• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vid senaste Basel så släppte zenith en ny defy, defy Classic. På bilderna stod det defy på urtavlan, nått som inte var så snyggt enligt mig. Nu på hemsidan är den texten borta. Nån som sett en sån modell live och kan säga om modellen har texten defy på tavlan eller ej?

Från hemsidan

1DE6F2B9-4BF4-420E-858A-6D67143F6F9A.jpeg

Från Basel tråden.
7F9DEFC4-8F82-41AE-A9B5-3017A8E67D47.jpeg

Nu blev den riktigt fräsig! Önskar bara att typsnittet i datumet var en aning större.
 
Är det någon som har lämnat in en El Primero på service någon gång och kan berätta vad det går på? Det är några stycken som undrat i tidigare i tråden men jag har inte hittat något svar.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Någon som har någon bild med en El primero 38 mm med ett gummiband på? Gillar klockan när den ser dressig och sportig på samma gång och vet inte en bättre klocka än en El primero för detta! Vet någon även hur prutbar en sådan klocka är?
 
Senast ändrad:
H

Hysteria

Guest
Inne på Nymans idag. Herre-jävla-Gud vad fet den här dinkan är. Bara ljudet när man slår igång 1/100 seconds är brutalt. I prisklassen känns det som att man kontra andra märken och refs får tveklöst ”mest klocka” för pengen med denna modell.
48739B03-4665-4CEC-99E0-08BD42A1ACCB.jpeg
 

DynamitBosse

Breitling

Den länken! Wow.

Är nyförälskad. Både i skelettversionen och den med blå tavla. Om man tar bort "DEFY"-texten då (vilket är gjort på de objekt jag hittar på Chrono24).

Herregud! Varför är inte Zenith mer hypat? Vad är haken?
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Hallå! Var inne och provade en El primero 42 som jag fick ett prisförslag på 55’. Dock märker jag nu att det är en gammal model (kanske därför de gick ner i pris) och tänkte fråga er om detta har någon påverkan på andrahandsvärdet etc eller något annat? Tänker att om jag köper från AD hade jag självklart velat ha den senaste, men det kanske inte är en så stor sak.
 

Bilagor

  • 84446711-B774-44D4-9A15-17C496659856.jpeg
    84446711-B774-44D4-9A15-17C496659856.jpeg
    142.9 KB · Visningar: 2

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nån här som har en cronometro tipo?

Är nyfiken på bilder isf, jämförelse med andra klockor osv, tänker på storleken.
 

PNM

Panerai
Sjukt vad bra denna är. Någon som vet om Nymans fått in den ännu?
Screenshot_20180626-202426__01.jpg

Rent estetiskt föredrar jag den här framför RO, OS, Nautilus, Ingenieur. Den här är med integrerad länk och kantiga former fortfarande ett tydligt stilbrott från 50-60-talens sportklockor, men samtidigt renare i sina former. Jag var förr väldigt inne på Genta men numer känner jag att de är lite krystade med omotiverade skruvar, hål, onaturliga former osv. Föredrar mer ”effortlessness” nu. Det tycker jag denna lyckas kombinera med 70-talsstilen. Inget fan av skeleton dock (även om denna var tusen gånger bättre än de flesta), så föredrar den blå urtavlan. Sen stör jag mig lite på stjärnan på sekundvisaren på Zenith-klockor men man blir ju aldrig nöjd...
 
Topp