Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får man fråga vad du gav för zenith defyn?
Får man fråga vad du gav för zenith defyn?
EDIT: Kotten, tack för pratstunden på GTGn! Kollade lite noggrannare och ser att jag betalade 3500 för den, inte 2000, som jag tidigare svarade, och det bör tilläggas att den inte kom på originallänken heller. Tycker ändå att far din ska behålla den!Har för mig att jag gav ca 2000 kr för den, nyligen genomgången, men med ett ej originalglas (ej "uppstickande") och utan signerad originalkrona.
Tackdetsamma, var mycket trevligt! Ja tror det lutar åt att den behåller och går till mig senareEDIT: Kotten, tack för pratstunden på GTGn! Kollade lite noggrannare och ser att jag betalade 3500 för den, inte 2000, som jag tidigare svarade, och det bör tilläggas att den inte kom på originallänken heller. Tycker ändå att far din ska behålla den!
Jag har inte särskilt stor koll på Zenith, men det hoppas jag att det blir ändring på!
Hur skulle ni bedöma Zenith som märke i förhållande till t.ex Rolex och Omega? Jag har läst lite om Rolex Daytona 36000vph varianten, men vad finns mer att säga?
Något som talar för ett köp av en Zenith en dag är att de inte är lika kända bland gemene man som Rolex och Omega är. Detta gillar i alla fall jag. Varför ska andra behöva störa sig på att jag (en vacker dag) har en dyr klocka?![]()
Tackar för svaret! Den jag har snöat in på är deras Original 1969. Snyggare klocka får man leta efter bra länge!Hur man placerar klockor i förhållande till andra märken är ju högst subjektivt.
Med det sagt, så placerar jag zenith ovanför omega. Alltid inhouse, lite mer "fin horologi" än omega.
Jämfört med rolex, tja, rolex har använt zeniths urverk, men rolex är i brist på bättre ord större, bättre andra hands värde, fler ikoniska modeller. Men kvalitets mässigt så är zenith fan bra grejor. Klämde på flera modeller i Köpenhamn i våras och det andades kvalitet och exklusivitet.
Har faktiskt en Zenith till av äldre datum. Har sökt men inte hittat något register som fastställer årtal på denna. Serienumret är:
9659093.
Någon som har koll?
![]()
Har hittat dessa två, men vet inte riktigt hur tillförlitliga de är...
http://forums.watchuseek.com/f27/zenith-serial-number-dating-355335-9.html
http://vintagetimeremadeinamerica.com/zenith-watch-serial-numbers/
Jag har inte särskilt stor koll på Zenith, men det hoppas jag att det blir ändring på!
Hur skulle ni bedöma Zenith som märke i förhållande till t.ex Rolex och Omega? Jag har läst lite om Rolex Daytona 36000vph varianten, men vad finns mer att säga?
Något som talar för ett köp av en Zenith en dag är att de inte är lika kända bland gemene man som Rolex och Omega är. Detta gillar i alla fall jag. Varför ska andra behöva störa sig på att jag (en vacker dag) har en dyr klocka?![]()
En Patek eller vad syftade du på? För Rolex Cellini fanns väl bara i rosé?Ur en personlig synvinkel tycker jag Zenith faller högre än Omega, men det är som sagt högst individuellt.
Jag är riktigt sugen på denna:
![]()
(och ja, den påminner om en annan klocka...)
En Patek eller vad syftade du på? För Rolex Cellini fanns väl bara i rosé?
En Patek eller vad syftade du på? För Rolex Cellini fanns väl bara i rosé?
Hyfsat lik 5970
![]()
Ur en personlig synvinkel tycker jag Zenith faller högre än Omega, men det är som sagt högst individuellt.
Jag är riktigt sugen på denna:
![]()
(och ja, den påminner om en annan klocka...)
Jag är lite förälskad i el Primero verket och tänkte nog slå på denna också när jag flippar nåt, Chronomaster 01.0240.410 tror jag modellen ovan heter. Nån som provat, klämt, smekt...
Och ja, den är ju lite lik PP 5970, men jag tycker faktiskt märkligt nog att Zenithen är snyggare, sjukt.
Har en Zenith på ingång![]()
Nice! Vad blir det för nåt?
Å ena sidan så gillade jag den skarpt. Skön kvalitetskänsla och väldigt, väldigt vacker. Men, tyvärr, för mig blev det för mycket både sport och dress vilket i praktiken kändes, eh, otydligt och knasigt.
Typ.
Fjanterier. Tyvärr har den fel storlek. Man ser ju tydligt på baksidan att urverket är till en 38mm-boett.![]()