• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zed

Uret24

Cartier
Köpte en tudor av Zed. Proffsigt & trevligt bemötande, mycket hjälpsam!
Supernöjd med klockan som var över förväntan. Rekommenderas verkligen och gör gärna fler affärer i framtiden :)
 
  • Like
Reactions: Zed

alltiditid

Breitling
Jag köpte en Rolex Submariner efter att ha sett den på bild och pratat med Zed. Är inte så hemma på klockor men fick mycket hjälp av forumet. Så trots min okunskap så kändes det tryggt att köpa på distans när jag läst omdömen om Swissera samt sett att Zed själv svarar på frågor och kritik.
Klockan i fråga var i bra skick och motsvarade bilder och förväntning. Den går bra också.
Ett plus för snabba svar på några frågor jag hade efter köp.
Värdering på Rob Engström motsvarade köpvärdet.
Tummen upp från mig!
 
  • Like
Reactions: Zed

maxizz

Omega
2-Faktor
IMG_5653.JPG
IMG_5665.JPG
Visste att det skulle bli en bra affär när jag tillslut beslöt mig för att våga komplettera samlingen med en helguldare. Riktigt fin klocka till fint pris.
Snabb och smidig affär och bättre skick än väntat. Rekommenderas :)
Nu har jag en grym kombo :p
 
  • Like
Reactions: Zed

oscaroscar

Panerai
Köpte en 16570 av Zed, har köpt av honom innan och blev lika nöjd som vanligt. Toppskick som utlovat och smidig betalning/leverans!
 
  • Like
Reactions: Zed

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Köpt en IWC av Zed.
Grymt trevlig och hjälpsam. Snabb att svara på frågor och rak och tydlig kommunikation.
10/10 - utan tvekan en goodguy. Skulle inte tveka att göra fler affärer med honom.
 
  • Like
Reactions: Zed

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Med tidigare positiva erfarenheter av Zed medlade jag denna gång kontakt åt en vän, som köpte en väldigt fin Datejust.

Alla nöjda. Rekommenderas!
 
  • Like
Reactions: Zed

Uret24

Cartier
Gjorde precis mitt andra köp hos Zed/Swissera. Den här gången blev det en rolex explorer. Trevlig och hjälpsam kommunikation och rasande snabbt skickat. Rekommenderas till 100% :)
 
  • Like
Reactions: Zed

VonEmark

Breitling
Köpte en Rolex DJ 16030 av Zed på distans. Proffsig och snabb kommunikation med en klocka som stämde överens med bilder och beskrivning. Mycket nöjd. Helt klart en goodguy!
 
  • Like
Reactions: Zed

madeleinee

Breitling
Köpte en rolex av Zed. Pålitlig, snabb och väldigt bra kommunikation samt kunnig. Kan varmt rekommendera att göra affär med honom!
Bergströms Gbg bekräftade även det fina skicket som beskrevs!
 
  • Like
Reactions: Zed

spurs

Breitling
Första Rolex sub nu inköpt idag av Zed på swissera...så nöjd...superservice och verkligen good Guy...tvekar inte att göra nästa deal med honom
 
  • Like
Reactions: Zed

kvarre

Cartier
2-Faktor
Köpte precis en Datejust av Zed! Otroligt nöjd med snabba svar, snabb leverans och klockan motsvarade alla förväntningar!
Rekommenderar!
 
  • Like
Reactions: Zed

anton_nygi

Breitling
Köpt en Datejust 16014 av Zed. Trevlig, tillmötesgående och snabb leverans. Klockan var ännu finare i verkligheten! Tvekar inte att handla igen.
 
  • Like
Reactions: Zed

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Köpte en kanonfin Rolex 14060m från 2007 av Zed och allt gick snabbt och smidigt med trevlig kommunikation hela vägen!. Proffsigt och jag kände mig väl omhändertagen!.
Helt klart 100% goodguy och jag gör gärna fler affärer med Zed i framtiden!:)
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Zed

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Köpte en kanonfin Rolex 14060m från 2007 av Zed och allt gick snabbt och smidigt med trevlig kommunikation hela vägen!. Proffsigt och jag kände mig väl omhändertagen!.
Helt klart 100% goodguy och jag gör gärna fler affärer med Zed i framtiden!:)
Update: Blev tyvärr en retur då det inte framgick på telefon att bakstycket saknade helt borstning och klockan var inte polerad 1ggr varsamt av Zed utan polerad x-antal gånger i sitt liv. Enligt Zed är orsaken tygband som t.ex. Nato en orsak till slitaget på bakstycket och han erbjöd att åtgärda detta med ny borstning så tummen upp där.
Polerad mycket varsamt av Zed var beskrivet i telefon men mer info om tidigare polering var utelämnat trots att han visste om det. Dock var boetten ändå tjock. En del turer i ledet fick mig att istället göra en retur och hela processen gick smidigt precis som innan köpet med snabb, smidig och trevlig kommunikation.
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ett tydliggörande till föregående referens. Blev en liten miss att baklocket inte var fotat, det händer ibland att klockor burits väldigt mycket på nato och att lockets borstade yta blir lite polerat med åren. Detta är lätt åtgärdat vilket också erbjöds. Alternativt en retur.

Kunden informerades om att klockan var polerad i telefon redan innan köpet var genomfört. Kunden var dock ute efter en opolerad klocka vilket jag noga påpekade om att detta inte var men att den såg bra ut med mycket skärpa och tjocklek kvar. Jag tar otroligt detaljerade bilder just för att undvika missförstånd och för att visa skicket såsom det faktiskt är. Ibland är bilderna övertydliga och snarare förstorar vissa små grejer som man inte ens tänker på i verkligheten. Är en kund missnöjd försöker jag alltid lösa det på bästa sätt då jag tror stenhårt på att en bra affär har två nöjda parter.
 
