Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fantastiskt grym.Detta är min favorit klocka. Någon som vet mer om denna klocka?
Har 42mm-versionen, men när jag köpte min prövade jag 38mm-modellen också. Har inget minne av att den skulle varit för liten. Beställde en originallänk till min också som jag fick plocka av länkbitar ifrån, det ska vara samma länk till bägge. Jag har ca 20cm runt handleden.Fin tråd och fint märke!
En fråga till er med erfarenhet av 38mm el primero 1969 (moderna versionen): Jag har förstått att armbandet är kort men hur kort är det? Är det samma problematik med länken?
Hade varianten med deployant och har runt 16,5 cm omkrets runt handleden. Hade inga problem med längden men låset kunde "nypas" ibland vilket ju är helt oacceptabelt för en klocka i denna prisklass. För min del berodde det förmodligen på att deployant centrerar rätt dåligt på smala handleder.Fin tråd och fint märke!
En fråga till er med erfarenhet av 38mm el primero 1969 (moderna versionen): Jag har förstått att armbandet är kort men hur kort är det? Är det samma problematik med länken?
Dagens nyförvärv.
![]()
Jag vet inte om det stämmer. Men jag är glad om det stämmer! Blev mycket bättre.UVid senaste Basel släppte zenith en ny defy, defy Classic. På bilderna stod det defy på urtavlan, nått som inte var så snyggt tyckte jag. Nu på hemsidan är den texten borta. Nån som sett en sån modell live och kan säga om modellen har texten defy på tavlan eller ej?
Från hemsidan
![]()
Från Basel tråden.
![]()
På länk idag.
Det blir en helt annan dinka med originallänken jämfört med läder. Vet inte vad jag gillar bäst om jag varit tvungen att välja, men den är satans snygg på länken tycker jag, och den syns betydligt mer.
![]()
![]()
![]()
Hur mycket skulle den gå på? Någonstans runt 50-70 var det väl om jag inte minns fel?Vid senaste Basel så släppte zenith en ny defy, defy Classic. På bilderna stod det defy på urtavlan, nått som inte var så snyggt enligt mig. Nu på hemsidan är den texten borta. Nån som sett en sån modell live och kan säga om modellen har texten defy på tavlan eller ej?
Från hemsidan
![]()
Från Basel tråden.
![]()
60k på länk, strax över 50 på gummi eller läder.Hur mycket skulle den gå på? Någonstans runt 50-70 var det väl om jag inte minns fel?
Det är ju jäkligt bra måste jag säga!60k på länk, strax över 50 på gummi eller läder.
CHF 5,900 - closed dial on rubber or leather
CHF 6,900 - closed dial on titanium bracelet
Ja, länken kostade 9000:- hos svensk AD här i Stockholm.Mäktig på länk. Minns du vad du fick betala för länken? Skulle vara kul att testa.
![]()
En bild på min Zenith. Är väldigt nöjd med klockan. Beställde ett nytt brunt Hirsch alligator som ska bli kul att testa.
Bumpar tråden med en De luca mk1. Zenith e fina små prylar det!
![]()