• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

konkret

Cartier
2-Faktor
Har återigen fått upp ögonen för El Primero! Har tidigare haft en 38:a men såldes då jag upplevde att den kändes lite för liten för mer casual settings. Bifogar bilder jag tagit på 42:an när jag var i valet eller kvalet mellan dem. Av bilderna att döma, upplever ni att den är för stor? Ser det komiskt ut? Vill att klockan ska passa in i princip samtliga sammanhang (kontorsjobb, kavaj, casual med t-shirt och jeans exempelvis.)
 

Bilagor

  • IMG_8214.PNG
    IMG_8214.PNG
    1,020.7 KB · Visningar: 26
  • thumbnail_IMG_8221.png
    thumbnail_IMG_8221.png
    508.8 KB · Visningar: 29
  • thumbnail_IMG_8225.png
    thumbnail_IMG_8225.png
    703.2 KB · Visningar: 30
  • IMG_8218.PNG
    IMG_8218.PNG
    893.6 KB · Visningar: 30
  • IMG_8224.PNG
    IMG_8224.PNG
    580.6 KB · Visningar: 31
  • IMG_8215.PNG
    IMG_8215.PNG
    601.9 KB · Visningar: 29
  • IMG_8220.jpeg
    IMG_8220.jpeg
    90.1 KB · Visningar: 27
  • IMG_8232.png
    IMG_8232.png
    671.4 KB · Visningar: 29

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har återigen fått upp ögonen för El Primero! Har tidigare haft en 38:a men såldes då jag upplevde att den kändes lite för liten för mer casual settings. Bifogar bilder jag tagit på 42:an när jag var i valet eller kvalet mellan dem. Av bilderna att döma, upplever ni att den är för stor? Ser det komiskt ut? Vill att klockan ska passa in i princip samtliga sammanhang (kontorsjobb, kavaj, casual med t-shirt och jeans exempelvis.)
Tycker att den där ser ut att sitta riktigt bra på dig👍
Optimalt för att passa alla tillfällen (även mer formella) hade säkert varit 40mm men tror absolut mer på 42 än 38 på dig.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Tycker att den där ser ut att sitta riktigt bra på dig👍
Optimalt för att passa alla tillfällen (även mer formella) hade säkert varit 40mm men tror absolut mer på 42 än 38 på dig.
Ja den storleken hade varit optimalt! Tycker att för runt 60’ är den gamla modellen ett prisvärt alternativ. Hoppas bara det går att beställa OEM-läderband och deployant clasp från AD ✌️
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja den storleken hade varit optimalt! Tycker att för runt 60’ är den gamla modellen ett prisvärt alternativ. Hoppas bara det går att beställa OEM-läderband och deployant clasp från AD ✌️
Håller med dig, för 60k får man ändå en fantastisk klocka med ett riktigt bra urverk. Hemskt nog är det förhållandevis prisvärt idag jämfört med Rolex, Omega, IWC etc.

Det bör inte vara några som helst problem, prata med Franks Ur så löser de säkerligen det åt dig👍
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Har återigen fått upp ögonen för El Primero! Har tidigare haft en 38:a men såldes då jag upplevde att den kändes lite för liten för mer casual settings. Bifogar bilder jag tagit på 42:an när jag var i valet eller kvalet mellan dem. Av bilderna att döma, upplever ni att den är för stor? Ser det komiskt ut? Vill att klockan ska passa in i princip samtliga sammanhang (kontorsjobb, kavaj, casual med t-shirt och jeans exempelvis.)
Sitter perfekt!
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Stilmässigt står det mellan denna och typ en IWC Portuguese Automatic 40. Vill ha en på läder som jag kan ha som min vardagsklocka och är rädd att Zenithen blir för "blaffig" så att säga. Vill inte att den ska vara ivägen för mycket på handleden eller ta upp för mycket av helhetsintrycket. Tror jag försöker skaffa en klocka som tickar alla boxar och inser att det kan bli svårt :D

Vill ha något någorlunda klassiskt som inte tappar stilen men ingen renodlad dressklocka.
 

Capital

Cartier
Stilmässigt står det mellan denna och typ en IWC Portuguese Automatic 40. Vill ha en på läder som jag kan ha som min vardagsklocka och är rädd att Zenithen blir för "blaffig" så att säga. Vill inte att den ska vara ivägen för mycket på handleden eller ta upp för mycket av helhetsintrycket. Tror jag försöker skaffa en klocka som tickar alla boxar och inser att det kan bli svårt :D

Vill ha något någorlunda klassiskt som inte tappar stilen men ingen renodlad dressklocka.
Zenith captain Winsor? Rätt dressad kronograf och med den annorlunda kompilationen annual calendar. Finns i olika metaller och med olika tavlor. Gillar den blå/svarta men 42mm och relativt tjock fungerar inte på mig.
 

Vermot

Omega
Har återigen fått upp ögonen för El Primero! Har tidigare haft en 38:a men såldes då jag upplevde att den kändes lite för liten för mer casual settings. Bifogar bilder jag tagit på 42:an när jag var i valet eller kvalet mellan dem. Av bilderna att döma, upplever ni att den är för stor? Ser det komiskt ut? Vill att klockan ska passa in i princip samtliga sammanhang (kontorsjobb, kavaj, casual med t-shirt och jeans exempelvis.)
Ser helt rätt ut! Snudd på liten på vissa bilder, hur tjocka handleder har du?
 

BlindAnders

Breitling
2-Faktor
Har återigen fått upp ögonen för El Primero! Har tidigare haft en 38:a men såldes då jag upplevde att den kändes lite för liten för mer casual settings. Bifogar bilder jag tagit på 42:an när jag var i valet eller kvalet mellan dem. Av bilderna att döma, upplever ni att den är för stor? Ser det komiskt ut? Vill att klockan ska passa in i princip samtliga sammanhang (kontorsjobb, kavaj, casual med t-shirt och jeans exempelvis.)
Det där är en av mina absoluta favoriter, alla kategorier. Jag tycker att den sitter perfekt på din handled.
Jag klantade till det och köpte en 42 utan att ha provat, tyckte den satt lite stort och köpte en 38 och nu är jag väldigt ambivalent ikring vilken av dem jag skall låta gå vidare. Jag har 17,5 runt om och lutar nog åt att 38:an blir den som får stanna.
 
Senast ändrad:

uran

Omega
Har återigen fått upp ögonen för El Primero! Har tidigare haft en 38:a men såldes då jag upplevde att den kändes lite för liten för mer casual settings. Bifogar bilder jag tagit på 42:an när jag var i valet eller kvalet mellan dem. Av bilderna att döma, upplever ni att den är för stor? Ser det komiskt ut? Vill att klockan ska passa in i princip samtliga sammanhang (kontorsjobb, kavaj, casual med t-shirt och jeans exempelvis.)
Sitter som en jävla smäck ju!
 
Topp