• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yrkesgrupper vi hissar !

UNO

Panerai
ok lite positiva vibbar efter alla tårar över bemötande i lyxbutikerna.
Jag har största respekt för sopgubbar & tidningsbud, utan deras arbete vore vardagen sämre. Frukost utan papperstidning är som klocka i mobilen.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sjukvårdspersonal, framförallt de på intensivvårdsavdelningar. De blir behandlade som skit dagligen av både anhöriga och patienter samt dödsfall är deras vardag. Sköterskorna har dessutom ofta väldigt dåligt betalt.
 
Undersköterskor är en väldigt underskattad yrkesgrupp. De är ryggraden i svensk sjukvård, dessutom otroligt underbetalda!
+1 hoppas på en förändring av detta, det är dock redan tragiskt nog försent för många. Det finns så många pensionerade som har jobbat i vården hela sitt liv på denna nivå och har en fruktansvärt dålig pension och en sliten kropp, orättvist och onekligen sorgligt.
 

matage

Omega
+1 på vårdpersonalen. Allt från sjukvårdsbiträden till Överläkare.
När man på nära håll ser vad de måste hantera skulle jag säga att de är underbetalada över hela skalan...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Politiker! Det gör ett fantastiskt jobb, oftast i skymundan, har dåligt betalt och måste gå tillbaka till sitt vanliga jobb när karriären är över :rolleyes:

Har bekanta som är lärare och har aldrig sett en yrkesgrupp med så mycket ledigt :bored:

Slår också ett slag för sjukvårdspersonal! :)
 

Loshin

Panerai
Förskollärare, all heder åt dem. Jag har två barn, och efter att ha lekt och stojat med dem en hel dag så kan man vara helt slut. Något övriga småbarnsföräldrar här på KS säkerligen kan skriva under på.

Att förskollärare gör det på daglig basis med betydligt fler barn än två och då samtidigt gör det galant och med ett leende på läpparna övergår mitt förstånd:).
De formar och tar hand om nästa generation.
De förtjänar all cred de kan få och även högre löner.
 

Laurentius

Cartier
Är det bara jag som inte tycker så förbannat synd om undersköterskor/sjuksköterskor? Med tanke på utbildningens längd så tjänar dom inte sååå dåligt!
Att dom sedan får stå ut med mycket elände är en annan sida av myntet men det vet de ju om som väljer det yrket.

Jag har en syster som är undersköterska och hon har 27000:- i grundlön, jag vet många som tjänar betydligt mindre...
 

Tapiren

Cartier
Min förutfattade mening är att sopkörare är extremt bortskämda, jobbar maximalt 4 timmar per dag, har på tok för hög lön och gnäller över allt möjligt.

/gustav

Jag la om sophanteringen i ett större bostadsområde för en tid sedan, vi flyttade soprummen ut till skåp på gatan. Det var ett he-vete att få sopåkarnas fackförbund att acceptera förändringen, som ur alla vinklar var bättre både för boende och sopåkarna, men minsta lilla lutning, tröskel eller liknande fick tvärt nej. Om det ens låg en småsten på asfalten så var det "oj oj oj, arbetsmiljörisk". Trots att förändringarna var ett stort steg i rätt riktning... nåväl.

Men sen kom nästa problem, att försöka förmå sopåkarna att acceptera förändringen, de arbetar fortfarande på ackord så att vi förenklade deras arbetsuppgift var inte alls populärt att vi kom och underlättade....
 

Aelgen

Omega
Vill hissa alla de som ser till så att våra avlopp fungerar som de ska.... Såg något program för länge sen om dessa och mådde illa i flera dagar efteråt. De stod på en solid massa bestående av avföring och allt annat som spolats ner för att lösa något "fettstopp" typ. Nej fy fan, minst 100k i månaden och en stor jävla klapp på axeln ska ni ha!
 
Topp