viklåset? Alltså den synliga delen? Jag tycker att viklåset är väldigt bekvämt och stabilt, men skulle gärna vilja ha något som är så nätt som möjligt till en särskild klocka jag har i åtanke. Är det värt att frångå komforten från viklåset och byta till fjärilslåset, eller är skillnaden i storlek negligerbar?

Fjärilslåsen som sitter på båda Crosspattern modellerna skulle jag säga är av samma storlek, dvs nätta. Viklåset som sitter på Gummi CTS FKM är grövre. Ska se om jag kanske kan ta en bild för jämförelse imorgon.

Jag köpte ett Pilot FKM för ett tag sedan till min Fliegerchrono 3706. Väldigt nöjd.

Precis som med ett läderband så blir det skönare efter någon vecka eller två på handleden. Då hinner det vridas och töjas lite så att det passar handleden.

De är ju superenkla att byta och kostar inte särskilt mycket, så jag funderar på att köpa ett till i någon någon sommarfärg längre fram.

IMG_1037.jpeg

IMG_1038.jpeg

Jag köpte ett Pilot FKM för ett tag sedan till min Fliegerchrono 3706. Väldigt nöjd.

Precis som med ett läderband så blir det skönare efter någon vecka eller två på handleden. Då hinner det vridas och töjas lite så att det passar handleden.

De är ju superenkla att byta och kostar inte särskilt mycket, så jag funderar på att köpa ett till i någon någon sommarfärg längre fram.

IMG_1037.jpeg

IMG_1038.jpeg
Bästa gummibanden🌟
IMG_1384.jpeg

Tillbaka
Topp