• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Verkar som att många vill ha QR men personligen föredrar jag vanliga bandstift så finns det utan så tar jag hellre in det.

En period för några år sedan då skulle det vara QR på mer eller mindre allt ( läder och mocka ) så då var jag tvungen att specialbeställa för att slippa det :) Det var också lite märkligt för det va ju egentligen bara för dom att ge fan i att göra hål i dom för QR 😆
Har också tänkt på det sistnämnda, att det måste vara mer arbete för tillverkaren att göra hål och trycka i ett stift än att sälja bandet avsedda för vanliga stift.

Som du hör finns det iallafall kunder som uppskattar att du saluför band avsedda för klassiska stift fortsatt 😁

Det är fortfarande ett stort hål där jag inte vill ha ett.
Fair enough, men ser jo ikke det når klokken er på armen. For meg er det viktigere at reimen har rett design, enn hvilke springbars den har, men av og til er QR OK og av og til not OK. Et konkret eksempel er når man vil ha Seikos fat springbars på en bestemt reim. Tynne QR er no-go.

Fair enough, men ser jo ikke det når klokken er på armen. For meg er det viktigere at reimen har rett design, enn hvilke springbars den har, men av og til er QR OK og av og til not OK. Et konkret eksempel er når man vil ha Seikos fat springbars på en bestemt reim. Tynne QR er no-go.

Jag är lite autistisk så bara vetskapen stör mig tyvärr 😅

18 mm plz🙏👀?

IMG_4645.png

Jag föredrar också vanliga bandstift. Jag brukar beställa stift från Omega eller Longines (samma höga kvalitet, så jag gissar att de tillverkas i samma fabrik). Tyska Beco gör också bra stift. Med det sagt tror jag dock att den stora massan föredrar QR.

Skärmbild 2026-06-02 110858.png

Vågar man hoppas på att det här lirar med en Seamaster heritage?
Den smalare ska funka till SMP men jag är råN00b på Omega så jag tänker att det är värt att fråga innan beställning 🙂

IMG_9130.jpeg

Vågar man hoppas på att det här lirar med en Seamaster heritage?
Den smalare ska funka till SMP men jag är råN00b på Omega så jag tänker att det är värt att fråga innan beställning 🙂

IMG_9130.jpeg

Jag har för mig att modellen ovan i 21mm inte passar men fått till mig att denna modell för 44mm passar Omega Seamaster Heritage. Den storleken finns dock bara i mörkblå och svart. Kan såklart titta på att ta in fler färger men det är så det ser ut just nu,

Jag har för mig att modellen ovan i 21mm inte passar men fått till mig att denna modell för 44mm passar Omega Seamaster Heritage. Den storleken finns dock bara i mörkblå och svart. Kan såklart titta på att ta in fler färger men det är så det ser ut just nu,

Tack så mycket för svaret och tipset 🙂🙏
Då klurar jag vidare på hur jag kör vidare

Tillbaka
Topp