  • Like
Reactions: san

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Ett tydliggörande till föregående referens. Blev en liten miss att baklocket inte var fotat, det händer ibland att klockor burits väldigt mycket på nato och att lockets borstade yta blir lite polerat med åren. Detta är lätt åtgärdat vilket också erbjöds. Alternativt en retur.

Kunden informerades om att klockan var polerad i telefon redan innan köpet var genomfört. Kunden var dock ute efter en opolerad klocka vilket jag noga påpekade om att detta inte var men att den såg bra ut med mycket skärpa och tjocklek kvar. Jag tar otroligt detaljerade bilder just för att undvika missförstånd och för att visa skicket såsom det faktiskt är. Ibland är bilderna övertydliga och snarare förstorar vissa små grejer som man inte ens tänker på i verkligheten. Är en kund missnöjd försöker jag alltid lösa det på bästa sätt då jag tror stenhårt på att en bra affär har två nöjda parter.
Update 2, Klargörande: JAG VAR INTE UTE EFTER EN OPOLERAD KLOCKA!, utan jag kunde utifrån Zed:s bilder i annonsen se att klockan blivit polerad av Zed MEN frågade om hur allvarlig poleringen var och fick svaret: "Mycket varsamt polerad etc.". Utöver det ingen mer info. Zed gav mer information om polering när konflikten blossade upp angående bakstycket!. Då fick jag infon att klockan inte var opolerad som enligt tidigare annonsen: https://klocksnack.se/threads/14060-fullset-opolerad-2-liner-prisbump-18-1.85609/#post-2150145

När köpet var genomfört trodde jag att klockan var polerad 1ggr mycket varsamt!
Säger det en gång till att jag var INTE ute efter en opolerad klocka och hade jag varit det så hade jag undvikit denna cirkusen!. Olyckligt men nu är det löst med en retur!.
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Update 2, Klargörande: JAG VAR INTE UTE EFTER EN OPOLERAD KLOCKA!, utan jag kunde utifrån Zed:s bilder i annonsen se att klockan blivit polerad av Zed MEN frågade om hur allvarlig poleringen var och fick svaret: "Mycket varsamt polerad etc.". Utöver det ingen mer info. Zed gav mer information om polering när konflikten blossade upp angående bakstycket!. Då fick jag infon att klockan inte var opolerad som enligt tidigare annonsen: https://klocksnack.se/threads/14060-fullset-opolerad-2-liner-prisbump-18-1.85609/#post-2150145

När köpet var genomfört trodde jag att klockan var polerad 1ggr mycket varsamt!
Säger det en gång till att jag var INTE ute efter en opolerad klocka och hade jag varit det så hade jag undvikit denna cirkusen!. Olyckligt men nu är det löst med en retur!.
Jag nämnde aldrig hur många gånger klockan varit polerad utan bara att klockan varit polerad, sedan är det upp till köparen att avgöra skicket utifrån bilderna i annonsen. Beklagar missförståndet, men är glad över att returen gick smidigt! Hoppas som sagt att du hittar rätt klocka.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Jag nämnde aldrig hur många gånger klockan varit polerad utan bara att klockan varit polerad, sedan är det upp till köparen att avgöra skicket utifrån bilderna i annonsen. Beklagar missförståndet, men är glad över att returen gick smidigt! Hoppas som sagt att du hittar rätt klocka.

Det hela är löst med en retur och nu är det som det är och det gick smidigt. MVH Olof
 
  • Like
Reactions: Zed

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en klocka av Zed i 100k klassen. Fick en massa bilder för att bilda mig en uppfattningen om klockans skick samt svar på de frågor jag hade. På Zeds inrådan gjorde vi upp affären F2F så att jag fick möjlighet att IRL ta del av klockans skick innan affären slutfördes. Vi hade ett trevligt möte och efter noggrann inspektion från min sida visade det sig att klockan var i det skick Zed beskrivit samt vad hans bilder visat. Vi slutförde affären och jag åkte glatt hemåt med en ny klocka :) Zed var mycket tillmötesgående under hela "resan" och jag kan inte annat än rekommendera honom samt konstatera att jag gärna gör affär med honom igen, han är helt klart en good-guy :)
 
  • Like
Reactions: Zed

joca

Patek
2-Faktor
Dealat på distans med @Zed
Absolut inga konstigheter. Snabb och smidig kommunikation! Helt klart 100% GG som rekommenderas till andra!
 
  • Like
Reactions: Zed

Mobillen

Breitling
Ni som har köpt av mig eller sålt till mig får gärna lämna ett omdöme.

/Swissera AB genom Zed

i just bought an Omega Speedmaster from Zed, and the service was just awesome.
I got all the information I needed before the purchase. The service was professionel, top quality and fast - I could not have asked for more.

I give Zed my best references.

Regards
Jakob - the lucky owner of a Speedmaster 321:)
 
  • Like
Reactions: Zed

simoncopenhagen

Breitling
Just bought a Tudor watch from SwissEra and the service is good and helping!
I had a lot of questions and they were answered quickly and in a friendly and helping manner. Top professional.
Package was sent from Gøteborg to Copenhagen with express FedEX and I recieved the tracking number. Package was sent 5 pm Sweden and arrived with me in Copenhagen the following day at 11 am.

Will recommend anybody to do deals with SwissEra and I will to in the future!
Best regards
Simon from Copenhagen, Denmark :)
 
  • Like
Reactions: Zed
Topp