Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker också det är något extra med titan-botten; annars är jag inte så förtjust i revivals. Shadow är också riktigt bra! 670 är ett ganska gammalt väldigt tunt urverk, som Zenith skapade helt från grunden i mitten 90-talet när många andra förlitade sig på ETA-verk som 2892-A2. Har använts av en del andra tillverkare som Concord och Hublot (HUB1710 i 39mm Big Bang ). 670 och varianter har centrumsekund och 680 och varianter har subsekund. Har haft en GMT 682, som jag nu inte kan minnas varför jag gjorde mig av med..... Nog bland de tunnare GMT på marknaden!Är sugen på att titta närmare på Zeniths nya Defy Revival-serie. Shadow gillar jag skarpt. I denna tickar ett Elite 670 automatic.
Någon här på forumet som vet något om detta verk?
ZENITH DEFY Revival A3642 Shadow automatic watch in matte finished titanium case and titanium ladder bracelet
A faithful reproduction of one of the first DEFY wristwatch with a coloured dial. Crafted in a robust octagonal stainless steel case with 14-sided bezel and paired with a striking teal blue gradient-effect dial and steel ladder bracelet. Powered by the ELITE 670 automatic manufacture movement.www.zenith-watches.com
Stort tack för svar!Tycker också det är något extra med titan-botten; annars är jag inte så förtjust i revivals. Shadow är också riktigt bra! 670 är ett ganska gammalt väldigt tunt urverk, som Zenith skapade helt från grunden i mitten 90-talet när många andra förlitade sig på ETA-verk som 2892-A2. Har använts av en del andra tillverkare som Concord och Hublot (HUB1710 i 39mm Big Bang ). 670 och varianter har centrumsekund och 680 och varianter har subsekund. Har haft en GMT 682, som jag nu inte kan minnas varför jag gjorde mig av med..... Nog bland de tunnare GMT på marknaden!
Jag skulle säga att det är ett relativt robust verk som är väl beprövat. Det är inte för inte som Zenith fortsatt att ha det som bas under så lång tid! Sedan finns det ju mer spännande modernare urverk, däribland Omegas co-axial. Men de går ju inte att få i en Defy-boett;-)Stort tack för svar!
Vilken status skulle du säga att verket håller? Är det typ robust som co axial eller mer åt det lite känsliga hållet när det kommer till magnetism och stötar?
Återigen tack!Jag skulle säga att det är ett relativt robust verk som är väl beprövat. Det är inte för inte som Zenith fortsatt att ha det som bas under så lång tid! Sedan finns det ju mer spännande modernare urverk, däribland Omegas co-axial. Men de går ju inte att få i en Defy-boett;-)
Håller med! Oris har utvecklat en del kul urverk och ändå hållit nere prisnivån. Hade en kaliber 110 ett tag med 10 dagars kraftreserv!Återigen tack!
Ett annat intressant verk som ska bli spännande att följa är Oris caliber 400. Spontant känns det bra.
Så jättefin! Jag har ALDRIG tidigare fått habegär till en guldklocka men den där skulle jag gärna äga.![]()
En Captain Central Second i Rosé. Köptes begagnad på Nymans trots att vissa forummedlemmar avrådde lite och tyckte vit urtavla var mer klassiskt. Fick ett bra pris men måste säga att jag är skitnöjd med det köpet. Den var dessutom i perfekt skick.
Gillar att den inte ser ut som alla andra guldklockor och champagne dialen gör att den känns ännu mer klassisk i mina ögon. Denna känner jag nu är en keeper, medans den andra klockan jag köpte samtidigt kanske inte passar mig längre.
Välkommen i gänget! Riktigt fint exemplar av grym modellNu är man för första gången Zenithägare! Nyinköpet kom från Tyskland idag. En El Primero Rainbow flyback i nära nyskick. Känns fantastiskt!![]()
![]()
![]()
Tackar ödmjukastVälkommen i gänget! Riktigt fint exemplar av grym modell![]()
Nice! Snåla inte med bilder nuMin första Zenith blev en Chronomaster El Primero Sport - Yoshida Special Edition. Yoshida är en AD i Tokyo som 2022 fick en begränsad (250st) specialversion där det känns som att de milt sagt hämtat lite inspiration i Rolex 116506. För min del är den sistnämnda ändå utanför min budget samtidigt som jag vill ha datum-komplikation. Köpt via Chrono24 från Watchnian i Japan.
Franks Ur på Drottninggatan kanske?Någon som vet om det går att få en Zenith (el primero) servad i Sverige? Sist lämnade jag till Nymans som skickade till Schweiz och det blev hiskligt dyrt. Svenska kronan lär ju inte göra det billigare nu.
Tack, ska kolla med Franks. De verkar vara enda AD i Sverige för Zenith nu.Franks Ur på Drottninggatan kanske?
’auktoriserade att både sälja och reparera exklusiva klockor från ett flertal exklusiva klockvarumärken: Glashütte Original, Zenith, Omega, Breitling, Tag Heuer, ...’
Riktigt snygg! Vad är det för refnummer på den?Korspost från dagens klocka.
![]()
Ref 01.0240.410 tror jag att det är. Från -99.Riktigt snygg! Vad är det för refnummer på den?