Den där var verkligen inget vidare... Bäst att du gör dig av med den omedelbart!![]()
Hahaha
Jag har ju fortfarande en stark flippar-gen i mig men den här klockan kommer vara svår att skilja sig från. Men du har fortfarande första tjing.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där var verkligen inget vidare... Bäst att du gör dig av med den omedelbart!![]()
Kolla Zeniths hemsida. De har ju "massor" av varianter, men du kan ju räkna med att det är ett 36000bph-urverk eftersom det är ett el primero.Hej.
Nån som vet nåt om El Primero 6631, t ex vilket verk som sitter i den?
Har bara bilder jag visat innan, men okej.
Zenith el primero 1969, 38mm. -Bygger utseendemässigt på en gammal modell från 1969, men modellen kom för några år sedan.
Verket har samma namn, men det uppdateras hela tiden. Första automatiska kronografurverket enligt de flesta och den exaktaste kronografen enligt Zenith. De har långa urverkstester och högre inre standard än COSC. Zeniths hemsida har massa rolig fakta.
Kommer skriva en recension när jag får tid över. Ruggigt trevlig klocka som EJ är till salu. Brukar få PM om det så fort jag postar bilder på den.
Finishen är kanon och detaljerna är grymma.
Kronografvisarna hoppar stegvis varje minut och halvtimma istället för "flyter".
Bildfest:
![]()
![]()
![]()
![]()
Kronografvisarna lägger sig över varandra när de korsar varandras färd.
![]()
Urverket i Rolex daytona var för övrigt modifierat och slog med 28800bph istället för 36000bph som urverket egentligen har.
Hehe, trodde faktiskt inte jag skulle sälja den på väldigt länge, men när man hittar något annat man vill ha och inte orkar spara så omvärderar man fort.Fy fan vad fin den där är. Vill gärna ha en sån i framtiden, om någon dyker upp begagnad för en ok peng. Synd att din EJ är till salu.![]()
![]()
![]()
![]()
Hyfsade begagnatpriser kanske? Den där "handlades" väl mellan 25-30 har jag för mig...När Crisse sålde den.Hehe, trodde faktiskt inte jag skulle sälja den på väldigt länge, men när man hittar något annat man vill ha och inte orkar spara så omvärderar man fort.
Det var ju kul att testa Zenith i alla fall. Bra klockor, men jag tycker prislapparna är rätt löjliga, så det lär dröja innan det blir en ny Zenith i min klocklåda.
Sant, problemet där är väl främst att hitta en.Hyfsade begagnatpriser kanske? Den där "handlades" väl mellan 25-30 har jag för mig...När Crisse sålde den.
Modellen finns inte längre och jag hittade inte något om den på hemsidan, därav frågan.Kolla Zeniths hemsida. De har ju "massor" av varianter, men du kan ju räkna med att det är ett 36000bph-urverk eftersom det är ett el primero.
Okidoki. Du kan ju kolla på Zeniths hemsida vilka el primeromodeller som har samma dial layout, men jag tror inte du går ut mer info än att det är ett 36000bph, 55hrs pr, kolumnhjulskronografurverk.Modellen finns inte längre och jag hittade inte något om den på hemsidan, därav frågan.
Med risk för att framstå som en noob:Hej.
Nån som vet nåt om El Primero 6631, t ex vilket verk som sitter i den?![]()
Denna känns ju spontant som att den har samma layout som den ovan från Zeniths hemsida:Hittade den på chrono24 då jag satt och gick igenom beggade El Primero.
Försökte googla runt efter info, hittade inget och postade frågan här.
Så nej, inte säker. Men, jag gillade den...så förmodligen finns den inte :-(
Tack för försök att hjälpa!
Fin, men jag är ute efter en mer dressad/elegant chrono. Helst skulle jag se en tvåregisters, men...
Jag har sportigare klockor som Sub och Radiomir och söker nu en "elegantare" chrono med vintage flavour. Ingen vridring, inga siffror på bezel och inga färger som poppar ut på tavlan. El Primero Class har den looken, precis som t ex JLC Master Chrono. Sitter just och försöker komma över tröskeln för att köpa en osedd klocka från en säljare jag aldrig träffat och som sitter i ItalienMin Rainbow tycker jag är ganska elegant och dressig för en dykare. Inte en El Primero dock.
Finns i Elite.
Nice [emoji106]!![]()
Kör paket öppning här i tråden ....
Fin, men jag är ute efter en mer dressad/elegant chrono. Helst skulle jag se en tvåregisters, men...
Riktigt nice! Men det är det där med storleken. Den är 42 mm och jag vill inte över 40 mm, gärna 38 mm.Rätt dyra men kolla på zenith captain windsor. Borde stämma hyfsat med dina önskemål.
http://www.uret.se/zenith-captain-winsor-silverfargad-lader-o42-mm-p-36995.html
Urk! Heuer/Rolex hommageLäcker som fan... men! som kronograf gillar jag den här bättre:
![]()
Urk! Heuer/Rolex hommage![]()
OK.Allt som heter zenith oavsett verk går till zenith i Tysklandtalar av egen erfarenhet!
Speciellt el primero..