Tack!! En dykareGrymt fina! Är det en dykare eller flygare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!! En dykareGrymt fina! Är det en dykare eller flygare?
Vid senaste Basel så släppte zenith en ny defy, defy Classic. På bilderna stod det defy på urtavlan, nått som inte var så snyggt enligt mig. Nu på hemsidan är den texten borta. Nån som sett en sån modell live och kan säga om modellen har texten defy på tavlan eller ej?
Från hemsidan
![]()
Från Basel tråden.
![]()
Tack!! En dykare![]()
Ja alltså det är ju inte en "riktig" dykare och nu har det gått ett tag sen den fick sin 100m stämpelDom är intressanta dom där! Tachymeterskala och pushers med vad jag antar, vridning medsols? Vad klara dom för djup?![]()
Finns det överhuvudtaget några ställen i Sverige där det går att få Zenith-klockor genomgångna, reparerade osv..?
Finns det överhuvudtaget några ställen i Sverige där det går att få Zenith-klockor genomgångna, reparerade osv..?
Satt precis och funderade på det. Jag trodde de kostade skjortan att serva, men det var ju helt klart överkomligt.Min Zenith el Primero är servad av Nymans i slutet av förra året. Strax under 3000 kr. Vet ej hur omfattande service det innefattar
![]()
Väcker den här frågan igen.Sjukt vad bra denna är. Någon som vet om Nymans fått in den ännu?
![]()
![]()
Dåligt ljus, inte ställd och fel datum. Men det alltid en grym känsla att dra på sig denna. Idag på nytt mockaband av MAER.
Får slänga in en bild senare med bra ljus.
Vanligtvis inte min typ av klocka, men ja, den är sjukt grym. Antar dessvärre att den är alldeles för stor.. 44?Sjukt vad bra denna är. Någon som vet om Nymans fått in den ännu?
![]()
41.Vanligtvis inte min typ av klocka, men ja, den är sjukt grym. Antar dessvärre att den är alldeles för stor.. 44?
OMG! det är ju nästan en möjlighet då!
Sjukt vad bra denna är. Någon som vet om Nymans fått in den ännu?
![]()
Sjukt vad bra denna är. Någon som vet om Nymans fått in den ännu?
![]()
Grymt fin. Grattis!Efter att jag läst i princip hela tråden och ställt lite frågor är jag glad att vara fullvärdig medlem i klubben.
![]()
Tack. Burit den konstant i en månad och blir glad varje gång jag sneglar ner. Det är som färgåtergivelsen i tavlorna har en närmast oändlig kombination givet ljus, vinkel etc.Grymt fin. Grattis!
Grattis! Kalaspjäs!Efter att jag läst i princip hela tråden och ställt lite frågor är jag glad att vara fullvärdig medlem i klubben.
![]()