Vad är skillnaden på den nya dykversionen?Yes, tjock och bra! 10Bar-modellen har ett tjockare Astronlås, 20/30BAR har gamla dyklåset i ny version.
Är det samma länk på SNR033 som på SNR029? Dvs kan man montera nya låset på SNR029?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är skillnaden på den nya dykversionen?Yes, tjock och bra! 10Bar-modellen har ett tjockare Astronlås, 20/30BAR har gamla dyklåset i ny version.
SEIKO teasers
Bra, fitted gummi!
SEIKO teasers
AbsolutSka han tituleras det genom hela tråden
Nya länken är myclet tjockare och kantigare. Samma länk på alla tre men olika lås på 10BAR vs resten.Vad är skillnaden på den nya dykversionen?
Är det samma länk på SNR033 som på SNR029? Dvs kan man montera nya låset på SNR029?
Ordning på dig. SNR029 lockar än mer med ett vettigt lås.@Geparden :
Förstår vad du menar nu. Ja, jag utgår ifrån att man kan skifta låsen mellan länkarna. Way ahead of you, har sagt till Svante att han ska försöka fixa extralås med dold mikrosjustering.
Jag kan ju inte lova något men mm300-spännen har ju gått att lösa så de nya låsen borde också gå att lösa. (Jag håller såklart med dig).Ordning på dig. SNR029 lockar än mer med ett vettigt lås.
Bjussar på en SEIKO-modell i smyg, resten kommer imorgon. SEIKO Prospex Landmaster SNR025.
44.8mm, så ja.Finns det någon chans att den är under 45mm?
44.8mm, så ja.
Ultravass! Låter som den borde vara pricey för att tillhöra Prospex-linjen, eller blir man positivt överraskad?
Bjussar på en SEIKO-modell i smyg, resten kommer imorgon. SEIKO Prospex Landmaster SNR025.
5600euroUltravass! Låter som den borde vara pricey för att tillhöra Prospex-linjen, eller blir man positivt överraskad?
Nej, har funnits på tidigare Landmaster också.Spring drive på icke-gs? Är detta något nytt eller är det jag som vimsar?
Nej, har funnits på tidigare Landmaster också.
Oof! Jag har för mig att andra Landmasters har haft en mer modest prislapp på runt 20-30k men jag kanske minns fel. Hur motiverar man i så fall prislappen på närmare det dubbla?5600euro
Haha, vilken bra fråga Ingen kan väl ha missat att det har höjts priser både när det gäller Swiss Made och Japanskt? Tyvärr är nog det enkla svaret att man vill öka sin andel på Amerikanska marknaden, och där är dyrare = bättre.Oof! Jag har för mig att andra Landmasters har haft en mer modest prislapp på runt 20-30k men jag kanske minns fel. Hur motiverar man i så fall prislappen på närmare det dubbla?
Jo, men då har det väl handlat om en gradvis ökning och inte 100% vid släpp av nya modellen. Jag var nyfiken på spring drive för något år sen och kikade på både SBDB015 med den skojiga kronan och någon annan dykarmodell med lumad bezel som jag tyvärr inte minns ref på just nu men jag har för mig att den sistnämnda hade slutat tillverkas.Haha, vilken bra fråga Ingen kan väl ha missat att det har höjts priser både när det gäller Swiss Made och Japanskt? Tyvärr är nog det enkla svaret att man vill öka sin andel på Amerikanska marknaden, och där är dyrare = bättre.
Är det bara jag som tycker mig se att årets trend (förutom den fortfarande pågående retrodesigntrenden) är GMT? Väldigt många tillverkare som släpper nya klockor med GMT funktion. Kanske något ni kommer reflektera över där på plats...
Jättens Heuer.
Snarare 42x42x42Är det där en Jack Heuer 85th Anniversary Limited Edition på läderarmband eller en ny modell? Så synd att de är 42mm.