Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stenhård! Bra bilder.Originalet.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis! Grym klocka, hade en sån på länk förr! Men länken är ingen höjdare så funkar lika bra utanSådär. Snart kan jag komma in i värmen i Zenith tråden
Skulle slagit till när en likadan var tillsalu på K&S men var inte snabb nog.
Slog till på denna hos CoC.
Kommer den från någon här på KS?
![]()
Hej. Har sett dina gamla inlägg och din gamla annons från -22. En stor inspirationskälla.Grattis! Grym klocka, hade en sån på länk förr! Men länken är ingen höjdare så funkar lika bra utan
![]()
Ser väl rätt bra ut men ingen justering i clasp och en rätt märklig clasp att stänga. Tror den faktiskt gör sig bättre på läder/gummi, den är ju ändå förhållandevis tunn för en automatisk kronograf som dessutom är vattentålig, så blir inte oproportionerlig på bandHej. Har sett dina gamla inlägg och din gamla annons från -22. En stor inspirationskälla.
lite sugen på länken, men då kanske jag skall strunta i att jaga en sådan.
Stenhård! Jag brukar ha svårt för hela skelett-prylen, men den är där så jäkla bra alltså.
Det är liksom något helt annat. Vilket jag gillarStenhård! Jag brukar ha svårt för hela skelett-prylen, men den är är så jäkla bra alltså.
Verkligen, den är sjukt hård. Testat den som är helt i kolfiber och den är väldigt bra. Aldrig tänkt att jag skulle vara personen som skulle bära något i det stuket men ha-begäret blev stort efter att ha provat. De olika varianterna på gummi är grymma med!Det är liksom något helt annat. Vilket jag gillar
Prisnivån på nya Zenith är jobbigt. Även förr var de lite dyra men gick att få helt ok rabatt på. Andrahandsmarknaden är klurig. Få klockor, ändå relativt låga priser i Sverige. Vi är få som uppskattar märket. Och jag tror de behöver vårda sitt varumärke. Andra i tråden har kanske bättre kunskap.Har inte jättekoll på moderna Zenith men gick in och kollade deras priser på Defy. Helt otroliga priser, 160k för en krono i stål! 90k för nya dykaren.
Hur står sig dessa priser på andrahandsmarknaden? Måste vara rejäl förlust att köpa en ny Zenith idag?
Sjukt fin !!
Lite det jag tänker också. Även nya IWC ingenieur är ju helt galet prissatt. Varför betala 160k för en Zenith krono när en Speedmaster kostar 91k? Jag förstår att det finns få klockor begagnat för nästintill ingen kan väl köpa dessa nya?Prisnivån på nya Zenith är jobbigt. Även förr var de lite dyra men gick att få helt ok rabatt på. Andrahandsmarknaden är klurig. Få klockor, ändå relativt låga priser i Sverige. Vi är få som uppskattar märket. Och jag tror de behöver vårda sitt varumärke. Andra i tråden har kanske bättre kunskap.
Om man har en så galen prissättning att nästan hela poolen av potentiella köpare tycker att det är vansinnigt, så vårdar man knappast sitt varumärke. Zenith har höjt sina priser fortare än vad marknaden tuar med, i förhoppning om att bli sedd som ett "lyxmärke". Jag tror inte det funkar så. Om klockorna måste rabbateras hos Ad eller smusslas ut via gråhandlare, så förstör man snarare sitt varumärke. Men Zenith är ju inte ensamma om att försöka hissa sig upp för statusstegen genom prissättning istället för nya produkter: IWC, Jaeger...Prisnivån på nya Zenith är jobbigt. Även förr var de lite dyra men gick att få helt ok rabatt på. Andrahandsmarknaden är klurig. Få klockor, ändå relativt låga priser i Sverige. Vi är få som uppskattar märket. Och jag tror de behöver vårda sitt varumärke. Andra i tråden har kanske bättre kunskap.
Grattis till en grym dinka.Hej i tråden! Spanat på Zenith ganska länge och känns kul att äntligen kunna posta här i form av nybliven ägare till en Chronomaster Sport!
![]()
Gillar att den är specad till 600m och att de skrivit ut att det är 1969 fot... 1969 = året El Primero-urverken lanserades - kan ju knappast vara ett sammanträffande!Är det någon som sett den nya Defy dykaren live och kanske har nån bild och omdöme? Tycker den ser mkt lovande ut på bilderna på hemsidan men sånt kan ju komma på skam när man får den på armen.![]()