• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith Chronomaster Sport vs Rolex Daytona

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det här säger allt.

D07A8FFC-EB82-462D-A245-DE118017CF14.png
 

Dj0

Omega
Verkar som de anställt någon från Seiko...
Vad är det du syftar på då? De yttre markeringarna är ju för tiondelarna och linjerar därför inte med sekunderna utan istället med tiondelarna på (vrid)ringsinlägget om det är det du menar? Och @Hook ’s bild är ju inte på en nollad kronograf utan den visar 59,9s..
Jag skall dock vara jäkligt tydlig med att jag inte sett klockan irl så jag vet noll om finish/kvalitet
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hade det varit en rolex hade det varit premium 🙄
Om man nu lyckas köpa en med felvänd 4 är det nog bara att köra? Men knappast kommer de säljas så. Bilderna på insta har iaf inte den defekten
20210123_185337.jpg


Jag är inget super fanboy men tycker det är lite löjligt. Man har säkert inspirerats av kombon kronograf med keramisk ring och så har man slängt på en sådan på en A386 (som faktiskt var den första automatiska kronografen och Rolex sedan köpte verk av).

Så otroligt krystat att kalla den någon kopia/Rip Off. Men många verkar ju tro att Rolex är föregångare till allt i klockvärlden.
 

Dj0

Omega
Datum är min key issue point. :cigar:
Tror jag sagt det 100ggr förut.. datum är en styggelse som borde förbjudas om den inte åtminstone klarar hela år (skottår är ok att missa om det bara är datum, men årskalender är fan minimigränsen).. jag hoppas dock att detta är osynligt nog ;)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tror jag sagt det 100ggr förut.. datum är en styggelse som borde förbjudas om den inte åtminstone klarar hela år (skottår är ok att missa om det bara är datum, men årskalender är fan minimigränsen).. jag hoppas dock att detta är osynligt nog ;)
Jag tänker annorlunda 🤗 . Datum är, till skillnad mot estetik, en funktion. Datumkomplikationen är till nytta för mig varje dag. Evighetskalender är coolt men jag klarar vardagen utan.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag lägger ner... vi kommenterar kvalitetsproblem på de/det ex som cirkulerat i media. Du visar en renderad bild?
Jag hade ju personligen inte dömt ut en klocka endast grundat på dessa mediabilder.

Vet inte om det är Zenith som medvetet ger dessa redaktioner klockor som inte är likadana som den färdiga produkten eller det bara är slarv? (görs kanske av andra tillverkare också?) men när Hoodinkee la ut en "hands on" på Defy Classic Ceramic så var ju hela boetten borstad, vilket den inte är irl.

Så man bör nog vänta tills den kommer ut "på riktigt" så man får se några unboxingfilmer eller prova den själv för att se om dessa defekter verkligen finns.

DSCF3337.jpg



Från Zeniths hemsida:
49.9000.670.77.r782.png
 
Topp