• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yonsson i Baselworld 2019

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
478013D4-CE04-4AA2-A5F6-FD454218ABEF.jpeg

Dags för Baselworld för fjärde året i rad med Kobra Kai , Klockmaster Globen & Fältöversten. Det blir säkert lite färre poster i år då bara 50% av Kobra Kai-duon är representerad men räkna med giveaways/tävlingar, massvis av klämmande på nya modeller och förhoppningsvis någon rolig intervju som kommer presenteras vid senare skede.

I vanlig ordning:
*Passa på att ställa någorlunda kunskapskrävande frågor till tillverkarna, gärna med framförhållning så jag har chans att se och notera frågorna i förväg.
*Hjälp gärna till att svara på frågor och skriva info om de nya modellerna rakt i tråden för att underlätta.
*Schema presenteras inte i förväg. :)

I år firar den automatiska kronografen 50 år (1969-2019) vilket gissningsvis kommer innebära nya modeller med fokus på detta från Breitling, Heuer, Zenith, SEIKO med flera. Omegas inblandning i månlandningen firar 50-år, de är dock inte representerade på Baselworld i år.

Idag blir det resdag, upphämtning av pressleg samt schnitzel och weissbier, ganska lugnt alltså. Det är pressdag idag, så kanske smiter vi in på mässan och tar lite smygfoton i montrarna, både Svante och jag brukar ha svårt att hålla oss. För Seikofam rekommenderar jag mitt instagramkonto imorgon kl 10, planen är att livesända deras presskonferens. Därutöver blir det diverse möten till och med lördag/söndag.

Vi ser fram emot några dagars klockkaos med digitalt sällskap, enjoy. :)
 

Simon.x

Rolex
478013D4-CE04-4AA2-A5F6-FD454218ABEF.jpeg

Dags för Baselworld för fjärde året i rad med Kobra Kai , Klockmaster Globen & Fältöversten. Det blir säkert lite färre poster i år då bara 50% av Kobra Kai-duon är representerad men räkna med giveaways/tävlingar, massvis av klämmande på nya modeller och förhoppningsvis någon rolig intervju som kommer presenteras vid senare skede.

I vanlig ordning:
*Passa på att ställa någorlunda kunskapskrävande frågor till tillverkarna, gärna med framförhållning så jag har chans att se och notera frågorna i förväg.
*Hjälp gärna till att svara på frågor och skriva info om de nya modellerna rakt i tråden för att underlätta.
*Schema presenteras inte i förväg. :)

I år firar den automatiska kronografen 50 år (1969-2019) vilket gissningsvis kommer innebära nya modeller med fokus på detta från Breitling, Heuer, Zenith, SEIKO med flera. Omegas inblandning i månlandningen firar 50-år, de är dock inte representerade på Baselworld i år.

Idag blir det resdag, upphämtning av pressleg samt schnitzel och weissbier, ganska lugnt alltså. Det är pressdag idag, så kanske smiter vi in på mässan och tar lite smygfoton i montrarna, både Svante och jag brukar ha svårt att hålla oss. För Seikofam rekommenderar jag mitt instagramkonto imorgon kl 10, planen är att livesända deras presskonferens. Därutöver blir det diverse möten till och med lördag/söndag.

Vi ser fram emot några dagars klockkaos med digitalt sällskap, enjoy. :)


Nice att åka dit i år igen :cigar:
Ha det så gott och kläm på alla fina klockor som ni ser. :)
Party on :D

Richard är där med Catrin. ;)
Han kan ju berätta lite om den signering dom fick från astronauten så vart på månen (Omega)


//Simon
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
För min skull då yönsson!! (Favorit i repris från något årsen)

*censurerad Rilexbild*

Nej. Men ha så kul, ska bli kul att följa.
 
Senast redigerad av en moderator:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp