• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Yonsson i Baselworld 2019

23600A8C-37B2-4673-88BE-8C9E9EC56655.jpeg
71CAD19D-8B5F-4608-9069-37BCFDA6DF58.jpeg
458E308E-6B61-4F76-8C3A-3270601BC1CE.jpeg

SEIKO teasers

Härligt, riktigt taggad inför morgondagen. Det sägs att barn alltid blir sjuka vid absolut fel tidpunkt, men att vabba just imorgon känns inte helt fel denna gång.

Är det bara jag som tycker mig se att årets trend (förutom den fortfarande pågående retrodesigntrenden) är GMT? Väldigt många tillverkare som släpper nya klockor med GMT funktion. Kanske något ni kommer reflektera över där på plats...

@Geparden :
Förstår vad du menar nu. Ja, jag utgår ifrån att man kan skifta låsen mellan länkarna. Way ahead of you, har sagt till Svante att han ska försöka fixa extralås med dold mikrosjustering.

Oof! Jag har för mig att andra Landmasters har haft en mer modest prislapp på runt 20-30k men jag kanske minns fel. Hur motiverar man i så fall prislappen på närmare det dubbla?
Haha, vilken bra fråga :D Ingen kan väl ha missat att det har höjts priser både när det gäller Swiss Made och Japanskt? Tyvärr är nog det enkla svaret att man vill öka sin andel på Amerikanska marknaden, och där är dyrare = bättre.

• Like
Reactions: HSK
Haha, vilken bra fråga :D Ingen kan väl ha missat att det har höjts priser både när det gäller Swiss Made och Japanskt? Tyvärr är nog det enkla svaret att man vill öka sin andel på Amerikanska marknaden, och där är dyrare = bättre.
Jo, men då har det väl handlat om en gradvis ökning och inte 100% vid släpp av nya modellen. Jag var nyfiken på spring drive för något år sen och kikade på både SBDB015 med den skojiga kronan och någon annan dykarmodell med lumad bezel som jag tyvärr inte minns ref på just nu men jag har för mig att den sistnämnda hade slutat tillverkas.

SBDB015 verkar I alla fall fortfarande säljas för drygt 20k men jag har dålig koll på serien och det kan vara så att det är en enklare modell men ändå, 150% i prisskillnad? Sån jäkla prisskillnad känns svår att motivera tycker jag i alla fall men @yonsson kanske kan upplysa oss om skillnaderna. När jag googlade på Landmaster såg jag att de tydligen redan ha en eller flera Prospex-modeller i serien men jag har som sagt väldigt dålig koll och har inte sett dessa tidigare.

Bilagor

• serveimage(4).jpg
    serveimage(4).jpg
    136.3 KB · Visningar: 5
Är det bara jag som tycker mig se att årets trend (förutom den fortfarande pågående retrodesigntrenden) är GMT? Väldigt många tillverkare som släpper nya klockor med GMT funktion. Kanske något ni kommer reflektera över där på plats...

Har oclså lagt märke till att trenden just nu verkar vara mycket gmt.
Nästan varenda märke har släppt gmt modeller under året eller ska släppa.
Tänker på alla micromärken framför allt där det känts som alla gjort varsin gmt iaf.

@yonsson har du möjlighet så ställ frågan till TAG.
Autavia har väl alltid förknippats med rally, racing, F1 och CHRONOGRAPH.
Varför väljer man att kalla ett 3 visars ur för Autavia?

Tillbaka
Topp