• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Wishlist kombo Max 100tkr

D

Deleted member 21289

Guest
Lite kul fundering så här på fotbollssöndag.
Vad säger ni om följande: om man ska lägga 100tkr Max och man "måste" köpa 2 klockor.

Vilken kombo tycker ni är att föredra?

Själv lutar jag åt:
En omega seamaster 300 master co-axial.
En rolex submariner 5513

Svårt. Tror jag hade velat ha något i guld och en enkel dykare i stål. Santos i gulguld och en 14060 kanske? Någon spännande i kombination med någon ospännande borde ju innebära att jag inte är heltråkig iaf.

Hade valt en allround-klocka som även får funkar som hyfsat dressad. Typ Aqua Terra eller Datejust 36 med blå eller vit/silvrig tavla.
Samt en tooligare sportklocka med svart tavla, kan vara en dykare eller en GMT. Typ Sub, BB58, SMP, Explorer 1/2 etc :)

En Rolex Oyster Perpetual 39mm troligen svart men kanske vit. (Eller en ny Breitling Navitimer med 7750 om jag behöver datum).
En Jaeger Lecountle Grande Taille. (Lånade bilder).

Rolex-Oyster-Perpetual-39-114300-watch-13.jpg
Jaeger_LeCoultre_Reverso_Grand_Taille_Steel_BP_AS01382_1_grande.jpg

Rolex GMT 116710LN och Tudor Pelagos 1 generation.
Gmt är en användbar funktion och klockan passar mer eller mindre till allt. Pelagos sitter överlägset skönt och är en snygg beater som funkar till det mesta.

En speedy FOIS och en Datejust 116200 med oyster, blå tavla, stavindex. Den kombon kommer man långt med. Sen räcker pengarna till en billigare beater/dykare också....

AE70A161-C910-42E8-BDD2-4FF8C4615A2E.jpeg

SBGV243 för vardags-slit.

F0203143-217C-4325-844A-8AF5727B2A19.jpeg

SBBN031 som beater

0AED68AF-5644-40FA-B57E-0CBED0193A0D.jpeg

PAM372 med plexi för bad och vintage-känsla. 372 säljs ju inte med plexi längre men det löser ju samtidigt problemet med budgeten. :)

Mitt val av kombo

En Qmega Aqua Terra Skyfall 38,5
02B9F298-0BE9-4D29-A31F-ABBDC1F67193.jpeg

Samt en Tudor BB58 som är på ingång till veckan
9D6CCE5A-4A2B-425E-8340-F8CF6EC43038.jpeg

(Bild stulen från www)

Senast ändrad:
En Rolex Oyster Perpetual 39mm troligen svart men kanske vit. (Eller en ny Breitling Navitimer med 7750 om jag behöver datum).
En Jaeger Lecountle Grande Taille. (Lånade bilder).

Rolex-Oyster-Perpetual-39-114300-watch-13.jpg
Jaeger_LeCoultre_Reverso_Grand_Taille_Steel_BP_AS01382_1_grande.jpg

Det var en tanke. Jag har ofta slagit bort tanken på ett riktigt dressyr, men den är snygg alltså.
Även rollen är ett bra alternativ. Tack för inputen

Kul med alla förslag,
Skapade tråden dels för att se vad ni valde, men dels för att se om jag tänker "fel".

Som #Rozzy säger var mina val i princip två likadana klockor.

Jag får ta mig en bra funderare, vill bygga upp en samling, men har inte bestämt mig i vilken riktning den ska ha.

Kul med alla förslag,
Skapade tråden dels för att se vad ni valde, men dels för att se om jag tänker "fel".

Som #Rozzy säger var mina val i princip två likadana klockor.

Jag får ta mig en bra funderare, vill bygga upp en samling, men har inte bestämt mig i vilken riktning den ska ha.
Sluta tänk samling och börja fundera på vilken klocka som ger lite extra puls.

Tillbaka
Topp