Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är något speciellt ändå med helsvart som känns rätt håller jag med. Men det finns något hos enögda chronos också som Zenith och Seiko SRQ029 därav den moderna känslan.Hade Zenithen haft tre svarta subdials så hade det sett mycket bättre ut.
Vad menar du? Den står ju på 9 dvs precis mellan de svarta strecken? (Alltså 9/10)Eller detta. Så mycket för att kunna mäta på 1/10 sekund.![]()
Den är inte nollad i nolläge?Vad menar du? Den står ju på 9 dvs precis mellan de svarta strecken?
Nej.. den visar 59,9sDen är inte nollad i nolläge?
Så när jag startar kronografen är jag redan 1/10 sekund fel då.Nej.. den visar 59,9s
Så när jag startar kronografen är jag redan 1/10 sekund fel då.
Jag lägger ner... vi kommenterar kvalitetsproblem på de/det ex som cirkulerat i media. Du visar en renderad bild?![]()
så ser det ut när den är nollad..
Den bilden med 59:9 är ju inte en nollad kronograf, minut (?) Dialen är ju på 45 så de har la försökt men misslyckats ta en bild med sekundsveparn på 00:00Jag lägger ner... vi kommenterar kvalitetsproblem på de/det ex som cirkulerat i media. Du visar en renderad bild?
Nej då försvinner mycket av Zenith själ, däremot datumet hade dom kunnat skippa.Hade Zenithen haft tre svarta subdials så hade det sett mycket bättre ut.
Det här säger allt.
![]()
Verkar som de anställt någon från Seiko...Eller detta
![]()
Vad är det du syftar på då? De yttre markeringarna är ju för tiondelarna och linjerar därför inte med sekunderna utan istället med tiondelarna på (vrid)ringsinlägget om det är det du menar? Och @Hook ’s bild är ju inte på en nollad kronograf utan den visar 59,9s..Verkar som de anställt någon från Seiko...
Han syftar nog mestadels till indexet som är felvänt.Vad är det du syftar på då? De yttre markeringarna är ju för tiondelarna och linjerar därför inte med sekunderna utan istället med tiondelarna på (vrid)ringsinlägget om det är det du menar?
Ah, makes senseHan syftar nog mestadels till indexet som är felvänt.
Ah, makes sensedet vore jäkligt spännande att få en kommentar från zenith på det..
Edit: fan det kanske blir världens samlarobjekt.. ”Rare Zenith with reverse 4 index”![]()
Haha santHade det varit en rolex hade det varit premium![]()
Om man nu lyckas köpa en med felvänd 4 är det nog bara att köra? Men knappast kommer de säljas så. Bilderna på insta har iaf inte den defektenHade det varit en rolex hade det varit premium![]()
Tror jag sagt det 100ggr förut.. datum är en styggelse som borde förbjudas om den inte åtminstone klarar hela år (skottår är ok att missa om det bara är datum, men årskalender är fan minimigränsen).. jag hoppas dock att detta är osynligt nogDatum är min key issue point.![]()
Jag tänker annorlundaTror jag sagt det 100ggr förut.. datum är en styggelse som borde förbjudas om den inte åtminstone klarar hela år (skottår är ok att missa om det bara är datum, men årskalender är fan minimigränsen).. jag hoppas dock att detta är osynligt nog![]()
Jag hade ju personligen inte dömt ut en klocka endast grundat på dessa mediabilder.Jag lägger ner... vi kommenterar kvalitetsproblem på de/det ex som cirkulerat i media. Du visar en renderad bild?
Ju mer jag tittar, desto mer olika är de. Nu associerar jag mer mot att Zeniths spänne liknar Breitlings. Undrar om Rolex har plagierat från Breitling eller om de bara inspirerats?
Att all PR är bra PR har inte gällt sen internets inträde i hemmen på mitten av 90-talet.Haha titta på er, Zenith lutar sig tillbaka och njuter av uppmärksamheten... F#ckers!!
#marketing
Exakt detta pratade jag och en polare om förut.. dom är ju inte bärplockare på marknadsavdelningen så vissa saker tror jag är gjorda med extrem medvetenhetHaha titta på er, Zenith lutar sig tillbaka och njuter av uppmärksamheten... F#ckers!!
#marketing